UCIP IFAD lansează Cerere de ofertă de pret – Lucrări pentru achiziționarea lucrărilor civile privind construcția sistemul de irigare în s. Telița, r. Anenii Noi
20 februarie 2025
Adresată catre: Tuturor furnizorilor interesați
1. Republica Moldova a primit finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (“Fondul” sau “IFAD”) pentru costul lucrărilor civile din Proiectul Îmbunătățirea Capacităților pentru Transformarea Zonei Rurale – TRTP (“clientul” sau “entitatea contractantă”) și intenționează să aplice o parte din această finanțare la lucrările pentru care se emite prezenta cerere de oferte de preț (RFQ).
2. Utilizarea oricărei finanțări din partea IFAD este supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și funcționarii, agenții și angajații săi sunt exonerați de orice răspundere în legătură cu toate acțiunile, procedurile, reclamatiile, revendicările, cererile, pierderile și răspunderea de orice fel sau natură intentate de orice parte în legătură cu Proiectul Îmbunătățirea Capacităților pentru Transformarea Zonei Rurale (IFAD VIII).
3. Această achiziție se bazează pe metoda de achiziție National Shopping, așa cum este prezentată în Manualul de achiziții al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresa
.
4. Ofertantul nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un ofertant care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil este descalificat, cu excepția cazului în care IFAD aprobă în mod explicit contractul. Se consideră că un ofertant, inclusiv personalul și afiliații respectivi ai acestuia, se află în conflict de interese dacă oricare dintre ei: a) are o relație care îi oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de evaluare și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; b) participă la mai mult de o ofertă în cadrul acestei acțiuni de achiziție, c) are o relație de afaceri sau de familie cu un membru al comitetul de supraveghere al angajatorului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte a (i) pregătirii prezentului document de licitație, (ii) procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) executării contractului. Un ofertant și contractantul au obligația permanentă de a dezvălui cu promptitudine orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii ofertei, al procesului de evaluare sau al executării contractului. Nerespectarea în mod corespunzător și promptă a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la măsuri adecvate, inclusiv descalificarea ofertantului, rezilierea contractului și orice alte măsuri adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale .
5. Toți ofertanții sunt obligați să respecte Politica revizuită a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în activitățile și operațiunile sale (denumită în continuare “Politica anticorupție a IFAD”) în timpul competiției pentru contract sau în timpul executării acestuia.
a) În cazul în care se stabilește că un ofertant sau oricare dintre membrii personalului sau agenții acestuia, sau subcontractanții, subcontractanții, prestatorii de servicii, furnizorii, subfurnizorii și/sau personalul sau agenții acestora din urmă s-au implicat, direct sau indirect, în oricare dintre practicile interzise, astfel cum sunt definite în Politica anticorupție a IFAD, sau în hărțuire sexuală, exploatarea și abuzul, astfel cum sunt definite în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzului sexual, în competiția pentru contract sau în executarea acestuia, oferta poate fi respinsă sau contractul poate fi reziliat de către angajator.
b) În conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale, Fondul poate investiga și, după caz, sancționa entități și persoane fizice, inclusiv prin excluderea acestora, fie pe termen nelimitat, fie pentru o perioadă determinată, de la participarea la orice activitate sau operațiune finanțată sau gestionată de IFAD. O excludere include, printre altele, neeligibilitatea de a: (i) primi sau de a beneficia în alt mod de un contract finanțat de IFAD, din punct de vedere financiar sau în orice alt mod; (ii) fi un subcontractant, consultant, producător, antreprenor, subfurnizor, agent sau furnizor de servicii nominalizat al unei firme eligibile care primește un contract finanțat de IFAD; și (iii) primi veniturile oricărui împrumut sau grant acordat de fond. De asemenea, fondul poate recunoaște unilateral excluderile eligibile de către oricare dintre instituțiile financiare internaționale semnatare ale Acordului privind executarea reciprocă a deciziilor de excludere.
c) Ofertanții și personalul și agenții acestora, precum și subconsultanții, subcontractanții, prestatorii de servicii, contractanții, subfurnizorii, precum și personalul și agenții acestora din urmă sunt obligați să coopereze pe deplin cu orice investigație efectuată de IFAD, inclusiv prin punerea la dispoziție a personalului pentru interviuri și prin asigurarea accesului deplin la toate conturile, spațiile, documentele și înregistrările (inclusiv înregistrările electronice) referitoare la această procedură de licitație sau la executarea contractului și să permită ca aceste conturi, spații, înregistrări și documente să fie auditate și/sau inspectate de către auditorii și/sau investigatorii desemnați.
d) Ofertanții au obligația permanentă de a comunica în oferta lor de preț și, ulterior, în scris, toate informațiile care pot deveni relevante: (i) orice sancțiuni administrative, condamnări penale sau suspendări temporare ale lor sau ale oricărui membru al personalului cheie sau agent al acestora pentru practici corupte, frauduloase, coluzive, coercitive sau obstructive și (ii) orice comisioane sau onorarii plătite sau care urmează să fie plătite agenților sau altor părți în legătură cu această procedură de licitație sau cu executarea contractului. Ofertanții trebuie să comunice numele și datele de contact ale agentului sau ale altei părți, precum și motivul, valoarea și moneda comisionului sau a onorariului plătit sau care urmează să fie plătit. Nerespectarea acestor obligații de divulgare poate duce la respingerea ofertei sau la rezilierea contractului .
e) Ofertanții au obligația de a păstra toate înregistrările și documentele, inclusiv înregistrările electronice, referitoare la prezenta procedură de licitație, disponibile pentru o perioadă de minimum 3 (trei) ani de la notificarea finalizării procedurii sau, în cazul în care ofertantului i se atribuie contractul, de la executarea contractului.
6. Fondul solicită ca toți beneficiarii finanțării IFAD sau ai fondurilor administrate de IFAD, inclusiv angajatorul, orice ofertant, partener de implementare, prestatori de servicii și furnizori, să respecte cele mai înalte standarde de integritate în timpul achiziției și executării acestor contracte și să se angajeze să combată spălarea banilor și finanțarea terorismului în conformitate cu politica IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului.
7. Sunteți invitați să prezentați oferta dumneavoastră de preț pentru construcția lucrărilor descrise în anexele 1, 2 și 3 la prezenta cerere de ofertă. Anexa 4 prezintă formularul de acord contractual, iar anexa 5 prezintă condițiile contractuale aplicabile prezentei cereri de ofertă.
8. Oferta dumneavoastră, în formatul solicitat, trebuie depusă la adresa:
Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD
mun. Chişinău, MD-2004 bd. Ştefan cel Mare, 162, oficiul 1303-1307
Republica Moldova
Tel: 0 22 22 50 46 / +373 780 77 185
E-mail: scurtu.alexandru@ucipifad.md
9. Oferta dvs. de preț completă trebuie să cuprindă următoarele documente:
a) Formular de depunere a ofertei (Anexa A)
b) O copie a documentului de constituire și clasificare/înregistrare a firmei dumneavoastră la autoritatea competentă pentru acordarea licențelor de afaceri.
c) Lista cantităților de lucrări cu indicarea prețurilor/Devizul (BOQ) (Anexa 1).
d) Graficul de execuție a lucrărilor aferente anexelor 2 și 3, acesta va include la fel și organizarea de șantier, metodologia de lucru și perioada de mobilizare.
e) Confirmarea pentru achiziționarea în timp util (deținere, leasing, închiriere, etc.) a echipamentelor esențiale enumerate în documentele de licitație.
f) Confirmarea personalul cheie necesar pentru executarea contractului, personal care să aibă calificările și experiența detaliate în pct 12 a prezentei cereri de ofertă.
g) Informația despre calificarea ofertantului și documentele anexate la aceasta (inclusiv procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor a unei lucrări de aceeași valoare și complexitate).
h) Aviz de la Agenția pentru supraveghere tehnică.
i) Copia autentificată privind lipsa datoriilor față de bugetul public național.
j) Document care confirmă că ofertantul dispune de un laborator pentru testarea materialelor de construcție și a lucrărilor sau un contract încheiat cu un laborator autorizat pentru a efectua aceste testări.
k) Declaratie in forma libera privind garanția oferita pentru calitatea materialelor și lucrărilor (conform Legii 721 din 02.02.96 privind calitatea in construcții cu ultimele modificari).
10. Termenul limită pentru depunerea ofertei dumneavoastră este 21 martie 2025, ora 13:00.
11. Ofertele trebuie să fie prezentate prin una din cele două metode:
a) În format electronic, la adresa de e-mail scurtu.alexandru@ucipifad.md sau procurement@ucipifad.md
Formularele trebuie să fie semnate digital de către ofertant (M-sign), sau să conțină semnătură olografă și ștampilă. Oferta trebuie să includă toate documentele necesare specificate în punctul 9 a prezentei cereri.
b) În format fizic, la adresa UCIP IFAD: Bd. Ștefan cel Mare, nr. 162, of. 1301 (etajul 13), Chișinău, MD-2004, Republica Moldova.
Participantul la licitație va pregăti un original şi o copie a ofertei (documentelor) cu specificarea respectivă pe plic: “Originalul ofertei”, “Copia ofertei”. Originalul documentelor şi copia lor se sigilează în două plicuri separate cu inscripţia “Original” şi “Copia”, care împreună se vor sigila într-un plic suplimentar (comun). De asemenea, în plicul comun se va include, pe suport electronic (CD, stick USB, etc.), varianta electronică scanată a ofertei depuse. Varianta scanată inclusă pe suport electronic trebuie sa fie aceeași ca și oferta depusă în Original. În cazul apariţiei unor inexactităţi, grupul de lucru al Autorităţii contractante se va conduce de original. Originalul şi copia ofertei vor fi semnate de Ofertant sau reprezentantul împuternicit. Acest drept trebuie să fie confirmat prin delegaţia (procura) anexată la ofertă.
12. Calificarea ofertantului: pentru a se califica în vederea atribuirii contractului, un ofertant trebuie să îndeplinească următoarele criterii minime de calificare:
a) Experiență în calitate de antreprenor în construcția a cel puțin unui contract de lucrări de aceeași natura și complexitatea echivalentă cu lucrările incluse în prezenta invitație, în ultimii trei ani;
b) Contractantul trebuie să furnizeze următorul personal cheie și să atașeze CV-urile respective:
Titlu Ani de experiență
1 . Diriginte de șantier atestat în domeniul Construcții hidrotehnice și pentru îmbunătățiri funciare și/sau lucrări specializate Instalații și rețele exterioare de alimentare cu apă și canalizare cu prezentarea obligatorie a certificatelor care atestă acest fapt; Minim 5 ani
2. Personal tehnico-ingineresc atestat, precum şi a lucrătorilor pentru executarea lucrărilor speciale; Minim 3 ani
3. Specialist în sănătate și securitate în muncă, etc. Minim 3 ani
c) Antreprenorul trebuie să facă dovada accesului la următoarele echipamente care nu trebuie să aibă o vechime mai mare de 18 ani:
Denumirea echipamentului și capacitatea de producție Anul de fabricație
1 Echipamentele esențiale care trebuie puse la dispoziție pentru executarea contractului de către ofertantul potențial câștigător trebuie să fie următoarele:
1 Vibrator de adincime
2 Automacara 6 – 10 tf
3 Buldozer
4 Centrala de beton
5 Masina de sudura PE cu toate accesoriile
6 Aparat de sudura
7 Aparat de sudura PE metoda cap la cap
8 Grup electrogen mobil motor ardere interna de 20-39 kva
9 Grup termic de sudura de 1-14 kw
10 Buldozer 79kw (108CP)
11 Macara fereastra de 0,0015 MN (0,15 tf)
12 Aparat de sudura PE metoda electrofuziune
13 Utilaj pentru intindere teava
14 Excavator pe senile cu o cupa cu motor termic, 0,40-0,70 mc
15 Malaxor pentru mortar de 200 L actionat electric
16 Mai mecanic de 150-200 kg cu motor termic 6 cp (4 kw)
17 Topitor bitum de 500 l
18 Tirfor 1,5 tf
19 Topitor bitum de 400 l
20 Grup electrogen mobil de 39 kw
21 Tractor pe pneuri U 650 de 48 kw (65 cp)
22 Automacara 5 tf
23 Autobasculanta-5t
Total: 23 unități
d) Dovada accesului la resurse financiare pentru finalizarea cu succes a lucrărilor, respectiv acces la numerar, scrisoare de la o bancă, instituții de credit sau alt intermediar financiar, care să ateste disponibilitatea de resurse financiare lichide în valoare de 30% din valoarea ofertei.
13. Vizita la fața locului: Ofertantul, pe propria răspundere, costuri și riscuri, este încurajat să viziteze și să examineze amplasarea lucrărilor și împrejurimile acestuia și să obțină toate informațiile care pot fi necesare pentru pregătirea ofertei și încheierea unui contract de construcție a lucrărilor.
14. “Șantierul: șantierul este localizat în s. Telița, r-nul Anenii Noi și este definit în planșa (planșele) proiectului de execuție atașate.”
15. Procentul maxim permis pentru a fi subcontractat este de 30% din valoarea prețului contractului/lucrărilor.
16. Ofertanții trebuie să prezinte o ofertă pentru toate elementele lucrărilor. O ofertă parțială nu va fi acceptată. În cazul în care o ofertă prezintă elemente enumerate, dar fără preț, se presupune că prețurile acestora sunt incluse în prețurile celorlalte elemente. Un articol care nu este enumerat în ofertă se consideră că nu este inclus în ofertă, iar oferta va fi respinsă ca fiind incompletă.
17. Evaluarea. Angajatorul atribuie contractul ofertantului a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind cea mai avantajoasă din punct de vedere economic și care răspunde în mod substanțial cerințelor din cererea de ofertă (RFQ), cu condiția ca ofertantul să fie calificat pentru a executa contractul în mod satisfăcător, în conformitate cu informațiile solicitate la punctul 12 de mai sus.
18. Preturi. Prețurile sunt exprimate în MDL. Prețurile exprimate în alte valute decât MDL vor fi evaluate după conversia valutei în MDL la cursul de schimb valutar la data-limită de depunere a ofertelor.
19. Plata. Plata se va face integral în termen de 30 de zile de la depunerea de către antreprenor a fiecărei cereri de plată intermediară în contul lucrărilor finalizate cu succes în perioada intermediară și certificate astfel de către agentul delegat de supraveghere desemnat de angajator.
20. Suma care trebuie garantată prin garanția pentru bună execuție este de 10 % Procente din prețul contractului sub forma unei “Garanție bancară necondiționată”.
21. Data finalizării. Lucrările vor fi finalizate în termen maxim de 75 de zile calendaristice de la data semnării contractului. Ofertantul trebuie să precizeze termenul exact de finalizare în oferta sa de preț, susținută de graficul de execuție propus.
22. Răspunderea pentru defecte. Perioada de răspundere pentru defecte este 12 luni de la data finalizării lucrărilor. Garanția pentru calitatea materialelor și lucrărilor conform Legii 721 din 02.02.96 privind calitatea in construcții (cu ultimele modificari) va fi confirmată de ofertant (declaratie in forma libera).
23. Valabilitatea cotațiilor. Oferta dvs. trebuie să fie valabilă pentru o perioadă de 90 de zile de la data limită de depunere a ofertei dvs. Ofertanții care își retrag ofertele în perioada de valabilitate vor fi suspendați de la participarea la achizițiile publice conform reglementărilor naționale;
Link pentru Proiectul de execuție
Cu deosebită considerație,
UCIP IFAD
Attn: Alexandru Scurtu, Manager Procurări
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md / scurtu.alexandru@ucipifad.md
Tel. (022) 22 – 50 – 46 / +373 780 77 185
Link pentru Proiectul de execuție https://drive.google.com/file/d/1x3mgFj8LfWIgVVFBWV26a2QOtyZ-m_Mu/view?usp=drive_link
Termenii de referință și alte acte relevante pentru achiziție, găsiți aici https://www.ucipifad.md/achizitii/cerere-de-oferta-de-pret-lucrari-pentru-achizitionarea-lucrarilor-civile-privind-constructia-sistemul-de-irigare-in-s-telita-r-anenii-noi/