Cerere de exprimare interes pentru Organizarea campaniei de promovarea a profesiilor pedagogice MD-STATEUNI-481241-CS-CQS EDUCLASS
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
(Servicii de consultanță – selectarea companiei)
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”
Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022
Nr. Referință : MD-STATEUNI-481241-CS-CQS
Titlul sarcinii: Organizarea campaniei de promovarea a profesiilor pedagogice
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectul învățământului superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea de Stat a obținut subproiectul „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova își propune dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.
Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working.
Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.
Serviciile de consultanță includ organizarea unei campanii de promovare a profesiilor pedagogice la nivel național, cu implicarea elevilor din a minim 50 de licee din țară, din cele trei zone geografice ale Republicii Moldova și mun. Chișinău și Bălți
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: www.usm.md
Universitatea de Stat din Moldova invită companii/firme eligibile ("Consultanți") să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de consultanță ce includ organizarea unei campanii de promovare a profesiilor pedagogice la nivel național, cu implicarea elevilor din a minim 50 de licee din țară, cele trei zone geografice ale Republicii Moldova și mun. Chișinău și Bălți în baza unui program de promovare a profesiilor din domeniul educațional, axat pe modalități comunicare și interrelaționare preferate de către adolescenți și tineri
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor.
Experiența generală a companiei
- Minim 1 an experiență în domeniul organizării evenimentelor educaționale, culturale, sociale;
- Capacități de gestionare a unor evenimente concomitente cu grupuri mari de beneficiari.
Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare
- Experiență, minim 1 an, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv elevi;
- Cel puțin 3 activități similare organizate (tabere de vară, ateliere de creație, concursuri etc.).
Echipa de experți implicată în realizare a sarcinii:
- Echipa de specialiști implicați în realizarea sarcinii să includă minim 5 specialiști cu experiență în învățământul general sau superior
- Managerul de proiect să dețină experiență de proiectare a programelor educaționale tip campanii, concursuri, tabere de creație etc.).
- Managerul de proiect să dețină experiență profesională în organizarea activităților de creație cu elevii de minim 3 ani.
Experții-cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.
Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție – “Selecția bazată pe calificarea consultanților”, prevăzută în Regulamentul de achiziții.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 8:00-17:00, Birou nr. 109, Bloc Central USM, str. Alexe Mateevici nr. 60, tel. 067560420, tatiana.sorocean@usm.md
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 09.04.2025, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60
Tel/fax: 022241240
E-mail: tatiana.sorocean@usm.md
Semnătura Președintelui comitetului de evaluare
Nume Prenume Sergiu Corlat
TERMENI de referință
PENTRU
ORGANIZAREA CAMPANIEI DE PROMOVARE A PROFESIILOR PEDAGOGICE
Nr. Referință : MD-STATEUNI-481241-CS-CQS
- SCURTA DESCRIERE A SUBPROIECTULUI
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectul învățământului superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea de Stat a obținut subproiectul „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova își propune dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.
Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working.
Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.
- OBIECTIVELE SUBPROIECTULUI
Proiectul propus este orientat spre atingerea a 3 Obiective specifice după cum urmează:
O.1. Modernizarea resurselor necesare pentru asigurarea condițiilor atractive pentru viitoarele cadre didactice.
O.2. Sporirea numărului de studenți înscriși la programele de licență și master a programelor specificate în punctul A2.3 a prezentei aplicații și îmbunătățirea procesului de aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței de muncă.
O.3. Consolidarea cooperării cu reprezentanţii pieței muncii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de către piaţa muncii.
- OBIECTIVUL SARCINII
Organizarea unei campanii de promovare a profesiilor pedagogice la nivel național, cu implicarea elevilor din a minim 50 de licee din țară, cele trei zone geografice ale Republicii Moldova și mun. Chișinău , Bălți în baza unui program de promovare a profesiilor din domeniul educațional, axat pe modalități comunicare și interrelaționare preferate de către adolescenți și tineri
- SARCINILE SPECIFICE
Consultantul va avea următoarele sarcini specifice:
- Elaborarea programului campaniei de promovare a profesiilor pedagogice, cu specificarea conceptului și includerea obligatorie a următoarelor elemente:
- etapelor campaniei de promovare a profesiilor pedagogice, cu indicarea graficului activităților;
- implicarea în campania de promovare a profesiilor pedagogice a elevilor din minim 50 de licee din țară, cu acoperirea celor 3 zone (nord, centru, sud) și mun. Chișinău și Bălți indicarea modalităților de realizare a campaniei de promovare a profesiilor pedagogice.
- preferabil a fi utilizate activități de tip concurs, cu plasarea imaginilor video a activităților, sau a produselor video, elaborarte de către elevi, cel puțin câte un video de la fiecare liceu ( minim 50) pe rețelele de comunicare digitală. Produsele video vor reflecta importanța și valoarea cadrului didactic școlar
- anexarea la Program a Fișei de evaluare a activităților realizate de către elevi și rezultatelor, cu stabilirea unor criterii și indicatori de evaluare.
- Identificarea modalităților de motivare a elevilor din clasele terminale de liceu pentru implicarea în campania de promovare a profesiilor pedagogice;
- Asigurarea condițiilor logistice necesare campaniei de promovare;
- Prezentarea Raportului final al activităților și a Actului de predare-primire.
- CERINȚE DE CALIFICARE SI BAZA DE EVALUARE (criterii de evaluare)
Criterii de calificare |
Punctaj maxim |
1. Experiența generală a companiei |
40 |
2. Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare |
60 |
Experiența generală a companiei
a)Minim 1 an experiență în domeniul organizării evenimentelor educaționale, culturale, sociale;
b)Capacități de gestionare a unor evenimente concomitente cu grupuri mari de beneficiari.
Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare
a)Experiență, minim 1 an, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv elevi;
b)Cel puțin 3 activități similare organizate (tabere de vară, ateliere de creație, concursuri etc.).
Echipa de experți implicată în realizare a sarcinii:
a)Echipa de specialiști implicați în realizarea sarcinii să includă minim 5 specialiști cu experiență în învățământul general sau superior
b)Managerul de proiect să dețină experiență de proiectare a programelor educaționale tip campanii, concursuri, tabere de creație etc.).
c)Managerul de proiect să dețină experiență profesională în organizarea activităților de creație cu elevii de minim 3 ani.
- DURATA SARCINII, TIMPUL ESTIMAT DE ÎNCEPERE ȘI REALIZARE A SARCINII
Prestarea serviciilor este estimată a fi inițiată la 25.04. 2025 și realizată până la 25.05.2025, cu livrabilele prezentate după cum urmează:
Activități și livrabilel |
Termenul limită de prezentare |
Persoana responsabilă pentru aprobarea livrabilului |
1. Elaborarea programului campaniei de promovare a profesiilor pedagogice, cu specificarea conceptului și includerea obligatorie a elementlor expuse în punctul 4.1 al Termenilor de referință și a Fișei de a rezultatelor elevilor implcați în realizarea campaniei de promovare a profesiilor pedagogic. Livrabil 1 Programul Campaniei de promovare a profesiilor pedagogice |
5 zile de la semnarea contractului |
Managerul- adjunct al subproiectului |
2. Organizarea logistică a activităților: etape și implicarea elevilor din liceele din diverse zone ale țării și mun. Chișinău și Bălți. Livrabil nr. 2 Orarul activităților |
7 zile de la semnarea contractului |
Managerul- adjunct al subproiectului |
3. Desfășurarea campaniei |
pe parcursul a 18 zile de la aprobarea orarului activităților |
Managerul- adjunct al subproiectului |
Raport de activitate, cu prezentarea în anexe a listei elevilor participanți, materialelor promoționale realizate de către elevi și dovezilor de distribuție prin canalele de comunicare digitală. Livrabil nr.3 Raport de activitate |
în ziua a 30-a de la semnarea contractului |
Managerul- adjunct al subproiectului |
Documentele, elaborate în limba română, vor fi prezentate în format Word și PDF, atât în variantă tipărită (un exemplar), cât și electronică.
- CERINȚE DE RAPORTARE ȘI ARANJAMENTE INSTITUȚIONALE
Liderul echipei va raporta managerului de subproiect.
Managerul de subproiect va supraveghea procesul de prestare a serviciilor de consultanță și va gestiona realizarea contractului.
- DECLARAȚIE DE CONFIDENȚIALITATE
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință vor aparține Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a USM.
9. ELIGIBILITATE
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).