Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI, MD-STATEUNI-407000-CS-INDV, „Instruirea cadrelor didactice pentru programul de master „Inteligența artificială și Data Science” pentru anul I de studii - componente teoretice și activități practice.”
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB”
Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-407000-CS-INDV
Titlul sarcinii: Instruirea cadrelor didactice pentru programul de master „Inteligența artificială și Data Science” pentru anul I de studii - componente teoretice și activități practice.
Universitatea de Stat din Moldova în cadrul implementării subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieței forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, inclusiv la studiile de masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale de analiză a datelor în cloud;
- Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
- Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
- Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii.
Serviciile de instruire includ realizarea activităților de training privind formarea competențelor profesionale necesare predării eficiente a cursurilor pentru programul de master ”Inteligența artificială și Data Science”. Metodica predării setului de cursuri pentru anul I de studii. – organizarea eficientă a prelegerilor, organizarea eficientă a seminarelor și orelor de laborator, durata activității, inclusiv perioada de pregătire a resurselor de instruire - 20 de zile.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: www.usm.md
Universitatea de Stat din Moldova invită experții eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de realizare a activităților de training cu cadrele didactice universitare, privind formarea competențelor profesionale necesare predării eficiente a cursurilor pentru programul de master ”Inteligența artificială și Data Science”. Metodica predării setului de cursuri pentru anul I de studii – organizarea eficientă a prelegerilor, organizarea eficientă a seminarelor și orelor de laborator.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru prestarea serviciilor de realizare a activităților de training cu cadrele didactice universitare, privind formarea competențelor profesionale necesare predării eficiente a cursurilor pentru programul de master ”Inteligența artificială și Data Science”. Metodica predării setului de cursuri pentru anul I de studii – organizarea eficientă a prelegerilor, organizarea eficientă a seminarelor și orelor de laborator.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- studii superioare și titlu științific în domeniul matematicii, informaticii sau tehnologiilor informaționale;
- experiență, de cel puțin 5 ani în dezvoltarea / predarea cursurilor din domeniul Inteligenței Artificiale, analiza și vizualizarea datelor, programarea în Python sau R pentru știința datelor, algoritmi de Mashine Learning sau domenii aferente;
- experiență practică de cel puțin 5 ani în domeniul Știința Datelor și a platformelor software de analiză a datelor pentru Inteligența Artificială (IA) și Mashine Learning (ML);
- autor de articole, studii, participări la conferințe privind problematica Inteligenței Artificiale și a Științei Datelor; utilizarea și dezvoltarea platformelor software pentru IA și ML;
- cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
- cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
- abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 (Regulamentul privind achizițiile publice), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda Selecția a consultanților individuali prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Birou nr. 109, Bloc Central USM, str. Alexe Mateevici nr. 60
Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare privind conceptualizarea și realizarea trainingurilor, sau experiența relevantă în domeniu.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 31.05.2024, ora 15:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60
Tel/fax: 022241240
E-mail: achizitii.bm@usm.md
Link de acces: https://usm.md/?p=28658
Universitatea de Stat din Moldova
„Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB”
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-407000-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Titlul sarcinii: Instruirea cadrelor didactice pentru programul de master „Inteligența artificială și Data Science” pentru anul I de studii - componente teoretice și activități practice.
Informații generale despre proiect
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior este subproiectul „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB, care a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială.
Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieței forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, inclusiv la studiile de masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale de analiză a datelor în cloud;
- Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
- Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
- Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii
- Obiectivul sarcinii
Obiectivul principal al sarcinii este realizarea activităților de training cu cadrele didactice ale Universității de Stat din Moldova, privind formarea competențelor profesionale necesare în vederea predării eficiente a cursurilor pentru programul de master ”Inteligența artificială și Data Science”. Metodica predării setului de cursuri pentru anul I de studii – organizarea eficientă a prelegerilor, organizarea eficientă a seminarelor și orelor de laborator.
Serviciile de instruire includ realizarea activităților de instruire a cadrelor didactice USM, privind formarea competențelor profesionale necesare în vederea predării eficiente a cursurilor pentru programul de master ”Inteligența artificială și Data Science”. Metodica predării setului de cursuri pentru anul I de studii – organizarea eficientă a prelegerilor , organizarea eficientă a seminarelor și orelor de laborator. Grup de instruire – 6 profesori a Facultății de Matematică și Informatică a USM, durata activității 20 zile, dintre care 15 zile – pregătirea resurselor de învățare și a echipamentelor pentru instruire; 5 zile /8 ore pe zi - activități de instruire cu prezență.
- Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):
Pe parcursul realizării contractului Consultantul/expertul:
- Va elabora un program de formare a cadrelor didactice USM, în baza identificării necesităților de formare a acestora, și îl va coordona cu coordonatorul de proiect;
- Va organiza și desfășura activitățile de instruire a cursanților (5 zile de instruire, câte 8 ore pe zi) privind:
- selectarea optimală a conținuturilor cursurilor anului I de studii a programului de Master Inteligența Artificială și Data Science,
- metodologia organizării activităților practice și elaborare a proiectelor semestriale pentru cursurile anului I de studii a programului de Master Inteligența Artificială și Data Science, (Lista expres a cursurilor: Statistica pentru Știința Datelor, Analiza și Vizualizarea Datelor, Python pentru Știința Datelor, Algoritmi de învățare Automată, Inteligența Artificială / Raționament Automat și Planificare / Reprezentarea cunoștințelor și Raționamentul, Cloud Computing pentru Știința Datelor, Deep Learning, Depozite de Date și Data Mining)
- metodologia organizării evaluării pentru cursurile anului I de studii a programului de Master Inteligența Artificială și Data Science, inclusiv a evaluării proiectelor semestriale, conform Planului de Studii aprobat de Consiliul Facultății;
- Va prezenta cursanților resursele de instruire utilizate în procesul trainingului pe suport hârtie sau digital;
- Va oferi consultanță în elaborarea tematicii și sarcinilor lucrărilor practice / de laborator / proiectelor de curs;
- După realizarea instruirii va prezenta un raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor.
- Durata sarcinii:
|
Sarcini, activități, livrabil |
Volum de lucru |
Termen de realizare |
|
Elaborarea programului de training pentru cadrele didactice USM, în baza identificării necesităților de formare a acestora, și coordonarea cu coordonatorul de proiect (Livrabilul 1.Programul de instruire elaborat) |
2 zile |
Circa 10 zile de la semnarea contractului |
|
Organizarea activităților programului de training pentru predarea eficientă a cursurilor pentru programul de master ”Inteligența artificială și Data Science”. Metodica predării setului de cursuri pentru anul I de studii – organizarea eficientă a prelegerilor, activităților practice, evaluării; (Livrabilul 2. Agenda activităților) |
2 zile |
Circa 15 zile de la semnarea contractului |
|
Elaborarea resurselor de instruire pentru cursanți (format digital), ținând cont de structura Planului de Studii aprobat de FMI USM |
10 zile |
Circa 30 zile de la semnarea contractului |
|
Desfășurarea activităților de training cu cadrele didactice ale Universității de Stat din Moldova pentru predarea eficientă a cursurilor pentru programul de master ”Inteligența artificială și Data Science”. Metodica predării setului de cursuri pentru anul I de studii – organizarea eficientă a prelegerilor, activităților practice, proiectelor de curs, evaluării. |
5 zile |
Circa 50 zile de la semnarea contractului |
|
Oferirea de consultanță la elaborarea conținuturilor teoretice, activităților practice, tematicii și sarcinilor proiectelor de curs și a evaluărilor. |
La necesitate, până la finalizarea subproiectului |
|
|
Elaborarea Raportului de activitate (până la 6000 semne) (Livrabil 3. Raport de activitate) |
1 zi |
Circa 60 zile de la semnarea contractului |
|
Număr TOTAL de zile estimate |
20 zile de lucru |
|
- Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală: 40 puncte
- Studii superioare și titlu științific în domeniul matematicii, informaticii sau tehnologiilor informaționale;
- Experiență, de cel puțin 5 ani în dezvoltarea / predarea cursurilor din domeniul Inteligenței Artificiale, analiza și vizualizarea datelor, programarea în Python sau R pentru știința datelor, algoritmi de Mashine Learning sau domenii aferente;
- Flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
Corespunderea cu sarcinile proiectului: 50 puncte
- Experiență practica de cel puțin 5 ani în domeniul Știința Datelor și a platformelor software de analiza a datelor pentru Inteligența Artificiala (IA) și Mashine Learning (ML);
- autor de articole, studii, participări la conferințe privind problematica Inteligenței Artificiale și a Științei Datelor; utilizarea și dezvoltarea platformelor software pentru IA și ML;
- Cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
Comunicare: 10 puncte
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- Abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;
- Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta: Consultantul/expertul contractat va coordona activitatea cu managerul și asistentul de subproiect; va elabora un raport narativ și un act de primire-predare a serviciilor prestate.
Aranjamente instituționale: Instituția va garanta corectitudinea realizării procesului de achiziții a serviciului de consultanță și angajamentele financiare.
Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
- Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).
- Fundația Regina Pacis extinde termenul de selectare a unui/unei coordonator/oare de proiect
- UNDP Qu25/03041: DTSP/National Consultant for conducting an accessibility assessment
- Gender-Centru is hiring consultants to facilitate national and regional sessions and round tables on gender-based violence case management
- Media Show Grup angajează Manager Vânzări în domeniul organizării de evenimente
- BNM angajează economist/ă principal/ă responsabil/ă de control și evaluare riscuri
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








