UCIP IFAD anunță selectarea responsabilului tehnic pentru supravegherea lucrărilor civile la construcția sistemului de irigare în s.Telița r-nul Anenii Noi finanțat în cadrul Proiectelor IFAD în anul 2025
SOLICITARE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
(Consultanți individuali)
REPUBLICA MOLDOVA
ÎMBUNĂTĂȚIREA CAPACITĂȚILOR PENTRU TRANSFORMAREA ZONEI RURALE (TRTP)
Titlul sarcinii: Selectarea responsabilului tehnic pentru supravegherea lucrărilor civile la construcția sistemului de irigare finanțat în cadrul Proiectelor IFAD în anul 2025
UCIP IFAD a primit finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costurile aferente Proiectului de Retenție a Talentelor pentru Transformarea Rurală (TRTP) și intenționează să utilizeze o parte din fonduri pentru recrutarea serviciilor de consultanță furnizate de un consultant individual în cadrul postului de consultant în agricultură și politici, cu scopul de a consolida capacitatea tehnică a Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare.
Utilizarea oricărei finanțări din partea IFAD va fi supusă aprobării IFAD, conform termenilor și condițiilor acordului de finanțare, precum și regulilor, politicilor și procedurilor IFAD. IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor fi exonerați de orice răspundere în legătură cu orice procese, proceduri, reclamații, cereri, pierderi sau responsabilități de orice natură, inițiate de orice parte în legătură cu Proiectul de Retenție a Talentelor pentru Transformarea Rurală (TRTP).
Prin urmare UCIP IFAD intenționează să aplice o parte din fonduri pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de Responsabil tehnic pentru pentru supravegherea lucrărilor civile la construcția sistemului de irigare finanțat în cadrul Proiectelor IFAD în anul 2025.
Utilizarea oricărei finanțări din partea IFAD urmează să fie aprobată de către IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile Acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și oficialii, agenții și angajații săi sunt protejați împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură, intentate de orice parte în legătură cu proiectul TRTP.
Sarcina serviciilor de consultanță (“serviciile”) constă în contractarea unui specialist individual care să ofere suport, supravegherea lucrărilor civile la construcția sistemului de irigare finanțat în cadrul Proiectelor IFAD în anul 2025 care sunt descrise în Termenii de referință, în conformitate cu normele și reglementările din domeniu.
Începutul preconizat al activității este Aprilie 2025.
Termenii de referință (TdR) detaliați ai acestei sarcini sunt prezentați în anexa la prezentul REOI.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.
Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale..
Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (“UCIP IFAD”) invită acum consultanții individuali eligibili (“consultanți”) să își manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor de responsabil tehnic pentru lucrări de reabilitare a pășunilor și plantare a culturilor.
Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor solicitare, sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei Scrisori de intenție și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/ supervizorii anteriori.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selecție a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul IFAD de procurări a proiectelor, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresawww.ifad.org/project-procurement. În cadrul procesului de selecție se vor desfășura interviuri.
Criteriile de preselecție sunt:
Poziția Criterii de apreciere Punctaj Inițial
I Calificare Generală 15
1.1 Studii superioare în domenii relevante: inginerie agricolă, inginerie hidraulică, inginerie civilă sau alte domenii conexe sistemelor de irigare (Diplomă de licență, master etc.) 10
1.2 Cursuri/traininguri de formare profesională în proiectarea, instalarea sau mentenanța sistemelor de irigare 5
II Experiență specifică pentru postul vacant în domeniul sistemelor de irigare 30
2.1 Experiența profesională în supravegherea lucrărilor de construcție a sistemelor de irigare și/sau a sistemelor de alimentare cu apă potabilă, minim 5 ani 15
2.2 Experiența anterioară la supravegherea lucrărilor de construcție a cel puțin unui proiect de aceeași valoare și complexitate în ultimii 2 ani 15
III Competențe și Atestări (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 32 de puncte (70%) la criteriile de mai sus 1 – 2)) 55
3.1 Domenii de atestare obligatorii: Categoria 4. Construcţii hidrotehnice și pentru îmbunătățiri funciare; Categoria 1. Instalații și rețele exterioare de alimentare cu apă și canalizare, conform Regulamentului de atestare modificat prin HG nr.207 din 30.03.2022 15
3.2 Cunoașterea normativelor și legislației în domeniul sistemelor de irigare, gestionării resurselor de apă și protecției mediului 15
3.3 Abilități de întocmire a actelor/rapoartelor tehnice, inclusiv utilizarea programelor de proiectare (AutoCAD, GIS) și rapoarte fotografice 15
3.4 Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române (maxim 6 puncte) și o bună competență în limba rusă (maxim 4 puncte), scrisă și vorbită 10
TOTAL 100
Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%. Orice solicitare de clarificare cu privire la acest REOI trebuie trimisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md / scurtu.alexandru@ucipifad.md cel târziu la 03.02.2025. UCIP IFAD va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 05.02.2025.
Manifestările de interes sub formă de curriculum vitae (CV), cu Scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare de la ultimii angajatori/supervizori, trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data limită de 07 Martie 2025, ora 13:00.
Termenii de referință găsiți pe linkul https://www.ucipifad.md/achizitii/selectarea-responsabilului-tehnic-pentru-supravegherea-lucrarilor-civile-la-constructia-sistemului-de-irigare-in-s-telita-r-nul-anenii-noi-finantat-in-cadrul-proiectelor-ifad-in-anul-2025/
Attn: Alexandru SCURTU, Manager Procurări UCIP IFAD
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004, bir. 1303
E-mail: procurement@ucipifad.md / scurtu.alexandru@ucipifad.md