Solicitare de ofertă de elaborarea designului elementelor de vizibilitate pentru orașul Nisporeni
Termene de referință pentru elaborarea manualului de identitate vizuală al Primăriei Nisporeni
În prezent orașul Nisporeni nu deține un Manual de identitate vizuală, locuitorii au o viziune destul de dispersată referitor la ceea ce reprezintă orașul, elementele de apartenență locală, simbolul sau sloganul (motto-ul) care ne caracterizează. În același timp se evidențiază tot mai mult faptul că există totuși elemente comune ce definește istoria orașului de-a lungul anilor: cum ar fi Moara de Vânt, nisipul sau culoarea albastră. Primăria localității depune eforturi pentru promovarea acestor simboluri în rândul populației, însă în lipsa unor elemente de identitate vizuală concrete acțiunile de promovare sunt incoerente.
Elaborarea unui Brand local se regăsește și în lista de acțiuni prioritare definite în Strategia de Dezvoltare Socio-Economică a orașului Nisporeni pentru perioada 2023-2028, în cadrul obiectivului specific: Dezvoltarea economică locală robustă, durabilă și incluzivă, programul de promovare a produselor și serviciilor cu o valoare adăugată înaltă.
Astfel, brandul local va contribui la promovarea turismului local, prin creșterea atractivității urbei și sporirea competitivității regiunii în raport cu alte orașe din țară.
1. Obiectivele intervenției
Obiectivul intervenției este elaborarea Manualului de identitate vizuală (brand-book) a Autorității Publice Locale Primăria Nisporeni, care să includă identitatea și elementele de design a instrumentelor și produselor de comunicare și vizibilitate în așa fel ca să reflecte misiunea, activitățile și rezultatele organizației.
Manualul de identitate vizuală va fi utilizat pentru:
- Documentele de lucru, produsele și materialele de comunicare ale proiectului: studii, scrisori, rapoarte, bannere, info-grafice, postere, pliante, carnete, pixuri etc.
- Sporirea identității vizuale prin intermediul site-ului și canalelor social media ale organizației etc.
2. Activitățile cheie
Compania selectată va desfășura activitățile în trei etape și anume:
Etapa I –Elaborarea a 3 opțiuni de schiță a Manualului de identitate vizuală, care să conțină următoarele componente:
1. Logo: elaborarea unui logo nou care să definească personalitatea orașului și să-i promoveze valorile cheie. Regulile de folosire a acestuia.
2. Culori: Culorile primare. Vizualizare. Distribuția culorilor.
3. Tipografie: Fonturi/caractere. Alegerea caracterelor pentru titlu, text introductiv, subtitlu, text, note marginale, explicații pentru imagini. Utilizarea culorilor.
4. Elemente grafice: Infografice. Elemente grafice de legătură. Utilizare. Poziționare.
5. Producție Video: Elemente grafice pentru producția unor materiale video (de ex. logo în versiunea animată etc.)
6. Materiale de Comunicare Organizațională: Scrisori. Cărți de vizită. Prezentări (PowerPoint, Prezi etc), foaie cu antet.
7. Social media: Branding pe rețele de socializare: copertă eveniment, copertă pagină, copertă grup, postare etc.
8. Publicații (studiu, raport anual, broșuri, pliante)
9. Postere/ roll-up: Design și elemente de poziționare.
10. Press wall/ banner
Etapă II – În baza celor 3 schițe prezentate, elaborarea și definitivarea versiunii pre-finale a Manualului de Identitate vizuală, în coordonare cu managerul proiectului.
Etapa III – Finalizarea Manualului de identitate vizuală. Predarea elementelor/fișierelor redactabile. Elementele solicitate vor fi livrate pe suport electronic, cu posibilitatea de a fi editate (Exemple: .ai, .eps, .png, .psd, .indd, etc.)
4. Cerințe generale înaintate companiei ofertante:
- Compania trebuie să fie înregistrată oficial pe teritoriul Republicii Moldova;
- Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul solicitat;
- Capacitatea de lucru în echipă și de îndeplinire a sarcinilor în termenii stabiliți;
5. Prezentarea ofertelor:
Companiile interesate sunt invitate să prezinte ofertele care vor conține următoarele documente:
- O scurtă descriere a organizației (1-2 pagini);
- Certificatul de înregistrare a companiei;
- Portofoliul clienților;
- Portofoliul experienței de servicii similare;
- Oferta comercială/bugetul pentru realizarea sarcinilor propuse (Oferta financiară în Lei, la cota TVA 0%);
- Alte documente sau recomandări relevante (în funcție de disponibilitate).
6. Criteriile de selecție:
Oferta companiei va fi evaluată conform următoarelor criterii:
- Portofoliului companiei – 30%
- Realizarea lucrărilor solicitate în intervalul stabilit în prezentul document – 25%;
- Creativitate – 25%;
-Prețul serviciului – 20%.
Ofertele urmează să fie expediate până pe 15 februarie 2024, la adresa email: centrudetineretnisporeni@gmail.com, cu subiectul „Ofertă de elaborare a manualului de identitate vizuală”.
Întrebările de clarificare în legătură cu prezentarea ofertelor pot fi adresate până la data 15 februarie 2024 la email-ul: adrianungureanu0@gmail.com sau la numărul de telefon 068467326 (persoana de contact: Ungureanu Adrian, manager proiectului ,,Consolidarea coeziunii sociale prin comunicare vizuală eficientă,,).