Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI, MD-STATEUNI-406967-CS-INDV, „Elaborarea programului, suportului de curs tradițional, suportului de curs digital, evaluărilor automate a cursului „Mashine Learning””
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB”
Nr. Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-406967-CS-INDV
Universitatea de Stat din Moldova în cadrul implementării subproiectului „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieței forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, inclusiv la studiile de masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale de analiză a datelor în cloud;
- Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
- Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
- Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii.
Contractarea unui consultant național/internațional include: elaborarea programului (curriculumului), suportului de curs tradițional, suportului de curs digital, evaluărilor automate a disciplinei ”Mashine Learning” pentru programul de master ”Inteligența Artificiala și Data Science”. Formatul cursului va pune accent pe formarea competențelor specifice cursului: dezvoltarea și utilizarea sistemelor specializate de mashine learning. Durata activității expertului – 5 luni.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: www.usm.md
Universitatea de Stat din Moldova invită experți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a unui nou curriculum, a suportului de curs a disciplinei, organizarea suportului tradițional până la etapa prepress inclusiv, producerea suportului de curs digital, dezvoltarea băncii de itemi pentru evaluările curente și evaluarea finală în format integrabil cu platformele de management al învățării, organizarea unui seminar de instruire cu profesorii universitari pentru implementarea disciplinei.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- studii superioare și titlu științific în domeniul matematicii, informaticii sau tehnologiilor informaționale;
- experiență, de cel puțin 3 ani de cercetare în domeniul Mashine Learning / Deep Learning
- experiență practică de cel puțin 3 ani în domeniul mashine learning, deep learning, platformelor software pentru acestea;
- experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea curriculumului, a suportului de curs, itemilor pentru evaluarea automată din domeniul informaticii sau tehnologiilor informaționale pentru învățământul superior;
- autor de articole, studii, participări la conferințe privind problematica mashine learning / deep learning și platformele software de învățare a automatelor;
- cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
- cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- abilități de utilizare a platformelor de management al învățării
- flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
- abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 (Regulamentul privind achizițiile publice), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda Selecția a consultanților individuali prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Birou nr. 109, Bloc Central USM, str. Alexe Mateevici nr. 60
Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare în domeniu, sau experiența relevantă în domeniu.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de: 31.05.2024, ora 15:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60
Tel/fax: 022241240
E-mail: achizitii.bm@usm.md
Link de acces: https://usm.md/?p=28650
Universitatea de Stat din Moldova
„Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB”
Nr. Referinţă: MD-STATEUNI-406967-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Informații generale despre proiect
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior este subproiectul „Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor IT-HUB, care a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială.
Subproiectul Centrul de Inovații în Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (ITHub), propus de Universitatea de Stat din Moldova în cadrul Proiectului „ÎNVĂȚĂMÂNTUL SUPERIOR DIN MOLDOVA” (PÎSM), Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS) se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării, de suport suplimentar pentru pregătirea specialiștilor în domeniul ingineresc prin conlucrare mai bună instituției de învățământ superior cu cerințele pieței forței de muncă, precum şi să creeze mecanisme care să sporească șansele de angajare ale absolvenților instituțiilor de învățământ superior pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului constă în asigurarea sustenabilității studiilor universitare, inclusiv la studiile de masterat, domeniul Tehnologi ale Informației și comunicațiilor (061), oferite de Universitatea de Stat din Moldova.
Subproiectul propus este orientat spre atingerea a următoarelor obiective specifice după cum urmează:
- Modernizarea procesului educațional în domeniul TIC prin actualizarea cursurilor existente și lansarea unor cursuri noi; dezvoltarea unui program nou de master, orientat către studiul și formarea specialiștilor pentru dezvoltarea tehnologiilor informaționale de analiză a datelor în cloud;
- Modernizarea infrastructurii digitale universitare în corelație cu noile programe;
- Promovarea programelor TIC existente / noi pentru atragerea la studii, și ulterior în câmpul muncii, a unui număr mai mare de elevi / studenți; organizarea activităților de promovare; dezvoltarea platformei de promovare, inclusiv pentru urmărirea traseelor profesionale ale absolvenților.
- Consolidarea cooperării cu angajatorii pentru a crește capacitatea de absorbție a absolvenților programelor de piața muncii.
- Obiectivul sarcinii
Obiectivul principal al sarcinii este elaborarea curriculumului, suportului de curs tradițional, suportului digital și colecțiilor de itemi pentru evaluările automate în cadrul disciplinei Mashine Learning pentru programul de master ”Inteligența Artificiala și Data Science”. Materialele elaborate vor avea un caracter inovativ, care să pună accent pe formarea abilităților practice aplicative dar și de analiză teoretică în baza activităților practice și a suportului de curs. Organizarea unui seminar instructiv cu profesorii universitari, privind implementarea în practică a curriculumului, aplicarea noului suport de curs și a testelor pentru evaluarea curentă și finală.
- Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):
Pe parcursul realizării contractului Consultantul/expertul:
- Va analiza programele de studii la masterat, domeniul ”Inteligența Artificiala și Data Science” cu accent asupra disciplinei Mashine Learning, identificând posibilitățile de integrare a noii discipline;
- Va elabora curriculum-ul disciplinei Mashine Learning pentru programul de masterat ”Inteligența Artificiala și Data Science” și îl va coordona cu managerul de subproiect;
- Va elabora un suport de curs tradițional (circa 8-10 c. e.) pentru disciplina Mashine Learning, în baza curriculumului elaborat, cu accent pe formarea abilităților practice de utilizare a sistemelor de Mashine Learning, dar și de analiză a recentelor cercetări și realizări în domeniu; Va preda suportul de curs tradițional în format PDF, formatat pentru tiparul ulterior (la necesitate) (set de fișiere arhivat - 2 copii)
- Va elabora suportul de curs digital (13 – 15 teme )în baza suportului de curs tradițional, cu glosar, referințe la materiale și surse externe, seturi de date, simulatoare interactive; și va preda resursele digitale elaborate pentru plasare pe platforma digitală, coordonându-le prealabil cu managerul de subproiect; (set de fișiere arhivat - 2 copii)
- Va elabora bănci de itemi pentru evaluările intermediare și evaluarea finală (circa 30 grupuri a câte 3 itemi cu alegere multiplă / calculabili / răspuns numeric/ răspuns deschis / alte tipuri în grup per test) și va preda resursele digitale elaborate pentru plasare pe platforma digitală, coordonându-le prealabil cu managerul de subproiect (set de fișiere arhivat - 2 copii)
- Va organiza seminarul de formare a cadrelor didactice privind implementarea în practică a curriculumului nou creat, aplicarea noului suport de curs, modelarea evaluărilor automate cu ajutorul băncilor de itemi; (total 5 zile: 3 zile de pregătire, 2 zile - câte 4 ore de prezentări și discuții în cadrul seminarului). Cel puțin 5 persoane instruite. Model de organizare – la discreția Consultantului – online, onsite sau hibrid.
- După finalizarea activităților de dezvoltare a suportului de curs, resurselor pentru evaluare și organizarea seminarului de instruire va prezenta un raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor.
- Durata sarcinii:
|
Sarcini, activități, livrabil |
Volum de lucru |
Termen de realizare |
|
Analiza programelor de studii la masterat, domeniul ” Inteligența Artificiala și Data Science” cu accent asupra disciplinei Mashine Learning |
5 zile |
Circa 10 zile de la semnarea contractului |
|
Elaborarea curriculum-ului disciplinei Mashine Learning și coordonarea cu managerul de subproiect și reprezentanții Departamentului Informatică. (Livrabilul 1.Curriculum) |
5 zile |
Circa 20 zile de la semnarea contractului |
|
Elaborarea suportului de curs tradițional pentru disciplina Mashine Learning în baza curriculumului elaborat (circa 8-10 c.e.) și coordonarea cu managerul de subproiect. (Livrabilul 2.Suport de curs tradițional - prepress) |
40 zile |
Circa 70 de zile de la semnarea contractului |
|
Elaborarea suportului de curs digital pentru disciplina Mashine Learning în baza curriculumului elaborat și a suportului de curs tradițional; coordonarea cu managerul de subproiect. (Livrabilul 3.Suport de curs digital) |
20 zile |
Circa 100 de zile de la semnarea contractului |
|
Elaborarea băncii de itemi pentru evaluările intermediare și evaluarea finală (circa 30 grupuri a câte 3 itemi de diverse tipuri în grup per test; coordonarea cu managerul de subproiect. (Livrabilul 4. Banca de itemi pentru evaluări automate în cadrul cursului) |
20 zile |
Circa 130 de zile de la semnarea contractului |
|
Organizarea seminarului de formare a cadrelor didactice privind implementarea în practică a curriculumului nou creat, aplicarea noului suport de curs, modelarea evaluărilor automate cu ajutorul băncilor de itemi (Livrabilul 5. Agenda seminarului, resursele elaborate pentru prezentare) |
5 zile |
Circa 140 de zile de la semnarea contractului |
|
Elaborarea Raportului de activitate (Livrabil 6. Raport de activitate) |
5 zile |
Circa 150 de zile de la semnarea contractului |
|
Număr TOTAL de zile estimate |
100 zile de lucru |
|
5.Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală: 30 puncte
- Studii superioare și titlu științific în domeniul matematicii, informaticii sau tehnologiilor informaționale;
- Experiență, de cel puțin 3 ani de cercetare în domeniul Mashine Learning / Deep Learning
- Flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
Corespunderea cu sarcinile proiectului: 60 puncte
- Experiență practică de cel puțin 3 ani în dezvoltarea sistemelor specializate de Mashine Learning;
- Experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea curriculumului, a suportului de curs, itemilor pentru evaluarea automată din domeniul informaticii sau tehnologiilor informaționale pentru învățământul superior;
- Abilități de utilizare a platformelor de management al învățării;
- Autor de articole, studii, participări la conferințe privind problematica dezvoltării sistemelor de Mashine Learning;
- Cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
Comunicare: 10 puncte
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- Abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire;
- Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta: Consultantul/expertul contractat va coordona activitatea cu managerul și asistentul de subproiect; va elabora un raport narativ și un act de primire-predare a serviciilor prestate.
Aranjamente instituționale: Instituția va garanta corectitudinea realizării procesului de achiziții a serviciului de consultanță și angajamentele financiare.
Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
- Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








