Mesaje eficiente de fundraising



Am auzit-o pe Martha Eddison vorbind astazi la o intilnire locala non-profit pentru networking. A fost o prezentare foarte utila si captivanta, numita €žIstorioare irezistibile: Transformarea misiunii tale non-profit intr-un mesaj eficient de fundraising " Printre clientii lui Eddison se numara fostul guvernator al statutului New York, Mario Cuomo. Ea scria discursuri pentru Cuomo si oferea niste sugestii foarte utile despre modalitatile in care organizatiile non-profit pot elabora mesaje si materiale de fundraising mult mai eficiente. Recomandarea ei se axa in primul rind pe modul de a scrie.

Iata cele mai des intilnite greseli in apelurile organizatiilor non-profit:

 

1. scrisoarea este prea lunga 

2. prea mult jargon 

3. prea putina pasiune 

4. prea serios 

5. lipseste caracterul urgent

 

Exercitiu util: Scrieti o cerere de audienta de nivelul clasei a 6-a. Comparati-o cu mesajul vostru obisnuit. Veti observa ca mesajul destinat clasei a 6-a este mai bun. Este mai clar, pune intrebari, captiveaza cititorul.

 

Cele mai bune 10 modalitati de a captiva publicul:

 

1. Amintiti-va ca am fost cu totii cindva in clasa a 6-a (simplificati, evitati jargoane, fiti specifici) 

2. Limitati-va la o pagina. Captivati atentia intr-o pagina. 

3. Prezentati ceea ce este interesant in sine 

4. Concentrati-va pe imaginea generala 

5. Utilizati imagini si metafore in descrierea voastra 

6. Istorioarele au efect. Prezentati textul in forma de istorioare. Cei care il tineti minte pe Mario Cuomo, va veti aminti ca era un maestru in relatarea istorioarelor. Erau momente in timpul discursurilor lui, cind auditorii se simteau alaturi de parintii imigranti a lui Cuomo, luptind pentru o viata decenta. 

7. Spuneti ceea ce doar voi puteti spune. Viziunea voastra este unica, deci perfectionati-o. Personalul administrativ al unei organizatii non-profit are cunostinte aprofundate despre misiune si organizatie. Spuneti oamenilor ceva inca necunoscut pentru ei. 

8. Imprumutati-le pasiunea voastra. Daca nu manifestati entuziasm, nimeni nu va fi impresionat. 

9. Fiti sinceri pe linga faptul ca sunteti amuzanti si glumeti 

10. Ginditi din perspectiva cititorului. Anticipati, puneti intrebari si raspundeti la ele, deoarece aceasta ajuta oamenii sa parcurga scrisoare rapid.

 

Trucurile stupide in care nu credeti, fac minuni in apelurile voastre.

 

1. Repetati cuvintele importante. Aceasta este o metoda foarte sigura. 

2. Puterea numarului 3. Daca utilizati exemple, sa fie trei. Unul este prea putin si patru sunt prea multe. Evitati listele lungi. 

3. Nu va fie frica sa evidentiati. Altfel spus €žcele 2 puncte (:) sunt prietenii vostri". De exemplu, €žDe ce conteaza aceasta: Scrieti raspunsul aici" 

4. Numiti lucrurile. Dati apelului o denumire atragatoare. €žScrisoare despre Campania de Colectare de Fonduri 2007" nu este prea atragator. 

5. Clasificati lucrurile. Spuneti cititorilor care este cea mai importanta initiativa. Organizatia voastra are foarte multe activitati si aveti nevoie de bani pentru toate. Dar comunicati cititorului care este cu adevarat cea mai importanta initiativa. 

6. Scrieti cele mai important cuvinte la sfirsitul propozitiei!! Acesta este un mic truc dragut. Este dificil de realizat, dar este foarte eficient.

Eddison a elaborat multe materiale, foarte bune, despre colectarea de fonduri. Ea stie despre ce vorbeste si cei care citesc acest blog stiu ca recomandarile mele nu sunt suficiente. O puteti contacta direct pe Eddison la meddison@aol.com.

 

Aplicarea ulterioara

Acest blog este axat in primul rind pe colectarea de fonduri realizata de sustinatorii voluntari ai organizatiei. Consider ca organizatiile non-profit pot invata foarte mult despre care aspecte ale mesajului lor rezoneaza cu publicul. Daca organizati un eveniment de fundraising care permite utilizatorilor sa colecteze bani online si sa creeze propriile lor apeluri, ar fi foarte util sa cititi mesajele utilizate de sustinatorii vostri pentru a colecta bani pentru voi.

Oricind aveti ocazia sa implicati utilizatorii in organizatia voastra printr-un forum online, blog, site de fundraising, chatroom, etc. - fiti foarte atenti la aspectele evidentiate de sustinatorii vostri. Va va oferi o idee referitor la mesajele eficiente pentru organizatia voastra si va vor ajuta sa elaborati scrisori de finantare.