
Funcția vacantă: Expert monitorizare şi implementare
Subdiviziune: Oficiul Antenă al Secretariatului Comun (OASC) din cadrul ADR Centru pentru implementarea Programului Interreg (VI-A) NEXT România–Republica Moldova
Scopul general al funcției
Asigură monitorizarea implementării proiectelor aprobate și oferă suport beneficiarilor din Republica Moldova pentru respectarea cerințelor Programului și a legislației naționale pe parcursul implementării proiectelor.
Sarcinile de bază ale funcției
- Oferă asistență beneficiarilor din Republica Moldova în ceea ce privește legislația națională aplicabilă în procesul implementării proiectelor;
- Organizează instruiri și oferă asistență consultativă beneficiarilor din Republica Moldova privind procedurile de implementare și raportare, asigurând o abordare unitară la nivelul Programului;
- Participă, la solicitarea SC, la monitorizarea implementării proiectelor din Republica Moldova prin vizite pe teren, solicitări de clarificări și suport continuu;
- Oferă asistență în procesul de raportare și sprijină partenerii din Republica Moldova în atingerea indicatorilor și obiectivelor asumate (inclusiv prin vizitele de monitorizare la beneficiari);
- Participă la misiunile de precontractare, oferind clarificări privind cadrul legal național și facilitând comunicarea între părți;
- Participă la etapa de contractare a cererilor de finanțare aprobate;
- Oferă sprijin structurilor naționale în elaborarea și revizuirea procedurilor operaționale aferente sistemului național de management și control;
- Sprijină misiunile de verificare, control și audit la locațiile proiectelor din Republica Moldova;
- Sprijină instruirile specializate, în colaborare cu structurile Programului, pentru auditorii preselectați de către Controlorul național, conform Registrului public al auditorilor.
Tip de angajare
Contract individual de muncă pe perioadă determinată, până la 31 decembrie 2026, cu posibilitate de extindere până la 30 iunie 2029 (pe durata contractului de finanțare).
Condițiile de participare
- Deține cetățenia Republicii Moldova;
- Cunoaște limba română;
- Are capacitate deplină de exercițiu;
- Nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- Deține studiile necesare pentru funcția respectivă;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- Nu i-a fost încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Cerințe specifice
Studii: superioare în domenii relevante (de exemplu, managementul programelor/proiectelor, administrație publică, planificare regională, științe economice și politice) sau experiență profesională echivalentă.
Experiența: minimum 2 ani de experiență relevantă în domeniul managementului și implementării de proiecte/programe, de preferință în programe UE de cooperare transfrontalieră.
Cunoştinţe:
- Familiaritate cu reglementările UE și naționale privind programele de cooperare transfrontalieră
- Bună înțelegere și cunoaștere a ariei Programului și a cerințelor Programului
- Bune cunoștințe de management de proiect
- Cunoștințe privind monitorizarea proiectelor
- Cunoștințe juridice și instituționale (cadrul legislativ național privind managementul proiectelor și reglementările europene)
- Cunoștințe financiare și de control (inclusiv achiziții publice)
- Organizarea evenimentelor
- Fluență în limba engleză, atât vorbită, cât și scrisă;
- Abilităţi de utilizare a computerului: MS Windows, MS Office, în special Excel și PowerPoint, Web browsing, etc.
Bibliografia concursului
- Acte obligatorii:
- Hotărârea Guvernului Nr. 576/2017 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la implementarea programelor de cooperare transfrontalieră, transnaţională și interregională finanţate de Uniunea Europeană;
- Programul Interreg (VI-A) Next România-Republica Moldova și ghidurile solicitantului pentru cele 3 apeluri desfășurate, pot fi accesate aici: https://www.ro-md.net/ro/program-2021-2027;
- Regulamentul (UE) 2021/1059 – privind cooperarea teritorială europeană (Interreg)
- Regulamentul (UE) 2021/1060 – privind dispozițiile comune pentru fondurile UE
- Regulamentul (UE) 2024/2509 – privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii
- Acte relevante funcției:
- Codul muncii al Republicii Moldova (nr. 154/2003);
- Legea nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
- Hotărârea Guvernului nr. 743/2002 cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară;
- Hotărârea Guvernului nr. 246/2010 cu privire la modul de aplicare a facilităţilor
fiscale şi vamale aferente realizării proiectelor de asistenţă tehnică şi investiţională în derulare, care cad sub incidenţa tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte sau a contractelor de stat; - Hotărârea Guvernului nr. 10/2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaţilor entităţilor din Republica Moldova;
- Hotărârea Guvernului nr. 684/2022 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la proiectele de investiții capitale publice;
- Hotărârea Guvernului nr. 152/2022, сu privire la aprobarea Regulamentului privind gestionarea mijloacelor financiare ale Fondului național pentru dezvoltare regională și locală.
Dosarul de concurs
Dosarul de concurs (depus personal/prin poștă/prin e-mail) va conține:
- CV (format Europass);
- Copia buletinului de identitate;
- Copia diplomelor de studii și a certificatelor de perfecționare/specializare;
- Documente ce atestă experiența profesională indicată în CV (copia carnetului de muncă (după caz), copii ale contractelor de muncă/prestări servicii, certificate privind activitatea profesională, alte documente confirmative);
- Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal ale candidaților (Anexa 1 pe care o găsiți acesând siteul www.adrcentru.md).
Salariu
Remunerarea lunară pentru funcția de expert monitorizare și implementare constituie de la 21 000,00 – 29 420,00 brut, în funcție de experiența candidatului, la care se adaugă spor pentru performanță (până la 50% din salariul de funcție).
Modalitatea de depunere a documentelor
Prin e-mail: adrcentru@adrcentru.gov.md
Personal: la sediul I.P. „Agenția de Dezvoltare Regională Centru”, or. Ialoveni, str. Alexandru cel Bun 33, et. IV, anticameră.
Tel.: 0 (268) 2 26 92
Data limită de depunere: 14.11.2025
Organizații vizate:








