Termeni de referință Expert/grup de experți/companie în elaborarea unui caiet de sarcini



Termeni de referință

Expert/grup de experți/companie în elaborarea unui caiet de sarcini

Termenul limită de aplicare: 4 noiembrie 2022

 

Poziția: Expert/ grup de experți/companie în domeniul tehnologiilor informaționale (IT)

Organizația: Fundația Te Doy în Moldova

Tipul contractului: Prestări servicii

Durata contractului: 3 luni

Limbi de lucru: română, engleză

 

SCOPUL SERVICIILOR:

Elaborarea unui caiet de sarcini pentru dezvoltarea unui Sistem informațional de gestionare a dosarelor, de colectare a datelor și monitorizare a cazurilor de violență în familie și sexuale din cadrul Centrului de Justiție Familială

CONTEXTUL:

Proiectul “Crearea Centrului de Justiție Familială în Moldova” este un grant finanțat de Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii, Secția Justiție Penală și Aplicare a Legii, implementat la nivel local de Fundația Te Doy in Moldova.

Centru de Justiție Familială ( în continuare – CJF) reprezintă o subdiviziune specializată a Poliției, subordonată Inspectoratului General al Poliției al Ministerului Afacerilor Interne (în continuare – IGP) fără personalitate juridică, care în condițiile legii va oferi servicii urgente, victimelor violenței în familie și violenței sexuale. CJF va presta servicii multidisciplinare în aceiași locație.

Pentru buna funcționalitate a CJF este necesar elaborarea unui Produs software „De Gestionare a Dosarelor” (Case Tracking System). Produsul va reprezenta un sistem integrat de management al documentelor electronice ce pune la dispoziție funcționalități complete de salvare, arhivare, căutare, istoric, control, versionare, flux de aprobare și raportare a cazurilor de violență înregistrate în Centru.

Sistemul va asigura centralizarea și punerea la dispoziția întregii organizații în limita accesului permis angajaților CJF accesul la dosarul beneficiarului Centrului și a documentelor anexate la dosar, indiferent de modul de intrare al acestora în sistem sau de natura acestora, fie ele simple documente de tip text, mesaje electronice, faxuri, documente scanate și chiar imagini, care stau la baza derulării activității. De asemenea, va asigura organizarea riguroasă și controlul accesului la documentele din arhivă prin acordarea drepturilor stricte de acces.

Sistemul necesită a fi elaborat în conformitate cu normele legale naționale şi ține cont de particularitățile instituțiilor publice. Accesul la documente se realizează în conformitate cu politica de securitate a informației instituționale și se adaptează la nevoile organizației. Sistemul asigură stocarea securizată a documentelor și oferă o abordare inovativă cu privire la modul de gestiune și organizare a documentelor, reducând considerabil timpul de acces la documente precum şi modul de distribuire și modificare al acestora.

Sistemul necesita a fi creat pentru a lucra cu un volum mare de date și necesită să dețină următoarele principale funcționalități:

  1. Crearea unei sistem de gestionare a dosarelor și datelor în cadrul CJF;
  2. Punerea la dispoziția tuturor utilizatorilor a unui instrument comun de înregistrare a datelor, prin folosirea de formulare standardizate în cadrul sistemului;
  3. Generarea de indicatori de monitorizare a performanței în domeniul managementului de caz, reabilitării, referirii beneficiarilor victime ale violenței, prevenirii și combaterii violenței;
  4. Transmiterea automată a datelor către conturul analitic al sistemului pentru a calcula indicatorii de monitorizare și genera rapoarte, statistici și tablouri de bord (sub formă de grafice, tabele cu informații utile, liste de informații agregate, etc.);
  5. Implementarea regulilor de verificare a caracterului complet, logic și corect al datelor la înregistrarea acestora în sistem;
  6. Asigurarea schimbului de date între actorii implicați și sistemele informaționale ale altor autorități de stat;
  7. Eliminarea necesității de a păstra datele pe suport de hârtie;
  8. Arhivarea informațiilor privind dosarele și datelor beneficiarilor;
  9. Asigurarea respectării termenilor stabiliți în cadrul normativ din domeniul protecției victimelor violenței.
  10. Acces securizat, controlat pentru utilizatori;
  11. Alocarea identificatorului unic de înregistrare a fiecărui document;
  12. Ușurință în utilizare datorită unei interfețe intuitive;
  13. Generarea de formulare tipizate;

Sistemul este compatibil cu semnătura electronică - simplă și avansată calificată, cât și cu actele care au fost imprimate și ulterior semnate olograf cu aplicarea ștampilei. Toate sunt integrate perfect în sistem, fiind astfel disponibile tuturor utilizatorilor.

Sistemul informatic dezvoltat va avea drept scop gestiunea situațiilor care se referă la obiectivele și tipologia serviciilor prestate, dar și necesitățile Inspectoratului General al Poliției în calitate de partener de implementare, pe aspectul evidenței victimelor infracțiunilor și agresorilor.

De asemenea, sistemul informatic va fi folosit de minim 300 utilizatori conectați simultan, din cadrul organelor centrale de specialitate ale statului și subordonate acestora (Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Muncii și Protecției Sociale, Ministerul Sănătății, Ministerul Justiției, autoritățile de specialitate ale administrației publice locale de nivelul al doilea și structurile desconcentrate și alte organizații cu activități specializate în domeniu).

ACTE NORMATIVE ÎN DOMENIUL TEHNOLOGIEI INFORMAȚIEI ȘI COMUNICAȚIILOR

Cadrul normativ al elaborării produsului software este constituit din legi și alte acte normative ale Republicii Moldova, care reglementează domeniul protecției victimelor violenței în familie și sexuale și al tehnologiilor informației și comunicațiilor în activitatea organelor de stat.

La elaborarea caietului de sarcini este necesar de integrat și respectat prevederile legale menționate mai jos:

1) Legea nr. 982/2000 privind accesul la informație;

2) Legea nr.1069/2000 cu privire la informatică;

3) Legea nr. 467/2003 cu privire la informatizare și la resursele informaționale de stat;

4) Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal;

5) Legea nr. 142/2018 cu privire la schimbul de date și interoperabilitate;

6) Hotărârea Guvernului nr. 1123/2010 privind aprobarea Cerințelor față de asigurarea securității datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaționale de date cu caracter personal;

7) Hotărârea Guvernului nr. 1090/2013 privind serviciul electronic guvernamental de autentificare și control al accesului (MPass);

8) Hotărârea Guvernului nr. 128/2014 privind platforma tehnologică guvernamentală comună (MCloud);

9) Hotărârea Guvernului nr. 405/2014 privind serviciul electronic guvernamental integrat de semnătură electronică (MSign);

10) Hotărârea Guvernului nr. 708/2014 privind serviciul electronic guvernamental de jurnalizare (MLog);

11) Hotărârea Guvernului nr. 414/2018 cu privire la măsurile de consolidare a centrelor de date în sectorul public și de raționalizare a administrării sistemelor informaționale de stat;

12) Hotărârea Guvernului nr. 211/2019 privind platforma de interoperabilitate (MConnect);

13) Reglementarea tehnică Procesele ciclului de viață al software-ului RT 38370656-002:2006, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării informaționale nr. 78/2006.

SARCINI ȘI RESPONSABILITĂȚI:

 

  1. Prestatorul de serviciu va elabora caietul de sarcini pentru dezvoltarea unui sistem informatic de gestionare a dosarelor în Centrul de Justiție Familială, care să răspundă cerințelor legislației în vigoare.
  2. Prestatorul de serviciu în termen de 3 luni va elabora caietul de sarcini
  3. Prestatorul de serviciu va participa la ședințele de lucru cu reprezentanții MAI si IGP pentru a înțelege necesitățile sistemului.
  4. Prestatorul de serviciu va oferi consultanță în cadrul a 2 ședințe de lucru de simulare a funcționalității sistemului de gestionare a dosarelor, cu reprezentanți ai autoritățile ce vor presta servicii în CJF.
  5. Oferirea serviciilor de consultanță în cadrul procedurilor de achiziționare a serviciilor unei companii IT ce va dezvolta sistemul informatic de gestionare a dosarelor în baza caietului de sarcini elaborat.
  6. Deviza de cheltuieli pentru implementarea caietului de sarcini elaborat.

OFERTA:

Oferta va fi însoțită de următoarele documente:

  1. CV privind experiența similară (minimă de 5 ani în domeniul serviciilor solicitate, cu precizarea numărului de clienți - instituții publice la care s-au implementat în ultimii 5 ani proiecte/aplicații similare
  2. Oferta financiară care va conține prețul fără TVA;
  3. Datele de identificare şi de contact ale ofertantului, inclusiv contul bancar.

Dosarul urmează să fie prezentat în limba română și engleza și va conține CV și oferta financiară în fișiere separate care vor fi prezentate la adresa de email r.revencu@tdoy.org până la data de 4 noiembrie 2022, ora 17.00.

 

Pentru detalii sau informații adiționale, nu ezitați să contactați Ruxanda Revencu, Directoare de Program, Fundația Te Doy Moldova, +373 60141888 sau la adresa de e-mail indicată mai sus.

Articol adaugat de: TDFM