Tender Repetat - Fundația de Binefacere Caritas Moldova anunță tender pentru selectarea unui expert/grup de experți pentru revizuirea programului pentru părinți în cadrul centrelor de suport pentru copii ale Caritas Moldova
Termeni de Referință
Privind selectarea unui expert/ grup de experti pentru revizuirea programului pentru parinti implementat in cadrul centrelor de suport pentru copii ale Caritas Moldova.
Locație: |
Chișinău, Republica Moldova |
Termenul limită de aplicare: |
Termen extins pana 15 septembrie (23 august) 2024 |
Funcția |
Expert/ psiholog/ pedagog in revizuirea programului pentru parinti implementat in cadrul centrelor de suport pentru copii ale Caritas Moldova |
Proiectul de referință: |
Caritas Moldova – “SMART: Consolidarea metodelor de instruire pentru îmbunătățirea calității asistenței oferite copiilor și familiilor acestora” |
Durata contractului: |
3 luni, august – octombrie 2024 |
Zile de lucru: |
20 zile |
Limba de lucru: |
Română si Rusa |
- Context
Fundația de Binefacere “Caritas Moldova” este o organizație umanitară și caritabilă, care contribuie, prin activitățile sale, la eradicarea sărăciei și crearea unor sisteme sociale echitabile, promovând valorile toleranței și milosteniei creștine.
In cei 29 ani de activitate Caritas Moldova a încercat să răspundă, in măsura posibilităților și resurselor disponibile, la nevoile imense ale săracilor din Republica Moldova, oferind asistenta in cazuri extreme si dar si servicii specifice, in special pentru persoanele defavorizate.
Caritas Moldova vine în sprijinul copiilor și tinerilor din familii defavorizate, oferindu-le oportunități alternative de dezvoltare personală, reintegrare în mediul scolastic, promovând modul sănătos de viața, principii morale solide prin programe educaționale - educația fiind cea mai eficientă cale de a rupe ciclul sărăciei și al inegalității de șanse.
Centrele de suport pentru copii sunt servicii de protecție a copilului, a căror misiune este prevenirea abandonului și instituționalizării copiilor prin asigurarea activităților de zi, precum: îngrijire, educație, recreere - socializare, consiliere, dezvoltarea abilităților de viață independentă, școlare și profesionale etc. pentru copii; precum și sprijin, consiliere, educație etc. pentru părinți sau reprezentanți legali, precum și pentru alți îngrijitori ai copiilor.
Programul pentru parinti implementat in cadrul centrelor de suport pentru copii ale Caritas Moldova contribuie la consolidarea abilitatilor parentale si dezvoltarea practicilor pozitive in cresterea si educarea copiilor in sanul familiei, ceea ce sustine dezvoltarea armonioasa si sigura a copiilor și tinerilor.
Revizuirea programului pentru parinti implementat in cadrul centrelor de suport pentru copii ale Caritas Moldova urmărește valorificarea practicilor bune de lucru cu parintii si îmbunătățirea activitatilor/ serviciilor furnizate pentru parinti și, în final, consolidarea mecanismului de lucru existent.
Mai exact, Revizuirea Programului este destinata pentru:
- îmbunătățirea proceselor și produselor;
- facilitarea furnizării de servicii parintilor, în conformitate cu abilitatile si necesitatile individuale;
- revizuirea si dezvoltarea de instrumente/ materiale pentru lucrul cu parintii, monitorizarea evoluției educaționale si asigurarea siguranței si confortului psihologic al parintilor în timpul implicarii lor în centru;
- Scop
Fundația de Binefacere Caritas Moldova, cu suportul USCCB, își propune să angajeze un expert/ grup de experti pentru revizuirea programului pentru parinti implementat in cadrul centrelor de suport pentru copii ale Caritas Moldova.
- Responsabilități
În vederea elaborării evaluării, expertul va:
- Analiza informația despre funcționarea centrelor si implementarea programului pentru parinti;
- Organiza focus grupuri cu diferite grupuri țintă (angajați, părinți, copii), atât de la nivelul Biroului național cât și local (la patru centre pentru copii), pentru a identifica care sunt practicile bune de lucru cu parintii, evoluția educaționala a parintilor, motivatia de implicare in programul pentru parinti, abilitatile si necesitatile individuale, etc. Datele obținute vor fi utilizate pentru revizuirea programului pentru parinti.
- Actualiza manualul facilitatorului “Educație parentală eficientă”
- Actualiza si crea materialele necesare pentru livrarea sesiunilor cu parintii (video/audio/vizuale).
- Livrarea unei formari de formatori (ToT) pentru personalul selectat sa desfasoare sesiuni/instruiri pentru parinti (in baza manualului actualizat).
- Elabora o serie de propuneri pentru îmbunătățirea activitatilor/ serviciilor furnizate pentru parinti.
- Elabora propuneri care să aibă ca scop stabilirea celui mai potrivit mediu de desfășurare a activităților cu parintii, cat si profilul personalului potrivit pentru lucrul cu parintii, reieșind din analiza experienței centrelor și în urma discuțiilor cu beneficiarii direcți.
- Planificarea si implementarea activităților
În baza cerințelor prezentate mai sus, pentru a asigura realizarea în termenii stabiliți a produsului, a fost stabilit următorul calendar de activități:
Perioada |
|
Documentarea (analiza informațiilor) |
|
|
Aug 2024, 1 zi |
Actualizarea manualului facilitatorului |
|
|
Aug-Sep 2024 4 zile |
|
Sep 2024, 1 zi |
|
Sep 2024, 4 zile |
|
Sep 2024, 3 zile |
|
Oct 2024, 3+1 zile |
|
Oct 2024, 1 zi |
|
Oct 2024, 1 zi |
|
Oct 2024, 1 zi |
|
Oct 2024 |
- Cerințe fata de candidați
Educație:
- diplomă universitară în psihologie, pedagogie sau alte domenii similare;
Abilități si competente:
- experiență relevanta în domeniul organizațiilor de copii/tineri sau in elaborare de analize, evaluări, ghiduri, studii;
- abilități excelente de analiză si sinteza;
- competente dovedite in utilizarea MS Office;
- cunoașterea specificului sectorului de copii si tineri la nivel național și european/internațional;
- cunoașterea aprofundata a limbii române si ruse (atât scris cat si vorbit) este obligatorie.
- Modalitatea de aplicare și selectare
Persoanele interesate trebuie să transmită un dosar, care să conțină:
- CV;
- Lucrari anterioare realizate în domeniu;
- Decizia de a realiza toate sau o parte din activitatile stabilite in pct. 4 (cu specificarea activitatilor ce pot fi realizate de candidat/a);
- Oferta financiară care va include costul final pentru produs.
Dosarul de participare va fi transmis până în data de Termen extins pana 15 septembrie (23 AUGUST) 2024 prin e-mail la procurement@caritas.md cu mențiunea „Angajare expert – Revizuirea programului pentru parinti”.
Pentru întrebări de clarificare, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail diana.antir@caritas.md sau la numărul de telefon 078800537.
Stabilirea ofertei câștigătoare: raport calitate - preț.
Oferta financiara
Contractantul va elabora oferta financiară în funcție de activitățile planificate și produsul final. Caritas Moldova va acoperi alte cheltuieli, cum ar fi transport, decât onorariul pentru produsul final. Plata onorariului se va realiza după prezentarea tuturor materialelor/ propunerilor elaborate. Oferta financiară va fi prezentată în MDL și va include suma brută solicitată.
Caritas Moldova îşi rezervă dreptul de a anula și/sau a suspenda procedura de achiziție, total sau parțial şi de a respingetoateofertele în orice moment înainte de adjudecarea contractului, inclusiv în cazul în care se află în imposibilitateaacopeririifinanciare sau în cazurile necorespunderii ofertelor cerinţelor stabilite în prezenta documentaţie, fără a-şi crea astfelanumiteobligaţii și a purta răspundere faţă de ofertanţi.