Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
IPRE lansează concursul de oferte pentru achiziționarea serviciilor de audit financiar general al organizației pentru perioada 2023
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
AO Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE) lansează concursul de oferte pentru achiziționarea serviciilor de audit financiar general al organizației pentru perioada 2023.
Compania selectată va presta serviciile solicitate conform Termenilor de Referință descrise în prezentul Anunț și în baza contractului de prestare servicii pentru perioada solicitată.
Pachetul de ofertă trebuie să fie datat și semnat de către ofertant și expediat prin e-mail la adresa info@ipre.md, până pe31 mai 2024, ora 23.59.
Ofertele care nu respectă condițiile din anunț și termenii de referință nu vor fi luate în considerație.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 069349120, la adresa de e-mail:ecaterina.balaban@ipre.md până la data de 27 mai 2024, ora 15.00.
Termeni de Referință
pentru solicitare de oferte pentru servicii de audit al
AO Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE)
AO Institutul pentru Politici și Reforme Europene (IPRE) lansează concursul de oferte pentru achiziționarea serviciilor de audit financiar general al organizației pentru perioada 2023.
Scopul și obiectivele auditului
Auditul are ca scop evaluarea conformității operațiunilor financiare ale IPRE cu standardele naționale de contabilitate și legislația fiscală în vigoare a Republicii Moldova. Obiectivele includ:
- Examinarea cheltuielilor și veniturilor reflectate în evidența contabilă și rapoartele financiare pentru a asigura recunoașterea veridicității lor conform cerințelor legale și contractuale.
- Evaluarea adecvării și eficienței sistemului de gestionare a fondurilor și a controlului intern al IPRE.
- Verificarea respectării condițiilor și cerințelor contractuale.
1. Obiectul auditului:
Compania de audit selectată va efectua auditul financiar general al organizației pentru perioada de gestiune 2023.
Auditul, urmează a fi efectuat în perioada 14 iunie 2024 - 31 iulie 2024. Raportul de audit în limbile română și engleză, precum și versiunea electronică a acestora (în format pdf şi word), pentru perioada indicată vor fi prezentate până pe 31 iulie 2024.
Raportul de audit (opinia auditorului) trebuie să corespundă prevederilor Standardelor Internaționale de Audit (ISA 800/805). În cadrul auditului se vor examina situația financiară întocmită în conformitate cu Standardele Naționale de Contabilitate pentru perioada 2023.
De asemenea, în cadrul auditului se va verifica respectarea legislației fiscale în vigoare în cadrul activităților Organizației.
La efectuarea auditului o atenție deosebită se va acorda următoarelor aspecte:
- Analiza cheltuielilor mijloacelor de grant și a documentelor corespunzătoare prezentate donatorilor, cu scopul de a determina dacă acestea sunt raționale după caracterul lor general. Auditorul va determina dacă cheltuielile sunt recunoscute și înregistrate conform legislației în vigoare și cerințelor contractelor de grant;
- Evaluarea sistemului de evidență contabilă a Organizației, cu scopul de a determina dacă administrarea granturilor se efectuează adecvat, veniturile şi cheltuielile pot fi ușor identificate. Documentele contabile trebuie să reflecte separat operațiunile de primire şi cheltuire a mijloacelor granturilor;
- Verificarea respectării contractelor de grant de către beneficiarul granturilor. Verificarea rapoartelor prezentate donatorilor, verificarea procedurilor de achiziții, care trebuie să fie în conformitate cu cerințele contractelor de grant și/sau politicile Organizației, respectarea bugetului aprobat, corectitudinea documentării delegărilor, atât locale cât și internaționale şi verificarea respectării altor condiții importante stipulate în contract.
2. Criteriile de selectare:
Examinarea ofertelor va fi efectuată de către Comisia de concurs în baza următoarelor criterii:
- Experiență în domeniu - companiile de audit interesate trebuie să aibă experiență în auditarea organizațiilor necomerciale din Republica Moldova;
- Calificarea echipei care va efectua auditul (minim 5 ani de experiență pentru audit manager și minim 2 pentru ceilalți membri ai echipei);
- Prețul total al serviciilor pentru auditul efectuat si perioada propusă pentru efectuarea auditului;
- Imaginea și reputația companiei.
3. Sarcini tehnice:
- Opinia de audit trebuie să fie în conformitate cu ISA 800/805. Raportul de audit trebuie să conțină situația financiară și scrisoarea către management;
- Raportul de audit, verificat şi semnat de auditorul responsabil (trebuie să fie inclus numele, prenumele și poziția auditorului calificat și licențiat, nu doar denumirea companiei) va fi prezentat Organizației conform termenelor indicate la compartimentul „Obiectul auditului”;
- Raportul de audit va fi prezentat în două exemplare, în limbile română și engleză, precum şi versiunea electronică a acestora (în format pdf și word);
- Raportul de audit al proiectului și scrisoarea către management vor fi discutate cu administrația IPRE şi vor fi prezentate în ședința Consiliului de administrare al IPRE de către un reprezentant al companiei de audit;
- Auditorii vor răspunde la întrebările IPRE referitor la evaluarea performanțelor contabilului/managerul financiar al Organizației (completarea de către auditor a formularului pentru evaluare);
- Auditorii vor avea acces la toate documentele şi actele contabile în ceea ce privește procedura de alocare, gestionare şi raportare a grantului. IPRE va asigura sprijinul şi spațiul necesar pentru auditor în vederea facilitării procesul de audit.
4. Scrisoarea către management:
Pe lângă raportul de audit, auditorul va pregăti o scrisoare în care va include concluzia de audit privind:
- Punctele slabe identificate și evaluarea riscurilor;
- Calitatea controlului intern al Asociației (identificarea deficiențelor și evaluarea riscurilor);
- Lipsa documentelor confirmative cuantificate în sume exacte, în cazul în care acestea există;
- Recomandările auditorului pentru a înlătura deficiențele identificate (recomandările vor fi prezentate în ordinea priorităților);
- Scrisoarea către management include secțiunea pentru răspunsul/comentariile conducerii la punctele slabe identificate;
Raportul de audit sau extrase din acesta pot fi făcute publice de către IPRE fără vreo limitare, cu condiția că nu este denaturat sensul constatărilor.
5. Oferta de participare la concurs va conține informație concisă cu indicarea următoarelor:
- Date de contact ale companiei (denumirea ofertantului, numărul de contact, adresa electronică);
- Descrierea companiei ofertante, a experienței în domeniu și argumentarea oportunității selectării acesteia;
- CV-ul persoanelor care vor fi implicate nemijlocit în auditarea proiectului;
- Licența pentru activitatea de audit (copia);
- Oferta financiară, cu indicarea prețului serviciilor de audit în dolari SUA pentru auditul proiectului și perioada exactă de efectuare a auditului, cu respectarea termenelor indicate mai sus.
Pachetul de ofertă trebuie să fie datat și semnat de către ofertant, și expediat prin e-mail la adresa info@ipre.md, până pe 31 mai 2024, ora 23.59.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon 069349120, la adresa de e-mail: ecaterina.balaban@ipre.md până la data de 27 mai 2024, ora 15.00.
- BNM angajează casier/ă superioar/ă, Grupul procesarea numerarului
- AO FFUPLM contractează un/o consultant/ă privind evaluarea impactului economic al angajării susținătorului de la egal la egal în echipa centrelor comunitare de sănătate mintală
- UNDP Qu25/03041: DTSP/National Consultant for conducting an accessibility assessment
- Servicii de consultanță: Instruire privind aplicarea inteligenței artificiale în designul și scrierea proiectelor
- BNM angajează economist/ă principal/ă, responsabil/ă de supraveghere bancară continuă
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









