Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
Consultant în Planificare comunitară
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Îmbunătățirea serviciilor sociale prestate la nivel comunitar în Republica Moldova
TERMENII DE REFERINȚĂ
Titlul postului: Consultant pe Planificare comunitară
Locul de muncă: Chișinău și deplasări în alte regiuni ale Republicii Moldova
Program de referință: Dezvoltare socială incluzivă
Tipul de contract: Contract individual (CI)
Cerințe lingvistice: română și rusă, engleza constituie un avantaj
Durata contractului: (2024-2025)
Conținutul postului
- Context:
Pandemia COVID-19, urmată de criza economică și cea energetică, precum și de războiul în curs de desfășurare în Ucraina, au pus la încercare sectorul serviciilor sociale din Moldova. Crizele succesive au expus populația vulnerabilă, ceea ce indică o nevoie critică de sprijin suplimentar. Pentru a depăși aceste provocări, People in Need (PIN) și Homecare, cu sprijinul Ministerului de Muncii și Protecției Sociale își propune să dezvolte în continuare mecanismul de planificare comunitară transparentă a serviciilor sociale și conexe pe baza cererii, a nevoilor reale și a resurselor disponibile în comunitate.
Proiectul ”Îmbunătățirea serviciilor sociale prestate la nivel comunitar în Republica Moldova” va sprijini dezvoltarea centrelor de îngrijire la domiciliu ca furnizori de servicii sustenabile din punct de vedere financiar, care își pot oferi serviciile în mod regulat. Mecanismul de planificare comunitară și a furnizorilor de servicii sociale sustenabile va servi administrației publice din Moldova pentru a îmbunătăți sistemul de planificare a serviciilor sociale și pentru a răspunde nevoilor persoanelor vulnerabile.
Ca rezultat, Republica Moldova va beneficia de o capacitate/competență instituțională sporită a APL/agențiilor regionale, pentru a sprijini dezvoltarea planificării comunitare a serviciilor sociale într-o manieră participativă, cu implicarea principalilor actori din sectorul social, precum și a de oferi servicii sociale mai bune, furnizate în funcție de necesitățile reale și care sunt auto susținute.
II. Obiectivul misiunii
Natura proiectului se concentrează pe găsirea de soluții comunitare bazate pe participare, în ciuda resurselor financiare limitate. Abordarea în mod democratic a procesului contribuie indirect la asigurarea drepturilor omului pentru cei mai vulnerabili. Proiectul se concentrează pe ideea că implicarea mai multor părți interesate în procesul de planificare, dezvoltare și punere în aplicare a serviciilor sociale va duce la creșterea generală a angajamentului civic. Mecanismul va permite grupurilor vulnerabile, cum ar fi femeile, persoanele cu nevoi speciale și nu numai, să participe efectiv la proces, revendicându-și drepturile și responsabilizând autoritățile. Astfel, proiectul propus acționează într-un mod transformator, adaptând intervenția pe baza înțelegerii nevoilor celor mai vulnerabili și creând o platformă care va contesta structurile de putere existente în beneficiul celor defavorizați. În consecință, planurile comunitare, pe lângă faptul că vor lua în considerare restricțiile financiare, vor consacra vocile și nevoile celor aflați în nevoie, ceea ce va avea un impact pe termen mediu și lung.
III. Activități cheie
Pentru a atinge obiectivul principal al misiunii, consultantul va oferi îndrumare generală, sprijin, monitorizare și consultanță de specialitate pentru platforme pentru:
- Revizuirea și îmbunătățirea ghidului metodologic de planificare comunitară
- Organizarea focus-grupurilor în 5 raioane ale Republicii Moldova pentru consultarea ghidului metodologic
- Prezentarea metodologiei de planificare comunitară părților interesate implicate
- Analiza capacităților și resurselor de planificare și furnizare a serviciilor sociale și realizarea evaluării nevoilor de servicii sociale în fiecare unitate teritorială
- Asistență în identificarea și selectarea unităților teritoriale adecvate pentru planul pilot
- Asistență în dezvoltarea și lansarea unei campanii de informare pentru promovarea mecanismului de planificare comunitară în 5 unități teritoriale (1 regiune).
- Înființarea unui grup de conducere privind planificarea comunitară și crearea grupului de lucru care va include reprezentanți ai APL, asistenței sociale, instituțiilor medicale, OSC, persoanelor cu dizabilități, persoanelor active, etc.
- Organizarea unui program de dezvoltare a capacităților pentru grupurile de lucru de planificare comunitară.
- Consolidarea capacităților furnizorilor de servicii sociale, OSC-urilor și APL-urilor în ceea ce privește scrierea proiectelor.
- Elaborarea unui program de consolidare a capacităților furnizorilor de servicii sociale, OSC-urilor și APL-urilor cu privire la instrumentele alternative de colectare de fonduri.
- Analiza capacităților și resurselor de planificare și furnizare a serviciilor sociale și realizarea evaluării nevoilor de servicii sociale în fiecare unitate teritorială
- Sprijinirea dezvoltării de parteneriate pentru rezolvarea participativă a provocărilor comunitare
IV. Rezultatele așteptate
Rezultatele așteptate în urma prestării serviciilor de către Consultant sunt:
|
Sarcini și rezultate așteptate |
Calendar estimativ |
|
1. Metodologia actualizată de planificare comunitară aprobată de autoritățile guvernamentale |
|
|
Rezultate așteptate: 1.1. Ghidul metodologic de planificare comunitară actualizat și aprobat de Ministerul Muncii și Protecției Sociale 1.2. Sunt organizate evenimente de prezentare a metodologiei de planificare comunitară pentru părțile interesate. 1.3. Sondaj elaborat și furnizat pentru măsurarea satisfacției față de Ghidul metodologic actualizat (Țintă: 80 % din părțile interesate care se exprimă ) |
30.09.2023 15.10.2023 15.10.2023 |
|
2. Implementarea metodologiei de planificare comunitară a serviciilor sociale în baza necesităților reale și a resurselor disponibile, implementată în 5 unități teritoriale din Republica Moldova |
|
|
Rezultate așteptate:
|
|
|
I. II. 2.1. 5 de grupuri de lucru cu mai multe părți interesate înființate în unitățile teritoriale (cu reprezentanți ai APL și reprezentanți ai OSC) |
15.09.2023 |
|
2.2. Este creat un grup de coordonare privind planificarea comunitară pentru fiecare din cele 5 grupuri |
30.09.2023 |
|
2.3. A fost elaborat un set de materiale de consolidare a capacităților privind planificarea comunitară |
30.09.2023 |
|
2.4. Consolidarea capacităților privind metodologia de planificare comunitară |
30.11.2023 |
|
2.5. Analiza capacităților și resurselor de planificare și furnizare a serviciilor sociale se realizează în 5 unități teritoriale |
30.06.2024 |
|
2.6. Planuri comunitare elaborate în mod participativ în 5 unități teritoriale |
30.11.2024 |
|
2.7. Planuri comunitare aprobate de consiliile locale/agenția regională |
30.12.2024 |
|
3. Asigurarea consolidării capacităților privind sustenabilitatea financiară a furnizorilor de servicii sociale |
|
|
III. 3.1. Elaborarea unui set de materiale de consolidare a capacităților privind scrierea proiectelor pentru furnizorii de servicii sociale |
30.06.2024 |
|
3.2. Consolidarea capacității de redactare a proiectelor pentru furnizorii de servicii sociale livrate |
30.09.2024 |
|
3.3. Elaborarea unui set de materiale de consolidare a capacităților privind instrumentele alternative de strângere de fonduri |
30.06.2024 |
|
3.4. Consolidarea capacităților privind instrumentele alternative de strângere de fonduri |
30.09.2024 |
|
3.5. Parteneriate dezvoltate între părțile interesate pentru rezolvarea participativă a provocărilor comunității |
30.11.2025 |
|
TOTAL |
|
NOTĂ: Rapoartele intermediare și rapoartele finale trebuie să fie furnizate în limba engleză, într-un limbaj succint și ușor de utilizat, pe hârtie și în format electronic. Documentele livrabile necesită avizarea de către Managerul de proiect.
V. Cadrul organizațional
Consultantul va lucra sub supravegherea directă a managerului de program și în strânsă cooperare cu responsabilul de proiect.
Lucrarea se bazează pe cercetări documentare, pe comunicarea (online și offline) cu organizațiile lider de platformă și cu membrii platformei, precum și pe vizite pe teren. Consultantul va primi, la cerere, toate informațiile necesare pentru îndeplinirea sarcinilor sale, precum și mijloacele de transport pentru vizitele pe teren care vor fi acoperite de program.
Se preconizează că consultantul va începe misiunea la semnarea contractului și o va finaliza în 2025.
Evaluarea performanțelor
Performanța consultantului va fi evaluată în funcție de punctualitate, responsabilitate, inițiativă, creativitate, comunicare, precizie și calitatea generală a produselor livrate.
Deplasări și alte aranjamente logistice
Se așteaptă ca acest consultant să desfășoare activități care implică deplasări extinse în regiunile de implementare a proiectului. Costurile de deplasare (vizite în teren, participarea la instruiri și evenimente oficiale) în regiuni vor fi acoperite din onorariul de consultanță.
Confidențialitate
Materialele furnizate consultantului individual și toate procedurile din cadrul contractului de consultanță sunt considerate confidențiale, atât în timpul consultanței, cât și după încheierea acesteia. Încălcarea cerințelor de confidențialitate poate duce la rezilierea imediată a contractului.
VI. Plata pentru serviciile prestate
Plățile pentru serviciile prestate de consultant în cadrul programului vor fi efectuate post factum, în tranșe, în funcție de rezultatele obținute, conform contractului, după ce lucrarea a fost acceptată de către managerul de program. O dată la două luni, Consultantul va prezenta un raport privind progresele înregistrate pe baza livrabilelor anunțate la pct. IV de mai sus, care, după acceptarea de către People in Need, va servi drept temei pentru efectuarea plății.
VII. Calificări și competențe necesare
Educație:
- Diplomă universitară în management, politici publice, științe sociale, relații internaționale, studii de dezvoltare, administrație publică sau în alte domenii legate de activitatea proiectului.
Experiență:
- Cel puțin 5 ani de experiență profesională în sectorul serviciilor sociale.
- Experiența de lucru cu/pentru organizații internaționale constituie un avantaj important.
- Experiență în organizarea în mod participativ a elaborării de planuri și strategii comunitare.
Competențe:
- Capacitatea dovedită de a conceptualiza și de a elabora programe de cooperare pentru reprezentanții societății civile și pentru părțile interesate din cadrul comunității;
- Bune abilități analitice și de evaluare;
- Abilități demonstrate de comunicare, de lucru în echipă, de prezentare și de advocacy, în special în ceea ce privește implicarea grupurilor cele mai vulnerabile în procesul de luare a deciziilor;
- Flexibilitate, capacitatea de a lucra în termene limită strânse;
- Capacitatea de a se concentra asupra obiectivelor și de a adapta procesele pentru atingerea obiectivelor.
Cerințe lingvistice:
- Cunoașterea fluentă a limbilor română și rusă este obligatorie.
VII. Documente care trebuie incluse în propuneri
Experții pot expedia oferte pentru întreg lotul de consultanță sau pentru activități separate. Consultanții interesați trebuie să prezinte următoarele documente pentru a-și demonstra calificările până pe data de 27 august 2023 la adresa de email natalia.hadei@peopleinneed.net:
- Oferta financiară către People in Need cu precizarea sumei solicitate pe zi lucrătoare, care va include toate costurile aferente).
- CV actualizat, inclusiv experiența anterioară în proiecte similare și 3 referințe.
- Strategic ESG Analyst, Short-Term (NPSA-9), Green Transition Project - UNDP Moldova
- iData angajează: Coordonator Teren
- BNM angajează expert/ă principal/ă responsabil/ă de reglementarea domeniului operațiunilor cu numerar
- Repetat: AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Asistent(ă) social(ă) în raionul Ștefan Vodă
- OEAPM- Request For Expressions of Interest Assistant Procurement Specialist
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








