Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Asociatia EcoContact: Director executiv
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Poziția: Director Executiv.
Locațiune: Asociația Obștească EcoContact.
Tip contract: Contract individual.
Data de începere: septembrie 2021.
Limbi de lucru: Engleza, Română, Rusă.
Context
Asociația Obștească EcoContact este succesorul oficiului local al Milieukontakt International în Moldova, ce și-a început activitățile în domeniul mediului și sectorului asociativ în mai 2021. EcoContact a fost înregistrat pe 2 August 2010 şi are o istorie bogată în activități.
Echipa EcoContact are o experiență vastă în domeniul de mediu, științific, juridic și educațional fiind activ implicată la nivel național, local și internațional în promovarea valorilor ecologice. Începând cu 2013, EcoContact găzduiește Centrul de Consultanță și Informații de Mediu Aarhus, creat cu sprijinul Misiunii OSCE în Moldova.
Misiunea EcoContact este de a sprijini îmbunătățirile și parteneriatele de mediu pentru dezvoltarea durabilă a comunităților din Moldova, contribuind astfel la formarea unei societăți responsabile cu respectarea drepturilor omului și asigurarea unui mediu favorabil generației actuale și viitoare. Activitățile EcoContact sunt bazate pe Strategia de Dezvoltare a asociației pentru anii 2018-2021.
EcoContact este o asociație ce activează în baza proiectelor susținuți de donatori ca Guvernul Suediei, Agenția de Dezvoltare a Austriei, Delegația UE în Moldova, Soros Moldova etc. și în baza prestărilor de servicii cum ar fi consultanță de mediu, efectuarea cercetărilor, evaluărilor și studiilor în domeniile relevante mediului. Activitatea de baza a EcoContact este elaborarea, avizarea, consultare, asigurarea implementării, instruirii în domeniul legislației de mediu și politicii de mediu contribuind la monitorizarea și transpunerea aquise communitare. Consultațiile probono în domeniul aplicării legislației de mediu este una din activitățile realizate de juriștii asociației.
Asociația EcoContact este o structură activă pe plan național fiind membru a mai multor grupuri de lucru și comisii create pe aspecte de mediu, este actor activ pe plan național în domeniile DRR (reducerea riscurilor de dezastre), schimbări climatice, apele de suprafață, evaluarea strategică de mediu, PRTR (Registru emisiilor şi al transferului de poluanți) și Convenția Aarhus.
Toate activitățile EcoContact sunt implementate la nivel local și național, asigurând legătura, dialogul și aplicarea legislației în ambele direcții.
La momentul de față, Asociația implementează mai multe proiecte având un buget anual impresionant, care implică o combinație de activități diferite, cum ar fi:
- Elaborarea și evaluarea cadrului legal și a politicilor de mediu la nivel național și local;
- Monitorizarea indicatorilor de dezvoltare durabilă;
- Creșterea gradului de conștientizare și diseminarea a informației;
- Dezvoltarea și organizarea de cursuri de formare;
- Soluționarea problemelor de mediu.
EcoContact moderează o vastă platformă de comunicare ce include organizații și experți de mediu, realizând schimb de informații și expertiză între cei peste 230 de membri.
Principalele direcții strategice de activitate pentru 2018-2021 sunt:
- Implementarea Convenției Aarhus:
- Creșterea participării OSC-urilor în cadrul ședințelor de consultare la nivel guvernamental pe probleme de mediu;
- Creșterea accesului la justiție pentru publicul general pe interese de mediu;
- Publicarea informațiilor privind emisiile conform PRTR;
- Creșterea calității serviciilor şi consultațiilor oferite de Centrul Aarhus;
- Îmbunătățirea accesului la informații de mediu;
- Dezvoltarea setului de acte legislative pentru aprobarea PRTR;
- Creșterea numărului de OSC-uri implicate în procesul de evaluare strategică de mediu.
- Dezvoltare durabilă focusată pe: economie verde, schimbări climatice/reducerea riscurilor dezastrelor, gestionarea deșeurilor chimice, educație de mediu:
- Integrarea principiilor economiei verzi, schimbărilor climatice/reducerea riscurilor dezastrelor, gestionarea deșeurilor chimice în politicele şi planurile de dezvoltare locală;
- Participarea societății civile în ajustarea documentelor de politici la obiectivele de dezvoltare durabilă din domeniul mediului;
- Fortificarea rețelei OSC-urilor de mediu pe subiecte de dezvoltare durabilă;
- Legislația de mediu
- Susținerea alinierii legislației de mediu cu prevederile de mediu din Acordul de Asociere RM-UE, prin elaborarea proiectelor de legi, a amendamentelor şi instrucțiunilor;
- Dezvoltare organizațională
- Creșterea capacităților organizaționale, precum şi a resurselor financiare şi umane.
Responsabilitățile Directorului Executiv:
- realizează zi de zi managementul activităților Asociației;
- reprezintă Asociația în relațiile cu partenerii, donatorii, beneficiarii, în instanțele judiciare, în relațiile cu autoritățile publice şi alte persoane fizice și juridice;
- realizează activități de colectare a resurselor financiare în vederea implementării strategiei de dezvoltare a asociației;
- administrează operativ mijloacele Asociației, încheie tranzacții şi semnează contracte;
- angajează şi concediază personalul;
- asigură ținerea evidenței contabile şi statistice conform ordinii stabilite de lege;
- poartă răspundere personală de activitatea Asociației şi este responsabil de valorile imobile şi circulante ale ei;
- oferă autorităților publice împuternicite informația necesară şi prezintă rapoartele stabilite de lege către acestea;
- prezintă rapoarte periodice o dată la jumătate de an către Consiliul de Administrare și o dată în an către Adunarea Generală referitor la rezultatelor obținute, planificării curente de activităților şi a obiectivelor
Abilități de conducere și management
Pretendentul trebuie să posede:
- Abilități de conducere ( leadership skills) foarte dezvoltate, inclusiv abilitatea de a motiva, a încuraja și construi încredere. Candidatul va sprijini personalul EcoContact și va respect principiile bunei guvernanțe va menține aspirațiile înalte din EcoContact;
- Abilități și experiențe puternice de management (management skills) documentate, inclusiv capacitate demonstrată de a atrage, reține și conlucra cu cel mai bun personal posibil. Pretendentul trebui să poată stabili standarde clare de calitate pentru responsabilizarea, probitatea, asigurarea raportului calitate-preț și gestionarea riscurilor; să garanteze management financiar solid și transparent; și să asigure continuitatea îmbunătățirii eficienței și randamentului EcoContact; să aibă capacitatea de a direcționa resursele personalului în mod strategic, eficient și transparent;
- Capacitatea de a gestiona timpul și de a acorda prioritate (manage time and prioritise) în situații de înaltă presiune. Candidatul trebuie să fie capabil să acorde prioritate și să identifice cele mai bune forme de utilizare a resurselor și personalul în fața unor cerințe potențial cu risc într-un spectru larg de activități operaționale ale EcoContact;
- Capacitatea de a gândi dincolo de modurile tradiționale și de a fi inovator (innovative) în căutarea soluțiilor la provocările operaționale și logistice complexe;
- Abilități excelente de comunicare (communication skills), inclusiv capacitatea de a facilita comunicarea, astfel încât să îndeplinească responsabilitatea EcoContact de asigurare a transparenței și participării publicului în activitățile realizare și gestionarea zi de zi a Asociației;
- Abilități puternice de advocacy (advocacy skills) pentru a fi utilizate zilnic în comunicarea publică, oferirea de interviuri și interacțiuni cu mass-media atât în promovarea asociației, rezultatelor activităților și a valorilor de mediu, drepturilor omului, egalitate de șanse etc.
- Abilitățile diplomatice (diplomatic skills ) necesare pentru promovarea domeniului, valorilor de mediu și drept și asociației într-un cerc de actori politic, juridic, economic și social.
Abilități și experiență
Pretendentul trebuie să posede:
- Experiență în dezvoltarea unor relații puternice și eficiente cu sectorul asociativ, autorități, organizații internaționale, mediul academic și sectorul privat. Candidatul trebuie să aibă strategii pozitive și pro-active pentru consolidarea încrederii și productivitate în cadrul EcoContact și cu organizațiile partenere;
- O abordare pozitivă, asumată și informată asupra sistemului normativ, politic, instituțional, asociativ de mediu și angajarea în menținerea /dezvoltarea capacității EcoContact să profite la maximum de oportunități și creștere profesionistă în atingerea obiectivelor de mediu.
- La fel, voința de coordonare și colaborare cu sectorul asociativ de mediu și alți actori din domeniul mediului și justiției. Cunoașterea celor mai bune practici în managementul asociației obștești este un atu;
- Abilități de colectare de fonduri dezvoltate și dovedite, inclusiv prin donații voluntare, sprijin financiar din partea donatorilor și a sectorului privat și altele surse;
- Capacitatea de a dezvolta parteneriate publice / private care vor contribui la realizarea eficientă și eficace a Strategiei de Dezvoltare a EC ;
- Cunoașterea limbilor engleză, romana și rusă.
- Cunoașterea unei alte limbi oficiale a ONU este un avantaj.
Calificări:
- Studii superioare în domeniul dreptului, protecția mediului, științe economice, relații internaționale, științe politice.
- Studiile de doctorantura și/sau masterat în domeniul solicitat vor constitui un avantaj.
- Experiență de minim 10 ani în domeniul asociativ și relevant activității EcoContact;
- Experiență în asigurarea unui management instituțional (nu mai mic de 10 persoane) multidisciplinar și multicultural de minim 5 ani;
- Experiență în elaborarea /coordonarea propunerilor de proiecte, negocierea cu donatorii / beneficiarii și asigurarea unui management diligent de minim 5 ani;
- Experiență în asigurarea unui management financiar cu un buget anual nu mai mic de 100,000.00 euro;
- Cunoștințe de utilizare a computerului și abilitatea de a utiliza în mod eficient echipamente de tehnologie de birou, instrumente IT;
- Certificare in domeniu managementul proiectului/programului fa vi un avantaj.
Modalitatea de aplicare:
Dosarele complete de participare la concurs trebuie să conțină:
1. CV-ul, cu specificarea experienței în domeniul solicitat;
2. Scrisori de referință de la cel puțin 2 persoane.
3. Scrisoare de motivare
Persoanele interesate pot trimite dosarul de participare complet la următoarea adresa de email: hr@ecocontact.md.
Vă rugăm să indicați poziția pentru care aplicați în subiectul mesajului.
Data limită de recepționare a dosarelor: 31 august 2021.
Pentru mai multe informații, persoana de contact Ecaterina Melnicenco, 068371717, ecaterina.melnicenco@ecocontact.md
Doar candidații aleși vor fi contactați.
Procesul de evaluare
Cei selectați vor fi evaluați în conformitate cu următoarele criterii (1-5). Candidații cu cel mai mare scor acumulat vor fi invitați pentru interviu.
|
Criteriu |
Scorul |
|
Studii superioare în domeniul dreptului, protecția mediului, științe economice, relații internaționale, științe politice |
Maximum: 20 pct. Masterat– 10 pct. Doctor – 15 pct. |
|
Experiență în conducerea unităților |
Maximum: 30 pct până la 5 ani – 5 pct., 5-7 ani– 10 pct., mai mult de 7 ani – 30 pct.. |
|
Cunoașterea limbilor Engleza Romana Rusa |
Maximum: 40 pct. Engleza - 15 pct., Romana –15 pct., Rusa - 10 pct., |
|
Experiență de lucru în sectorul asociativ |
Maximum: 20 pct. fără experiență – 0 pct., până la 5 ani – 5 pct., 5-10 ani– 10 pct., 10-15 ani– 20 pct., |
|
Experiență de lucru cu proiecte susținute de donatori europeni |
Maximum: 20 pct. fără experiență – 0 pct., până la 100,000 eur – 5 pct., 100,000-300,000 eur– 10 pct., 300,000-500,000 eur– 20 pct., |
|
Interviul |
Maximum 170 pct. |
|
Scrisori de recomandare |
Maximum 200 pct. |
|
Total |
500 pct. |
- AgroForestry Officer (NPSA-9), Community Forrest Project - UNDP Moldova
- Caiet de sarcini pentru selectarea unui expert/companie pentru alinierea cadrului național la acquis-ul european în domeniul economiei sociale și a antreprenoriatului social
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs de angajare pentru suplinirea postului vacant de Dezvoltator software (Swift developer)
- Servicii de consultanță: Instruire privind aplicarea inteligenței artificiale în designul și scrierea proiectelor
- Specialist principal, Direcția investiții și protejarea investițiilor, Agenția de Investiții
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









