Termen extins - Selectarea unui consultant/consultantă/grup de consultanți pentru elaborarea Planului strategic al Fundației Regina Pacis



Locația: Republica Moldova

Limba de Lucru: Română

Perioadă: Octombrie – Decembrie 2024

Context

Fundația Regina Pacis este o organizație de binefacere, care activează în Republica Moldova începând cu anul 2001. Prioritatea Fundației este de a acorda ajutor persoanelor social vulnerabile, care au un nivel de trai scăzut.

Misiune Fundației este crearea unui mediu protejat pentru dezvoltarea copiilor și tinerilor în situație de risc, precum și creșterea calității vieții persoanelor în etate.

In anul 2021, Fundatia Regina Pacis a participat la procesul de elaborare a planului strategic pentru perioada 2021-2024, elaborat in cadrul proiectului FIT 2020 cu suportul financiar al Caritas Austria. 

În acest sens, Fundația și-a propus să elaboreze un nou Plan strategic pentru anii 2025-2030, iar echipa Fundației sa beneficieze de un atelier pe „Dialogul politic”. 

Obiectiv:

Obiectivul principal al acestei sarcini este de a efectua un audit organizațional cuprinzător pentru a evalua punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările din cadrul Fundației Regina Pacis, ulterior de a elabora Planul strategic al Fundației Regina Pacis pentru anii 2025-2030, conturând obiective, strategii și planuri de acțiune clare pentru a ghida activitățile organizației. 

Activități-cheie, Produse și Livrabile

Se așteaptă ca consultantul/consultana să desfășoare următoarele activități și să prezinte produsele corespunzătoare în conformitate cu obiectivele acestor Termeni de Referință (ToR):

Livrabile

Descriere

Timp

 

Realizarea unui audit organizațional cuprinzător pentru evaluarea punctelor tari, slabe, oportunităților și amenințărilor din cadrul Fundației Regina Pacis

Livrabilul va fi un raport detaliat care va conține toate constatările auditului, inclusiv punctele tari, punctele slabe, oportunitățile și amenințările identificate. Elementele cheie ale acestui audit vor consta in: 

i)      Evaluarea structurii organizaționale (analiza modului în care este organizată structura internă a organizației, inclusiv ierarhia, departamentele și relațiile dintre ele; verificarea clarității rolurilor și responsabilităților, precum și a liniilor de comunicare și de raportare);

ii)    Examinarea proceselor și procedurilor (evaluarea proceselor și procedurilor de lucru pentru a determina cât de bine sunt acestea implementate și respectate; identificarea ineficiențelor sau a redundanțelor în procesele organizaționale);

iii)  Evaluarea resurselor (analizarea utilizării resurselor umane, financiare și tehnologice ale organizației; verificarea dacă resursele sunt alocate eficient și dacă sunt adecvate pentru atingerea obiectivelor organizației);

iv)   Evaluarea performanței  (analizarea performanței organizaționale prin prisma obiectivelor stabilite; examinarea indicatorilor de performanță cheie (KPI) pentru a măsura eficiența și eficacitatea activităților organizaționale). Raportul va include, de asemenea, recomandări pentru îmbunătățirea performanței organizaționale.

16 zile

Elaborarea unui plan strategic organizațional pentru perioada 2025-2030, care să contureze obiective clare, strategii și planuri de acțiune pentru ghidarea activităților organizației

Livrabilul va fi un document complet și detaliat care va include obiectivele strategice, strategiile pentru atingerea acestora și planurile de acțiune necesare pentru implementare. Documentul va servi drept ghid pentru toate activitățile organizației în perioada 2025-2030. Consultantul/consultanta va facilita un atelier de 2 zile pentru echipa Fundației Regina Pacis, în vederea elaborării  planului strategic 

18 zile, inclusiv 2 zile de atelier

Desfășurarea de sesiuni de formare în Dialogul Politic pentru personal pentru a le îmbunătăți capacitatea de a înțelege și de a se implica în discuții politice relevante pentru misiunea și obiectivele Fundației Regina Pacis

a)    Facilitarea unei sesiuni de 2 zile pentru echipa Fundației Regina Pacis, care să acopere toate aspectele necesare pentru a îmbunătăți capacitatea personalului de a se implica în discuții politice.

b)    Elaboararea strategiei de Advocacy pentru Fundația Regina Pacis

15 zile total

 

Calificări și Experiență

 

  1. Experiență anterioară în facilitarea atelierelor similare de elaborare a strategiilor pentru organizații non-profit sau organizații similare.
  2. Abilități excelente de comunicare și facilitare, inclusiv capacitatea de a lucra cu grupuri diverse și de a gestiona potențialele conflicte.
  3. Cunoștințe solide despre procesele de elaborare a strategiei și despre domeniul ONG-urilor.
  4. Capacitatea de a adapta atelierele în funcție de nevoile și dinamica specifică a grupului de lucru.
  5. Abilitatea de a asigura participarea echilibrată și implicarea tuturor membrilor echipei în procesul de elaborare a strategiei.

 

Durata Consultanței

Consultanța va fi pentru perioada octombrie – decembrie 2024.

Dosarul urmează să includă:

  1. CV detaliat;
  2. Scrisoarea de intenție care să sublinieze aptitudinea expertului(grupului de experți) pentru realizarea acestei sarcini;
  3. Metodologia de realizare a sarcinii;
  4. Propunere financiară, care să includă onorariile de consultanță și orice alte costuri conexe.

Criterii de selecție:

  1. Experiența și calificările relevante;
  2. Costul ofertei;
  3. Metodologia propusă pentru evaluare;
  4. Disponibilitatea în termenul specificat.

Criterii de excludere:

  1. Lipsa experienței relevante;
  2. Costuri necompetitive;
  3. Lipsa disponibilității în termenul specificat;
  4. Documentație incompletă.

Modalitate de aplicare

Candidații interesați pot expedia dosarul la adresa de email: cvarzari@reginapacis.org, cu subiectul: Consultanță_Plan strategic, până la data de 10 octombrie 2024.

Doar candidații preselectați vor fi contactați și invitați la interviu.

Aceasta activitate este desfășurată în cadrul proiectului „Sustain – Dezvoltare Organizațională”, finanțat de Caritas Austria.