Asociația Obștească CCF Moldova-copil, comunitate, familie deschide procesul de tender pentru selectarea a unei companii/freelancer pentru elaborarea unei aplicații în format digital pe domeniul de parenting



TERMENI DE REFERINȚĂ
selectarea a unei companii/freelancer pentru elaborarea unei aplicații în format digital pe domeniul de parenting

Beneficiar: CCF Moldova

Servicii solicitate: Elaborarea unei aplicații în format digital pe domeniul de parenting

Tipul de contract

Contract de prestare servicii pe durată determinată

Numărul de zile

20 zile pentru elaborarea caietului de sarcini

60 zile pentru dezvoltarea aplicației

12 luni de pilotare, definitivare și garanție a funcționalităților aplicației

Termen limită pentru aplicare

13-26 ianuarie

Informație generală:

Acțiunea se implementează de către CCF Moldova, în cadrul Proiectului HOPE – Abordarea holistică a protecției copilului în Moldova, finanțat de  Uniunea Europeană, Agenția Austriacă de Dezvoltare și Caritas Austria, având ca scop promovarea și apărarea drepturilor copiilor din Republica Moldova.

În cadrul proiectului, CCF Moldova își propune să ofere resurse informaționale și instrumente practice, disponibile online, pentru a capacita părinții în creșterea şi educarea copiilor, investind resursele în prevenirea fenomenului violenței față de copii, pentru a crește copii protejați, alături de părinți responsabili.

Pentru a oferi accesul unui număr mai mare de părinți/îngrijitori la resursele informaționale, echipa proiectului HOPE va dezvolta o aplicație web de parenting cu conținut axat pe educarea familiilor și părinților/îngrijitorilor în domeniul dezvoltării copiilor, prin utilizarea metodelor pozitive de disciplinare pentru a reduce riscul de violență asupra copilului/copiilor. Totodată, aplicația web va conține resurse informaționale cu referire la copiii de vârsta fragedă, perioada în care dezvoltarea creierului determină sănătatea fizică, psiho-emoțională și comportamentul de-a lungul vieții. Calitatea îngrijirii primite în primii ani de viață - inclusiv, asistenţa medicală, nutriția, interacțiunea socială și stimularea are un efect de durată asupra dezvoltării creierului.

În acest context, CCF Moldova urmărește contractarea unei companii sau a unei persoane fizice cu experiență relevantă în domeniul TIC, pentru a crea o aplicație web de parenting, accesibilă și utilă părinților/îngrijitorilor, ce va conține resurse informaționale recomandate de către specialiștii CCF Moldova.

Livrabile:

  1. O aplicație web de parenting dezvoltată și operațională, prin intermediul căreia se va promova informații/resurse cu privire la educația copiilor;
  2. Servicii de asistență - prestatorul va ghida și va oferi asistență în procesul de pilotare aaplicației web și va adapta cerințele tehnice ale acesteia în conformitate cu nevoile identificate în procesului de pilotare;
  3. Ghid de utilizare a aplicației web elaborat;

Cerințe generale față̆ de elaborarea aplicației web

  • Aplicația web de parenting va fi elaborată în baza caietului de sarcini, conform tendințelor moderne de dezvoltare software, folosind soluții prietenoase utilizatorului.
  • Accesul către aplicația web va fi permis tuturor părinților/îngrijitorilor în mod accesibil, printr-un web browser la distanță, din calculator sau dispozitiv mobil.
  • Aplicația va fi accesată de către:
    1. Public-Access către informația cu caracter public.
    2. Administrator – drepturi nelimitate asupra sistemului (angajați CCF Moldova cu funcții de conducere sau coordonare a proiectelor și programelor)
    3. Operatori (angajați CCF Moldova) –drepturi suficiente pentru introducerea datelor
  • Aplicația web va fi elaborată și administrată în limba română
  • Aplicația web va permite generarea de rapoarte  utilizând selectarea diferitor criterii (tip serviciu, persoane, nr de accesări etc.)

II. Dosarul trebuie sa conțina următoarele:

Persoanele juridice/fizice interesate urmează să prezinte următoarele documente/informații pentru a demonstra calificările lor:

1. CV-ul companiei/agenției care confirmă experiența relevantă, cu specificarea personalului cheie implicat în realizarea materialelor promoționale/informaționale. Minim 3 persoane de referințe (ne rezervăm dreptul de a contacta aceste persoane pentru a confirma experiența din CV), exemple de livrabile similare realizate de companie/agenție (sub formă de link-uri).

2. Oferta tehnică

Oferta tehnică va trebui să prezinte toate serviciile pe care prestatorul se angajează să le realizeze și va trebui să respecte întocmai cerințele din caietul de sarcini, inclusiv aspectele convenite în procesul de lucru aprobate bilateral. Cerințele solicitate prin caietul de sarcini sunt minime și obligatorii. Site-ul va putea fi lansat după aprobarea primită din partea beneficiarului.

3.Oferta financiară

În oferta financiară se va prezenta costul total al activităților menționate in caietul de sarcini:

  • design aplicație web,
  • introducere conținut și dezvoltare,
  • garanție/mentenanță website (12 luni) pentru remedierea eventualelor probleme de securitate și funcționare.

Se va specifica preț unitar fără TVA, în LEI . Oferta trebuie să fie valabilă  minim 25 zile. Termenul de plată este de maxim 30 de zile de la recepție.

III. Atribuirea
Criteriul de atribuire este prețul cel mai scăzut pentru întreaga ofertă. În cazul în care două oferte vor avea cel mai mic preț departajarea acestora se va face prin reofertarea ofertei financiare, în plic.

Note:

  1. Administrarea aplicației web va fi realizată intern.
  2. Recepția calitativă va fi efectuată la beneficiar. Livrarea se va face în prezența unui reprezentant al furnizorului.
  3. Drepturi de proprietate intelectuală: Orice rezultate sau drepturi legate de acestea, inclusiv drepturi de autor și/sau orice alte drepturi de proprietate intelectuală și/sau industrială, obținute ca urmare a executării serviciilor ce fac obiectul prezentului Caiet de sarcini vor fi proprietatea Autorității contractante, care le poate utiliza, publica sau transfera după cum consideră necesar.

IV.  Depunerea dosarului

Termenul-limită pentru depunerea dosarului: 26 ianuarie

Propunerile urmează a fi expediate la următoarea adresă e-mail: livia.marginean@ccfmoldova.org 

Caietul de sarcini (vezi mai jos) și alte documente aferente concursului sunt expuse public pe pagina web oficială a CCF Moldova. 

V. Caiet de sarcini
Se solicită prezentarea unei oferte de realizare a aplicației web

Operatorul economic selectat va trebuie să asigure elaborarea site-ului:
- design aplicație web;
- introducere conținut şi dezvoltare;
- garanție/mentenanță 12 luni de la data recepției, cu posibilitatea extinderii serviciilor de suport.

Aplicația web va trebui să fie realizată conform cerințelor tehnice minimale:

- platformă full CMS de tip open source (Word Press, Drupal sau Joomla);

- opțiuni atractive de design;

- gestionare ușoară a conținutului;
- compatibilitate desktop și mobil precum si diferite browsere moderne, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari;
- search engine cu filtre;
- asigurare acces utilizatori nelimitat;

- asigurare interfaţă în limba română;
- asigurare servicii de prevenire și combatere a riscurilor de securitate;

- asigurare de viteză și eficiență de navigare;

- furnizare de rapoarte lunare Google analytics sau similar, precum şi privind numărul de accesări,  numărul de utilizatori unici în funcție de nivelul de acces;

- furnizare de actualizări rapide;

- ușor și simplu de folosit;

- flexibil și stabil.

Prestatorul va livra Autorității Contractante codurile sursă necompilate, editabile ale pârților componente ale platformei, inclusiv a elementelor de grafică, precum și toate informațiile relevante privind programele folosite pentru dezvoltare. Având acces la platforma de găzduire a aplicației web elaborate, prestatorul va instala codul și va încărca toate datele necesare funcționării aplicației web.

Prestatorul va accesa versiunea actuală a aplicației web pentru a prelua date, informații, fișiere și link-uri.

Prestatorul va asigura, pe o perioadă de 12 luni de la predarea aplicației web, cu titlu gratuit şi prin mijloace proprii, rezolvarea disfuncționalităților de dezvoltare apărute și corectarea erorilor de aplicație apărute.

Prestatorul va pune la dispoziția Autorității Contractante un manual de utilizare.

VI. Cerințe referitoare la structura aplicației web

Aplicația web va fi structurat după conținutul aprobat de Beneficiar, care va pune la dispoziție, în format text și/sau imagine (acolo unde este cazul), conținutul care trebuie înserat/încărcat.
Structurarea informației se va face în mod arborescent, cu categorii și subcategorii. Harta aplicației se va genera și actualiza automat. Beneficiarul va întocmi harta aplicației cu schema de detaliu privind conținutul fiecărei pagini în parte.

Pentru toate paginile vor exista variante paralele în limba română. Aplicația web va avea încorporat un motor de căutare după cuvinte-cheie introduse, căutarea efectuându-se în tot conţinutul site-ului, inclusiv după cuvintele-cheie definite pentru documentele încărcate pe site. Rezultatele căutării vor fi afişate după relevanţă şi data încărcării.
Structura finală a aplicației web va fi elaborată de comun acord cu Beneficiarul și  Autoritatea Contractantă.

Cerințe tehnologice

Tehnologia utilizată în dezvoltarea aplicației nu trebuie să implice costuri suplimentare de licențiere din partea Autorității Contractante.

Conținutul va fi optimizat pentru utilizarea browser-elor: Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome, Safari, ultimele 3 versiuni.

Proiectarea paginilor trebuie să îndeplinească cerințele de compatibilitate și accesibilitate acceptate la nivel mondial drept standarde internaționale în domeniu.
Secțiunea site web public va fi optimizată pentru motoarele de căutare Google, Yandex, Yahoo.

Cerințe privind grafica

Designul aplicației trebuie să fie atrăgător, cu sobrietatea necesară imaginii unei organizații, dar fără a da impresia de rigiditate.

Contrastul dintre litere/scris și fond trebuie să fie suficient de mare pentru vizualizarea rapidă a conținutului. Fonturile utilizate vor asigura lizibilitatea textului indiferent de browser sau platforma utilizatorilor.

Propunerile grafice trebuie să creeze un concept vizual unitar și recognoscibil și să respecte draftul de layout anexat. Se vor prezenta două-trei propuneri din care se va alege una (se va întocmi un proces verbal cu propunerea aleasă anexată). Stilul de scriere trebuie să fie unitar în toate paginile în funcție de categorie (titlu, cap lista, lista, text, etc.). Toate paginile, cu excepţia primei pagini, vor avea același design de bază. Se va asigura o unitate crescută în cadrul fiecărui modul / fiecărei secțiuni a platformei.

Designul va fi optimizat pentru rezoluții mici (varianta mobilă), medii și mari (varianta desktop).

Cerințe referitoare la interfața cu utilizatorul

Interfața aplicației web trebuie proiectată ținându-se cont de recomandările și standardele naționale și internaționale existente în domeniu.

Soluția proiectată și realizată trebuie să conțină 2 secțiuni esențiale:

  • Interfața client – care reprezintă partea publică a site-ului accesibilă tuturor utilizatorilor
    Internet, adică partea site-ului afișată la deschiderea URL a site-ului.
  • Interfața administrator – care reprezintă interfața aplicației prin intermediul căreia va fi
    posibilă administrarea structurii și conținutului aplicației (aprox. 5 administratori).

Interfața administrator trebuie să fie accesibile doar unor persoane autorizate (trebuie făcută verificarea după user și parolă pentru a acorda acces la interfață).

Pentru actualizarea informației pe secțiunea generală a aplicației, prestatorul va realiza o interfață care să ofere posibilitatea administrării şi utilizării facile de către personalul responsabil, non-tehnic, şi care să permită formatarea textului introdus şi introducerea semnelor diacritice.

Cerințe minimale referitoare la baza de date

La baza aplicației web trebuie să stea o bază de date în care să fie salvat tot conținutul său, cu excepția documentelor externe mari în format PDF, DOC, RTF, XLS, ZIP, JPG, AVI, MPEG, etc.
În calitate de Sistem de Gestiune a Bazelor de Date trebuie utilizate preponderent cele libere (cu licenţă GPL). Baza de date va fi configurată și va găzdui foldere identice ca modulele interfețelor WEB.

  • Posibilitatea de creare a unei copii de backup a întregului site;
  • Posibilitatea restaurării site-ului pe baza copiei de backup;
  • Posibilitatea programării unui proces de backup automat.

Cerințe și principii de asigurare a securității

Aplicația Web trebuie realizată asigurând existența a 2 nivele de acces:

  • Administrator – este nivelul de acces la ”interfața administrator” cu drepturi absolute asupra interfeței administrator și a datelor bazei de date. Acest nivel de acces dispune de toate drepturile funcționale: gestiune structură site, gestiune comentarii, gestiune conținut, gestiune pagină principală, gestiune utilizatori, reorganizarea informației, vizualizare informație statistică, etc.
  • Utilizator Internet – reprezintă cel mai limitat nivel de acces care poate accesa doar interfața publică a aplicației, naviga, descărca documente publice, trimite comentarii sub formă de mesaje e-mail.

Aplicația va respecta cerințele conformitate cu actele normative în vigoare, după cum urmează :  Legea numărul 133 din 08.07.2011 Privind protecția datelor cu caracter personal; Hotărârea Guvernului număr 1123 din 14.12.2010 privind aprobarea cerințelor față de asigurarea securității datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaționale de date cu caracter personal; Hotărârea Guvernului număr 201 din 28.03.2017 „privind aprobarea cerințelor minime obligatorii de securitate cibernetică”;

Cerințe de performanță

  • Timpul mediu de încărcare a unei pagini: max. 3-5 secunde;
  • Număr mediu de utilizatori concurenți suportați să fie de 100;
  • Disponibilitate 99.9% (sau 24/7 exclusiv perioadele de mentenanță);

Cerințe obligatorii

Toate cerințele din prezentul caiet de sarcini sunt obligatorii şi vor fi prezentate şi comentate detaliat, în oferta tehnică.

Aplicația web va fi înscrisă în cel puțin unul dintre sistemele de monitorizare a traficului (gen Google Analytics).

Vizibilitate prin intermediul celor mai importante browsere de Internet (se vor opera up-grade- urile necesare în cazul apariției unor noi versiuni de browsere pe toată durata garanţiei);

O utilizare a unei platforme tehnologice care să nu genereze costuri hardware & software pentru dezvoltarea în viitor a soluției și care să îndeplinească condițiile necesare găzduirii pe server.

Mentenanță, actualizare, dezvoltare și instruire

Prestatorul se obligă ca pe perioada de derulare a contractului:

  • să actualizeze conținutul aplicației cu informații furnizate de Autoritatea Contractantă (text, multimedia, etc.) la cererea Autorității Contractante (pe durata primelor 6 luni de la recepția site-ului);
  • să optimizeze materialul multimedia ce va fi adăugat pe site la cererea Autorității Contractante (pe durata primelor 6 luni de la recepția site-ului);
  • să dezvolte aplicația în concordanță cu necesitățile sesizate la cererea Autorității Contractante (pe durata primelor 12 luni de la recepția site-ului);
  • să evalueze riscurile de securitate şi să efectueze optimizări pentru asigurarea securității cu o periodicitate lunară şi la cererea Autorității Contractante (pe durata primelor 12 luni de la recepția aplicației web);
  • prin mijloace proprii şi fără costuri suplimentare, să remedieze disfuncționalitățile sesizate şi să corecteze erorile de aplicație apărute (pe durata primelor 12 luni de la recepția site-ului).

Prestatorul va oferi consultanță și suport tehnic gratuit pe toată durata contractului și va fi asigurat minim între orele 7.00-19.00 x 5zile/săptămână.

Timp de răspuns la solicitările beneficiarului.

Pentru caracterizarea timpului de răspuns se definesc următoarele:

  • disfuncționalități critice – timp de răspuns 1 ora, timp de remediere 2 ore;
  • disfuncționalități majore – timp de răspuns 2 ore, timp de remediere 4 ore;
  • disfuncționalități normale – timp de răspuns 2 ore, timp de remediere 24 ore.

Prestatorul va asigura instruirea a minimum 2 persoane din partea Pârții Contractante care vor fi implicați în administrarea şi exploatarea curentă a site-ului.

Instruirea va fi realizată de către minim un reprezentant al prestatorului și va consta în explicarea utilizării fiecărei funcționalități incluse în interfața de administrare a site-ului. Manualul de utilizare pentru administratori va fi livrat în limba română.

VII. Găzduire web

Găzduirea și numele va fi achitată de către prestatorul de servicii web pe perioada de garanție de 12 luni.

Prestatorul va instala și încărca codul sursă și toate fișierele necesare rulării site-ului web, pe Platforma de găzduire, printr-un canal de comunicație securizat.

Prestatorul trebuie să se asigure de compatibilitatea codului sursă și a aplicațiilor utilizate în crearea site-ului, cu sistemul de operare al infrastructurii platformei:


VIII. Monitorizare și evaluare
Durata de derulare a contractului este de maxim 12 luni de la semnarea procesului verbal de recepție. După perioada de 12 luni, prestatorul va preda transferul contractului de găzduire și numelui DNS către beneficiar.
Prestatorul va oferi suport beneficiarului la necesitate.