Concurs de selectare a trainerilor pentru Programul de capacitare și asistență „Next Level”, ediția a II-a



Concurs de selectare a trainerilor pentru Programul de capacitare și asistență „Next Level”, ediția a II-a

Asociația Obștească Alianța Asociațiilor de Băștinași din Moldova (AABM) va desfășura, în perioada octombrie 2024 – martie 2025, Programul de capacitare și asistență „Next Level”, ediția a II-a, destinat consolidării și dezvoltării capacităților instituționale a 10 asociații de băștinași, membre ale AABM, aflate la un nivel de dezvoltare începător.

Scopul Programului este de a pregăti aceste asociații de băștinași pentru a deveni agenți reprezentativi ai schimbării în comunitate și parteneri responsabili în dialogul eficient cu autoritățile publice locale, raionale și naționale.

În acest context, Alianța Asociațiilor de Băștinași solicită oferte tehnice și financiare de la traineri care au expertiză în domeniile bunei guvernări, resurselor umane, advocacy, planificării strategice, mobilizării comunitare și bugetării participative, inovații și IT, durabilitate financiară și fundraising, dezvoltare comunitară participativă, gestionarea proiectelor, precum și planificare financiară, contabilitate și raportare financiară pentru a desfășura instruiri conform următoarelor blocuri de intervenție:

 

Lotul nr 1: Training online și offline

Scopul: Capacitarea celor 10 asociații de băștinași, precum și a membrilor APL-urilor din cele 10 localități,  pe fiecare dintre domenii descrise mai jos, conform graficului de instruiri:

  • Inovații și IT – sesiune cu prezență fizică, 4 ore, propusă pentru data de 18 octombrie 2024;
  • Comunicare și promovare – sesiune online, 4 ore, propusă pentru data de 24 octombrie 2024;
  • Lucrul cu Diaspora și implicarea băștinașilor – sesiune cu prezență fizică, 6 ore, propusă pentru data de 31 octombrie 2024;
  • Bună guvernare, Planificare strategică și Practici de management – sesiune online, 4 ore, propusă pentru data de 14 noiembrie 2024;
  • HR și voluntariat – sesiune online, 4 ore, propusă pentru data de 15 noiembrie 2024;
  • Advocacy și parteneriate pentru dezvoltare locală – sesiune online, 4 ore, propusă pentru data de 28 noiembrie 2024;
  • Mobilizare comunitară și coeziune socială și Bugetare participativă – sesiune online, 4ore, propusă pentru data de 29 noiembrie 2024;
  • Planificare financiară, contabilitate și raportare financiară – sesiune cu prezență fizică, 6 ore, propusă pentru data de 23 ianuarie 2025;
  • Durabilitate financiară și fundraising – sesiune online, 4 ore, propusă pentru data de 30 ianuarie 2025;
  • Scriere de proiecte + practic pentru scrierea proiectelor – sesiune online, 4 ore, propusă pentru data de 20 februarie 2025.

Formatul desfășurării: Online (zoom sau meet) - oferit de AABM sau trainer sau format off-line

Durata: 4 ore (orientativ în intervalul 14.00- 18.00)/ 6 ore (format fizic)

Zile de desfășurare: joi și/sau vineri

Număr de participanți la sesiune: apr. 30 reprezentanți (membrii cheie ai echipelor) din 10 AdB

Formatorul va fi responsabil de:

  • Elaborarea conceptului (curriculum cu obiective, rezultate) și a agendei Instruirii, combinând aspectele teoretice și practice;
  • Chestionare de pre și post evaluare
  • Structurarea activităților astfel încât să încurajeze interacțiunea și implicarea activă a participanților;
  • Prezentarea și materialele de suport aferente
  • Aplicarea metodelor interactive de învățare (exerciții practice, jocuri de rol, studii de caz);
  • Coordonarea și facilitarea sesiunilor pe toată durata trainingului;
  • Asigurarea ca cel puțin o temă pentru acasă este inclusă în program pentru a oferi participanților oportunitatea de a aplica cunoștințele acumulate.

Livrabile: agenda, listele participanților, curriculum, prezentarea propriu zisă, raportul sesiunilor de instruire, analiza chestionarelor de pre și post evaluare, trainingul înregistrat, raportul de mentorat și verificare, precum și evaluarea temelor pentru acasă.

Dosarul de aplicare care să conțină:

  • CV-ul actualizat
  • Oferta financiară netă (MDL/training): Vă rugăm să indicați suma totală netă pentru fiecare training în parte, exprimată în MDL.
  • Forma de contractare: Vă rugăm să specificați una dintre următoarele opțiuni de plată:

- Patentă (indicați tipul serviciului menționat în patentă)

- Contract de prestări servicii în calitate de persoană fizică

- Contract de prestări servicii cu un ONG sau companie

Lotul nr 2: Sesiuni de instruire în teritoriu

Scopul: Consolidarea cunoștințelor predate la sesiunile de  Comunicare și promovare și cel de Lucrul cu Diaspora și implicarea băștinașilor / Bună guvernare, Planificare strategică, Practici de management și HR și voluntariat/ Advocacy și parteneriate pentru dezvoltare locală  și Mobilizare comunitară și coeziune socială și bugetare participativă/ Planificare financiară, contabilitate și raportare financiară și Durabilitate financiară și fundraising și aplicarea acestora la modul practic în comunitate de către actorii comunitari, precum și pentru transferul acestor cunoștințe către facilitatorii implicați în programul ”Next Level” la nivel local.

Formatul desfășurării:  Offline

Durata training: 4 ore cu deplasarea în teritoriu

Zile de desfășurare: Zilele de  miercuri

Numărul de vizite: 4

Perioada orientativă: noiembrie – februarie 2025

Număr de participanți la sesiune: de la 7 la 20 persoane – AdB, actori locali precum APL, șefi ai instituțiilor locale, lideri comunitari.

Livrabile: agenda, listele participanților, materialele de suport, prezentarea propriu zisă, raportul sesiunilor de instruire în teritoriu.

Dosarul de aplicare care să conțină:

  • CV-ul actualizat
  • Oferta financiară netă (MDL/training): Vă rugăm să indicați suma totală netă pentru fiecare training în parte, exprimată în MDL.
  • Forma de contractare: Vă rugăm să specificați una dintre următoarele opțiuni de plată:

- Patentă (indicați tipul serviciului menționat în patentă)

- Contract de prestări servicii în calitate de persoană fizică

- Contract de prestări servicii cu un ONG sau companie

Notă: transportul va fi asigurat

Lotul nr 3: Sesiuni de mentorat

Scopul: de a sprijini și accelera dezvoltarea instituțională a asociațiilor de băștinași selectate, prin transferul de cunoștințe și bune practici între experți și membrii echipelor AdB-urilor, pe domeniul de expertiză.

Format: online

Durata per organizație: câte 1 oră/asociație

Total ore de mentorat: până la 10 ore

Zile de desfășurare: conform solicitării asociațiilor

Perioada de asigurare mentorat: februarie – martie 2025

Număr de participanți la sesiune: 2-3 membri/ asociație

Livrabile: registrul acordării mentoratului, materialele oferite, după caz, recomandări de îmbunătățire sau soluționare, evaluare finală și raport pe mentoratul asigurat.

Dosarul de aplicare să conțină:

Oferta financiară netă (MDL/training): Vă rugăm să indicați suma totală netă pentru fiecare training în parte, exprimată în MDL.

Forma de contractare: Vă rugăm să specificați una dintre următoarele opțiuni de plată:

- Patentă (indicați tipul serviciului menționat în patentă)

- Contract de prestări servicii în calitate de persoană fizică

- Contract de prestări servicii cu un ONG sau companie

Criterii de evaluare:  Selecția formatorului se va face pe baza următoarelor criterii:

  1. Experiență pe domeniul de intervenție
  2. Oferta financiară

Termenul limită pentru prezentarea ofertelor: 27 septembrie 2024, ora 17:00 la adresa de e-mail: alianta@cudragpentru.md indicând în titlul scrisorii: Ofertă financiară sesiune de instruire Next Level, ediția II

Se acceptă oferte atât pentru toate loturile, cât și pentru anumite blocuri de intervenții. Ofertele depuse după termenul limită nu vor fi luate în considerare.

Dosarele trimise după acest termen nu vor fi acceptate.

Limba în care se prezintă ofertele: limba română.


Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să ne contactați prin email la alianta@cudragpentru.md