Solidarity Fund PL în Moldova contractează Servicii de consultanță în afaceri pentru Proiectul de Asistență Tehnică a Produsului de Finanțare „FACEM Investiții BGK”



Servicii: de consultanță în afaceri pentru Proiectul de Asistență Tehnică a Produsului de Finanțare „FACEM Investiții BGK”

Organizație: Solidarity Fund PL în Moldova

Tipul contractului: Contract de prestări servicii

Durata contractului: 24 luni

Termenul limită de depunere a dosarelor: 23/09/2024, ora 12:00.

Context: Solidarity Fund PL în Moldova este Sucursala din Chișinău a Fundacja Solidarności Międzynarodowej, Varșovia, fundație de stat, gestionată și co-finanțată de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone, creată pentru a contribui la dezvoltarea țărilor din vecinătate. În 2023, Solidarity Fund PL a finalizat cu succes procesul de obținere a certificării UE „Pillar Assessment”, alăturându-se grupului de entități cu capacități mai mari de accesare a fondurilor europene. 

Despre activitatea Solidarity Fund PL în Moldova puteți afla mai multe aici

În baza negocierilor purtate între Republica Moldova și Republica Polonă, la 28.12.2023 Parlamentul Republicii Moldova a ratificat Acordul de împrumut dintre Guvernul Republicii Moldova și Bank Gospodarstwa Krajowego din Polonia (BGK) pentru susținerea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, prin intermediul instituției publice „Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului” (ODA), semnat la Chișinău la 19 decembrie 2023.

În perioada următoare, ODA va anunța lansarea și implementarea Produsului de Finanțare „FACEM Investiții BGK”, instrument de susținere a accesului la finanțare. Obiectivul principal al produsului de finanțare este stimularea creșterii economiei naționale prin oferirea ÎMM-urilor a resurselor financiare, în condiții avantajoase, pentru finanțarea proiectelor investiționale ce țin de eficiența energetică, tranziția energetică și măsuri de adaptare la schimbările climatice.

Începând cu luna septembrie, Solidarity Fund PL în Moldova în parteneriat cu ODA va implementa Proiectul „Sprijin pentru sectorul ÎMM-urilor din Republica Moldova - Asistență Tehnică pentru accesul la credite”, finanțat de către Comisia Europeană și gestionat de către BGK.

Asistența tehnică oferită solicitanților și beneficiarilor produsului de finanțare include consultanță pentru dezvoltarea competențelor în domeniul antreprenorial și alfabetizarea financiară prin training-uri tematice, consultanță individuală pentru pregătirea documentației necesare obținerii creditului (business vouchere pentru servicii de elaborare a planurilor de afaceri si asistenta in pregătirea dosarului), precum și organizarea de vizite de studiu internaționale pentru ÎMM-uri, cu accent pe cei care au atins rezultate remarcabile în implementarea proiectelor investiționale.

Totodată, proiectul va oferi asistență tehnică prin intermediul mecanismului de business voucher, conceput de către Solidarity Fund PL în Moldova și co-implementat în parteneriat cu ODA. Business voucher-ul se acordă pentru  asistență în elaborarea planului  de afaceri pentru eficiența energetică și pentru tranziția energetică sau pentru măsurile de adaptare la schimbările climatice și consultanță individuală ÎMM-urilor în procesul de aplicare pentru obținerea finanțării (credite bancare contractate de la băncile partenere).

Despre Programul de Business Voucher, puteți afla mai multe aici.

Procedura de acordare a grantului sub formă de consultanță și a business voucherelor va fi adusă la cunoștință publicului larg prin plasarea acesteia pe pagina web oficială www.oda.md și www.solidarityfund.md, precum și prin informarea directă de ODA a Instituțiilor Financiare Partenere (IFP).

Solidarity Fund PL în Moldova, Vă invită să depuneți o ofertă pentru prestarea serviciilor de consultanță, asistență tehnică și suport ÎMM-urilor în elaborarea planurilor de afaceri pentru eficiența energetică și pentru tranziția energetică sau pentru măsurile de adaptare la schimbările climatice necesare obținerii creditelor de la băncile partenere care au semnat contracte corespunzătoare cu ODA.

Descrierea achiziției 

Serviciile de asistență tehnică și suport, care urmează a fi acordate în cadrul Proiectului, de către prestatorii de servicii, acreditați de către Solidarity Fund PL în Moldova și ODA, vor cuprinde următoarele activități:

  • Elaborarea Planului de Afaceri:
  • Asistență și consultanță în elaborarea planului de afaceri pentru obținerea creditului la instituțiile financiare partenere ODA din sursele disponibile în cadrul Produsului de Finanțare „FACEM Investiții BGK”, conform cerințelor expuse în Ghidul de aplicare, care va fi publicat pe website-ul ODA și va fi disponibil la băncile partenere ale produsului;
  • Deplasare la locul desfășurării afacerii pentru evaluarea de facto a necesităților ÎMM în măsuri de eficiență energetică, tranziție energetică și/sau adaptare la schimbările climatice și dezvoltarea unui plan investițional în acest sens;
  • Sprijin în identificarea și documentarea necesităților de eficiență energetică ale ÎMM-urilor;
  • Recomandări personalizate pentru inițierea și dezvoltarea afacerii.
  • Asistență la Prezentarea Dosarului de Credit, la solicitarea ÎMM:
  • Asistență în pregătirea și prezentarea dosarului de credit la Instituțiile Financiare Partenere pentru obținerea unui credit din sursele disponibile în cadrul Produsului de Finanțare „FACEM Investiții BGK”;
  • Suport tehnic și consultativ în completarea documentației necesare.

Prestatorii de servicii acreditați vor asigura veridicitatea și complexitatea informațiilor prezentate în planul de afaceri, astfel încât aceasta să corespundă cerințelor generale ale unei bănci  pentru adoptarea deciziei de creditare, cât și criteriilor de acordare a creditelor în cadrul Produsului de Finanțare „FACEM Investiții BGK”. Calitatea fiecărui plan de afaceri va fi verificată de către specialistul băncii, iar Solidarity Fund PL in Moldova va fi informat cu privire la livrarea serviciului prin actul de predare-primire.

De asemenea, prestatorii de servicii acreditați vor implica activ ÎMM-urile în procesul de elaborare a planului de afaceri.

Condiții de plată a serviciilor:

Plata pentru serviciile livrate se va putea solicita către Solidarity Fund PL în Moldova numai după finalizarea următorilor pași:

  • elaborarea planului de afaceri;
  • emiterea actului de primire-predare, care va documenta livrarea serviciilor;
  • aprobarea actului de primire-predare, atât de ÎMM-ul beneficiar, cât și de SFPL în Moldova. Ambele părți trebuie să ia cunoștință de conținutul actului și să confirme că serviciile au fost livrate conform standardelor stabilite.
  • solicitarea plății, prin prezentarea facturii fiscale și emiterea actului de primire-predare , la care se va atașa și planul de afaceri finalizat;
  • plata pentru serviciile livrate nu poate depăși valoarea maximă a business voucher-ului, care constituie echivalentul a 1000 de euro, achitată în MDL la cursul donatorului.

Cerințe față de ofertanți:  

În cadrul achiziției pot aplica persoane juridice și/sau persoane fizice care dețin:

  1. certificări și/sau autorizații relevante pentru prestarea serviciilor de consultanță și asistență în inițierea/dezvoltarea afacerilor, elaborarea planurilor de afaceri necesare obținerii creditelor pentru proiecte de eficiență energetică, precum și pregătirea pachetului de documente necesar pentru obținerea unui credit;
  2. studii superioare complete și de masterat în domeniul economic/consultanță în afaceri, tehnice, eficiență energetică și tehnologii sustenabile, finanțare și creditare, și/sau alte domenii conexe;
  • experiență de lucru în domeniile sus-menționate de cel puțin 5 ani;  
  1. cunoștințe lingvistice avansate în română și engleză (scris și vorbit). Cunoașterea limbii ruse va fi considerată un avantaj;
  2. responsabilitate, punctualitate și respectarea termenilor limită. 

Ofertanți neeligibili:

  1. nu și-au îndeplinit obligațiile în raporturile contractuale anterioare cu Solidarity Fund PL în Moldova;
  2. au relații de colaborare activă cu Solidarity Fund PL în Moldova și/sau contract în derulare pentru același tip de serviciu sau serviciu similar;
  • subiecții, care figurează în listele guvernamentale de sancțiuni ale UE și Poloniei.

Termenul estimativ de executare a comenzii:  

Termenul de execuție pentru fiecare etapă a serviciilor de asistență tehnică și suport, oferite în cadrul Proiectului de Asistență Tehnică a Produsului de Finanțare „FACEM Investiții BGK”, este detaliat după cum urmează:

  • Elaborarea Planului de Afaceri - maximum 3 săptămâni de la data primirii solicitării de la ÎMM, cu informarea Solidarity Fund PL în Moldova.
  • Consultanță în Inițierea/Dezvoltarea Afacerii - oferirea de consultanță continuă pe durata elaborării planului de afaceri.
  • Asistență la Prezentarea Cererii de credit și a pachetului de documente - maximum 2 săptămâni pentru pregătirea și prezentarea cererii de credit, după finalizarea planului de afaceri.

Companiile acreditate trebuie să finalizeze toate activitățile de asistență tehnică și suport, inclusiv elaborarea planului de afaceri, evaluarea necesităților ÎMM-urilor, și pregătirea pachetului de documente pentru obținerea creditului, în termen de maxim 3 săptămâni de la data prezentării documentelor primare de către solicitantul produsului de finanțare „FACEM Investiții BGK”, conform unui act de inițiere a serviciilor. În situații justificate, termenul poate fi extins cu acordul prealabil al Solidarity Fund PL în Moldova.

Toate materialele elaborate în contextul contractului de prestări servicii vor fi livrate în format electronic (Power Point și/sau PDF), către ÎMM-urile solicitante, cu includerea Solidarity Fund PL în MD în copia emailului.

Dosarul va conține următoarele documente:

Pentru persoană juridică:  

  1. CV-urile expertului/ților[1] ce urmează a fi antrenați în activitatea vizată, unde va fi descrisă experiența acestuia/acestora;
  2. certificări și/sau autorizații relevante pentru prestarea serviciilor de consultanță în afaceri, eficiență energetică și tehnologii sustenabile, finanțare și creditare și/sau alte domenii conexe a expertului/-ților propuși pentru a fi antrenați în activitatea vizată;
  3. portofoliu cu descrierea detaliată a minimum 3 proiecte relevante din experiența persoanei juridice în care au fost implicați expertul/ții propuși în ultimii 3 ani;
  4. oferta de preț per oră/serviciul prestat, în MDL, personalizată și care va include:
  • prețul fix, cu indicarea sumei fără TVA și mențiunea dacă este sau nu plătitor de TVA,
  • datele de contact (companie, adresa de e-mail, datele persoanelor de contact, numărul de telefon),
  1. declarația de conformitate (conform modelului), cu următoarele anexe:
  • extras din registrul de stat cu termenul de cel mult 2 ani de la data eliberării acestuia,
  • certificat privind lipsa datoriilor față de bugetul național la data depunerii dosarului;
  1. metodologia propusă pentru a fi aplicată în scopul realizării sarcinilor, inclusiv un plan de acțiuni;
  2. referințe (vă rugăm să indicați contactele a min. 3 beneficiari ai unor servicii similare din ultimii 3 ani);

Pentru persoană fizică:

  1. CV-ul actualizat cu descrierea experienței;
  2. certificate de dezvoltare profesională în domeniul economic/consultanță în afaceri, eficiență energetică și tehnologii sustenabile, finanțare și creditare și/sau alte domenii conexe);
  3. portofoliu cu descrierea detaliată a minimum 3 proiecte relevante din experiența persoanei fizice în care a fost implictă în ultimii 3 ani;
  4. oferta de preț per oră/serviciul prestat, în MDL, personalizată și va include:
  • prețul fix, cu indicarea sumei nete,
  • datele de contact, numărul de telefon, adresa de e-mail,
  1. declarația de conformitate (conform modelului);
  2. metodologia propusă pentru a fi aplicată în scopul realizării sarcinilor, inclusiv un plan de acțiuni;
  3. referințe (vă rugăm să indicați contactele a min. 3 beneficiari ai unor servicii similare din ultimii 3 ani);
  4. Alte documente relevante după caz.

Criteriile de evaluare:

Dosarele sunt evaluate în conformitate cu criteriile de evaluare reflectate în Formularul de evaluare care poate fi accesat aici. 

Procedura de evaluare:  

Dosarele sunt evaluate prin metoda individuală de către membrii comisiei de evaluare după care, rezultatele individuale sunt comasate și este determinat punctajul mediu obținut per dosar.

După evaluarea dosarelor, comisia de evaluare poate decide desfășurarea etapei de interviu cu ofertantul/ții pre-selectați la etapa anterioară pentru a identifica cel mai potrivit ofertant pentru prestarea serviciului. La etapa de interviu, comisia de evaluare poate negocia oferta și/sau solicita documente adiționale relevante, dacă consideră necesar.  

După finalizarea etapelor de selectare, toți ofertanții vor fi informați despre rezultatele achiziției.

Excluderea ofertanților din procesul de achiziție:

  1. Ofertanții sunt excluși din procedura de achiziție dacă a fost pronunțată o hotărâre judecătorească definitivă sau un act administrativ împotriva persoanei fizice, entității sau persoanei care o reprezintă, deține putere de control/decizie, sau împotriva oricărui membru al executivului, organelor de conducere/supraveghere din oricare dintre următoarele motive:
  1. proceduri de faliment, insolvență sau lichidare;
  2. încălcarea obligațiilor privind plata impozitelor sau a contribuțiilor la asigurările sociale;
  3. comiterea unor abateri profesionale grave, inclusiv declarații false;
  4. fraudă;
  5. corupție;
  6. o acțiune asociată cu o organizație criminală;
  7. spălarea banilor și finanțarea terorismului;
  8. infracțiune de terorism sau infracțiuni legate de activități teroriste;
  9. exploatarea prin muncă a copiilor sau orice altă infracțiune legată de traficul de persoane;
  10. înființarea și îndeplinirea funcției de firmă-paravan;
  11. înființarea unei companii de acoperire;
  12. utilizarea sau participarea la discriminare sau hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală. Excluderea poate apărea și în cazul în care nu există o hotărâre judecătorească definitivă sau un act administrativ în cauză și a fost dovedită prin mijloace disponibile Solidarity Fund PL în Moldova sau a partenerilor de dezvoltare.
    1. Ofertantul se exclude din procedura de achiziție dacă conform legislației Republicii Moldova, Republicii Poloneze, Uniunii Europene, internaționale, sau țării donatorului se aplică restricții în privința entității sau persoanei care o reprezintă, deține putere de control/decizie, sau împotriva oricărui membru al executivului, organelor de conducere/supraveghere.
    2. Ofertantul se exclude din procedura de achiziție dacă dosarul este incomplet sau expediat după termenul limită.
    3. Solidarity Fund PL în Moldova își rezervă dreptul de a nu se limita la criteriile de excludere din procedura de achiziție, menționate mai sus.

Dosarul trebuie trimis pe adresa de email: procurements@solidarityfund.md, cu o notă/titlu „Oferta-servicii consultanță prin business voucher”.

NB! Întrebările referitoare la achiziție pot fi expediate pe adresa de email: procurements@solidarityfund.md, nu mai târziu decât cu 5 zile înainte de expirarea termenului de depunere a dosarului.  

Răspunsurile vor fi publicate la categoria Q&A, cu 3 zile înainte de expirarea termenului de depunere a dosarului.

* Ofertantul are dreptul de a stabili de sine stătător limitele confidențialității datelor furnizate și de a menționa care din documentele anexate la ofertă sunt confidențiale.  

** Datele cu caracter personal vor fi prelucrate de Solidarity Fund PL în Moldova în scopul desfășurării procesului de achiziții, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare și regulilor interne. Furnizarea datelor cu caracter personal se efectuează în mod voluntar. Refuzul furnizării datelor duce la imposibilitatea încheierii contractului cu Solidarity Fund PL în Moldova. Persoanele fizice au dreptul de a obține informații cu privire la scopul, domeniul de aplicare și modul de prelucrare a datelor cu caracter personal, dreptul de acces la datele sale cu caracter personal, la portabilitatea și rectificarea acestora. Datele cu caracter personal pot fi transmise donatorilor, auditorilor, organelor de stat, inclusiv celor publice de drept, avocaților – în scopul controlului Solidarity Fund PL în Moldova, protecției drepturilor, rezolvării litigiilor. Datele cu caracter personal  nu vor fi transmise altor părți terțe fără acordul prealabil al ofertantului. Orice întrebări privind datele cu caracter personal pot fi direcționate către Solidarity Fund PL în Moldova prin poșta electronica  info@solidarityfund.md 

*** În scopul transparenței procesului de achiziție rezultatele licitației cu informația privind prestatorul selectat (denumirea/numele, prenumele, serviciul prestat, prețul, perioada) vor fi publicate pe pagina web a Solidarity Fund PL în Moldova. Participarea la licitație prin expedierea documentelor semnifică acceptarea publicării rezultatelor apelului de achiziției, cu excepția informațiilor marcate drept confidențiale.

**** Solidarity Fund PL în Moldova își rezervă dreptul să anuleze procesul de achiziție în orice moment fără careva obligații față de ofertanți.  

 

[1] Echipa de lucru nu poate fi schimbată de către ofertant după etapa de depunere a dosarului și/sau etapa de prezentare a rezultatelor procesului de achiziție. În caz contrar, Solidarity Fund PL în Moldova, își rezervă dreptul de a înceta orice relație de colaborare cu ofertantul, fără careva obligații.