AJPP anunță selectarea unui consultant/consultante pentru evaluarea proceselor de lucru în cadrul Inspectoratului Național de Probațiune în scopul digitalizării domeniilor prioritare



Locația: Republica Moldova

Limba de lucru: Română

Perioadă: 15 septembrie – 1 decembrie 2024

Context:

Asociația pentru Justiție Penală Participativă (AJPP) este o organizație neguvernamentală fondată în 2017, cu scopul de a promova reformele în domeniul justiției penale și de a dezvolta elemente ale justiției restaurative.

În cadrul proiectului “Sporirea aplicării alternativelor la detenție în privința copiilor în conflict cu legea și resocializarea acestora”, implementat de către Asociația pentru Justiție Penală Participativă în parteneriat cu Inspectoratul Național de Probațiune, Administrația Națională a Penitenciarelor, Consiliul de Mediere și UNICEF Moldova, AJPP şi-a propus să îmbunătățească asistența copiilor în conflict cu legea prin digitalizarea unor segmente în sistemul de probațiune. 

Ținând cont de faptul că Inspectoratul Național de Probațiune (INP) nu dispune de un sistem informațional propriu și reieșind din prioritățile naționale, în particular, planul de acțiuni pentru guvernare deschisă pentru anii 2023 – 2025[1], AJPP caută un consultant/o companie care să evalueze procesele de lucru în cadrul INP, eficientizând activitatea specialiștilor prin automatizarea proceselor prioritare, contribuind, astfel, la obiectivul de digitalizare a serviciilor corecționale.

Obiectiv:

Consultanța urmărește evaluarea proceselor interne de lucru în activitatea consilierilor de probațiune, identificând care dintre acestea trebuie digitalizate cu prioritate, ținându-se cont, în primul rând, de categoria copiilor în calitate beneficiari ai probațiunii.

Activități-cheie, produse 

Consultantul va proiecta metodologia cercetării. Fazele evaluării și dezvoltării produsului:

  1. Şedințǎ informativǎ şi semnarea contractului: discutarea sarcinilor, recepționarea primelelor documente și date disponibile.
  2. Studiu documentar: consultantul va studia contextul proiectului și va analiza logica intervenției, dar și legislația relevantă. 
  3. Faza de început: consultantul va descrie/detalia în raport modul de obținere și analiză a datelor. Vor avea loc primele interviuri cu reprezentanții Ministerului Justiției, ai sistemului de probațiune şi AJPP.
  4. Faza de teren: datele și informațiile vor fi colectate, analizate și interpretate, incluzând date cantitative și calitative.
  5. Raport preliminar: prezentarea raportului preliminar privind evaluarea proceselor de lucru în probațiune. 
  6. Raport final: predarea raportului final de analiză business.

Metodele de obținere a datelor vor include analiza documentelor, interviuri structurate și semi-structurate, discuții de grup și alte metode relevante.

Consultantul/consultanta va desfășura următoarele activități și va prezenta produsele corespunzătoare în conformitate cu obiectivul Termenilor de Referință (ToR):

Livrabile

Descriere

Termen limitǎ

Elaborarea unui raport de analiză business

Raportul trebuie să fie un document comprehensiv ce va fi produsul evaluării proceselor de lucru în probațiune. 

Scopul acestui raport este de a oferi o analiză detaliată a stării actuale a proceselor de lucru în probațiune și de a propune soluții strategice pentru optimizarea și digitalizarea acestora. Prin implementarea recomandărilor din raport, se așteaptă îmbunătățirea eficienței operaționale, reducerea costurilor și creșterea calității serviciilor de probațiune.

Acest raport va include: 

(i) structura (contextul şi obiectivul evaluǎrii; metodologia utilizatǎ); 

(ii) analiza contextualǎ (descrierea actualului sistem de gestiune a datelor şi documentelor; rezultatul interviurilor, redând opinia profesioniștilor din sistem; rezultatele evaluării proceselor de lucru); 

(iii) evaluarea posibilitǎților de automatizare (criterii de evaluare a proceselor pentru automatizare (ex. frecvență, complexitate, impact asupra personalului și beneficiarilor probațiunii); prioritizarea proceselor care pot fi automatizate pe baza criteriilor stabilite; 

(iv) recomandǎri pentru digitalizarea domeniilor concrete.

Raportul intermediar - pânǎ la 15 noiembrie 2024

Raportul final – pânǎ la 1 decembrie 2024

Responsabilități și Condiții

  1. Confidențialitatea informațiilor: Toate documentele și datele colectate trebuie tratate ca fiind confidențiale și utilizate exclusiv în scopul acestei evaluări. Respondenții nu vor fi identificați în rapoarte fără permisiunea lor explicită.
  2. Suport oferit de AJPP: Consultantul va primi toate documentele relevante, iar AJPP va sprijini cercetarea de teren în funcție de metodologie și abordarea definită. Contactele relevante ale altor părți interesate vor fi furnizate la cererea consultantului.

Calificări ale Consultantului/consultantei:

  1. Diplomă academică relevantă (nivel de master): drept, sociologie, economie, etc.
  2. Experiență anterioară în domeniul digitalizării și transformării digitale.
  3. Minimum 5 ani de experiență și expertiză în evaluare.
  4. Cunoașterea contextului național privind politicile publice și digitalizarea în serviciul public din Republica Moldova.
  5. Experiență în managementul ciclului de proiect.
  6. Excelente abilități de comunicare orală și scrisă în limbile română și engleză.
  7. Competențe solide în MS Office și IT (cunoștințe tehnice în administrarea bazelor de date; optimizarea performanței sistemelor informatice; capacitatea de a analiza date și de a utiliza informațiile obținute, etc).

Criterii de selecție:

Propunerile vor fi evaluate pe baza următoarelor criterii:

  1. Experiența și calificările relevante.
  2. Metodologia propusă pentru evaluare.
  3. Considerații bugetare.
  4. Disponibilitatea în termenul specificat.

Procesul de Aplicare

Candidații interesați trebuie să expedieze dosarul lor, prin e-mail, la adresa: office@ajpp.org, cu subiectul “Consultant_evaluare procese INP”. 

Termenul limită pentru expedierea propunerii este 31.08.2024. Dosarele care nu întrunesc exigențele necesare nu vor fi luate în considerare.

Dosarul trebuie să includă:

  1. CV-ul consultantului.
  2. Scrisoare de intenție care rezumă experiența relevantă.
  3. Propunerea tehnică incluzând:
    • Metodologia și instrumentele de analiză/cercetare
    • Exemple de lucrări anterioare relevante
  4. Propunerea financiară (în MDL) cu defalcarea clară a costurilor, inclusiv taxele și alte cheltuieli aferente acestor termeni de referință.

 

[1] Planul de Acțiuni pentru Guvernare Deschisǎ pe anii 2023-2025, link: https://cancelaria.gov.md/sites/default/files/dispozitie_nr._158-d_din_03.11.2023_cu_privire_la_domeniile_prioritare_si_angajamente_pentru_guvernare_deschisa_pe_anii_2023-2025.pdf(accesat: 27.07.2024)