
CONTEXT
Fundația Soros Moldova anunță lansarea unei licitații repetate pentru identificarea unor companii calificate care să implementeze un pachet complex de măsuri de eficiență energetică în 13 clădiri destinate prestării de servicii sociale din Republica Moldova. Intervențiile sunt planificate în abordarea design-build (proiectare și construcție), fiind astfel vizate companii capabile să asigure un management integral al procesului — de la etapa de proiectare până la execuția lucrărilor — pentru modernizarea și creșterea sustenabilității infrastructurii sociale.
Prezenta procedură reprezintă o licitație repetată organizată pentru 13 (treisprezece) Loturi rămase neatribuite în cadrul concursului anterior privind executarea lucrărilor de eficiență energetică a 34 de clădiri.
Începând cu februarie 2023, Fundația Soros Moldova implementează proiectul „Parteneriate Locale pentru Eficiență Energetică în Servicii Sociale”. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Fundație și este implementat în parteneriat cu IP Keystone Moldova și AO Fondul de Inovații Sociale din Moldova.
În cadrul proiectului a fost desfășurat Programul de granturi pentru dezvoltarea comunităților eficiente energetic, în urma căruia au fost desemnate 35 Asociații obștești (AO) beneficiare de granturi. Asociațiile obștești au semnat acorduri de parteneriate cu Agențiile Teritoriale de Asistență Socială și autoritățile publice locale de nivelul I și II în vederea eficientizării energetice a clădirilor unde se prestează servicii sociale, îmbunătățirii calității serviciilor sociale prestate dar și pentru desfășurarea activităților de mobilizare comunitară în localitățile vizate.
Obiectivul principal al achiziției este de a contracta antreprenori pentru implementarea lucrărilor de eficientizare energetică a clădirilor unde se prestează servicii sociale utilizând modelul design-build, care vor avea următoarele responsabilități:
1.Prestare servicii de proiectare și consultanță (unde este aplicabil), pentru lucrările descrise în caietul de sarcini pentru fiecare Lot;
2.Executarea lucrărilor de construcție, conform caietului de sarcini pentru fiecare Lot și, unde este aplicabil, proiectului de execuție elaborat;
3.Furnizarea, livrarea, instalarea, și punerea în funcțiune a echipamentului/utilajului, conform caietului de sarcini pentru fiecare Lot.
Fiecare Lot corespunde unei clădiri distincte. În funcție de gradul de prioritate și de bugetul disponibil, în cadrul fiecărui Lot se vor executa, integral sau parțial, următoarele categorii de lucrări:
- Izolare termică a pereților exteriori, inclusiv soclu;
- Izolare termică a planșeului de pod (sub acoperiș șarpantă);
- Izolare termică a planșeului subsolului neîncălzit;
- Înlocuirea tâmplăriei - ferestre și uși din PVC;
- Eficientizare consum de energie pentru iluminatul interior (corpuri LED);
- Asigurarea confortului termic, inclusiv eficientizarea consumului de energie termică:
- Montare cazane pe gaz în condensare (inclusiv termostat de ambient);
- Înlocuirea caloriferelor și/sau instalarea robinete cu cap termostatic;
- Aprovizionare cu apă caldă a blocurilor sanitare.
- Îmbunătățirea calității aerului interior prin Instalarea sistemelor de ventilare descentralizată cu recuperare de căldură;
- Alte lucrări (strămutare temporară a rețelelor electrice și/sau rețelelor de gaz, construcție trotuar de gardă, renovări de copertine, înlocuire învelitoare acoperiș, reconstrucție șarpantă la acoperiș, montare lucarne și frontoane) în conformitate cu caietul de sarcini.
Pentru a participa la concurs, companiile interesate urmează să prezinte dosarul de aplicare complet și clar structurat, care va include:
Oferta tehnică – conținând toate aspectele tehnice și metodologice propuse pentru îndeplinirea contractului.
Oferta financiară – conținând prețul total și defalcat, precum și documentele financiare obligatorii.
Aceste 2 oferte vor fi expediate în fișiere separate, în conformitate cu regulile descrise în compartimentul INSTRUCȚIUNI PENTRU OFERTANȚI.
Toate documentele transmise trebuie să fie semnate cu semnătură electronică calificată de către persoana autorizată din cadrul companiei sau asocierii.
Dosarele incomplete sau depuse după termenul limită nu vor examinate.
Dosarul de aplicare va fi transmis prin e-mail la următoarea adresă: licitatie.eess@soros.md.
Ofertele, precum și toată corespondența cu ofertantul vor fi redactate în limba română.
NB: Vă rugăm să Vă asiguraţi că ați primit un mesaj de confirmare privind preluarea dosarului. În lipsa acestuia, Fundaţia nu poartă răspundere pentru documentele electronice expediate, dar care nu au fost recepţionate.
Termenul limită pentru depunerea dosarului este 22 decembrie 2025, ora 11.00 EET.
DETALII SUPLIMENTARE
Detalii suplimentare pot fi solicitate de la Vitalie Cojocaru, inginer în construcții civile, până la data de 11 decembrie 2025, ora 17.00 EET.
Întrebările vor fi expediate la adresa vcojocaru@soros.md, cu mențiunea în subiectul emailului “Clarificări. 2025.EESS.02”.
Toată comunicarea cu privire la întrebările recepționate și la răspunsurile expediate va fi publică și va putea fi accesată pe pagina www.soros.md.
Pentru companiile care intenționează să participe la Licitație, va fi organizată o sesiune de informare online pentru clarificări și detalii, la data de 10 decembrie.
Pentru a participa la sesiunile de informare, doritorii sunt rugați să se înregistreze completând următorul formular până la data de 9 decembrie 2025 EET, ora 09.00 EET.: Formular de participare la sesiuni de informare.
Toate informațiile cu detaliile privind data organizării sesiunilor de informare online și modalitatea de conectare, vor fi transmise pe adresele de email înregistrate.
Tot pachetul de documente îl găsiți aici: https://soros.md/achizitii/lucrari-de-eficientizare-energetica-a-cladirilor-cu-destinatie-sociala-licitatie-repetata-pentru-13-loturi-neatribuite/
Organizații vizate:







