Știri sociale
- Detalii
Află totul despre despre serviciile alternative de îngrijire a copiilor într-o sesiune online informativă
Dacă ești interesat(ă) să afli mai multe despre serviciile alternative de îngrijire a copiilor, poți participa la o sesiune online informativă organizată de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD), care va avea loc
MARȚI, 30 septembrie, ora 17:30.
Această sesiune online se concentrează pe aspectele legale ale inițierii și organizării serviciilor alternative de îngrijire a copiilor de tip familial. Marcel Moraru, juristul CPD, va oferi informații esențiale și clarificări referitoare la:
- Prevederile legale în vigoare;
- Cerințele și procedurile de înregistrare pentru a iniția un astfel de serviciu;
- Detalii practice despre funcționarea acestor servicii;

De ce sunt importante serviciile alternative?
Adoptarea Legii nr. 367/2022 în Republica Moldova a introdus un cadru legal pentru trei tipuri de servicii alternative de îngrijire a copiilor cu vârsta sub 3 ani, menite să completeze sistemul tradițional de creșe și grădinițe. Acestea includ:
- Îngrijirea individualizată: un îngrijitor calificat oferă servicii la domiciliul copilului.
- Îngrijirea de tip familial: un îngrijitor organizează un grup mic de până la 5 copii la domiciliul său, creând un mediu similar unei familii.
- Îngrijirea la locul de muncă: angajatorii pot crea și oferi servicii de creșă direct la sediul companiei, pentru a-i sprijini pe angajați.
Aceste servicii oferă părinților mai multă flexibilitate și posibilitatea de a-și continua cariera, asigurând în același timp un mediu sigur și propice dezvoltării copiilor.
Cum poți afla mai multe?
Pentru a participa la sesiunea online sau pentru a obține mai multe informații despre serviciile alternative de îngrijire a copiilor, poți vizita portalul oficial serviciialternative.gov.md. Acesta este o resursă esențială care oferă detalii despre legislație, ghiduri practice pentru părinți și îngrijitori, și informații actualizate.
Dacă ai întrebări specifice, platforma are și un Centru de Suport (Help Desk) pe care îl poți contacta prin telefon sau e-mail, pentru a primi răspunsuri personalizate.
👉 Vă rugăm să vă înregistrați în prealabil aici: https://shorturl.at/u3Ofj
👉 Evenimentul pe Facebook aici: https://www.facebook.com/events/1341304350842924
Vă așteptăm cu drag!
_______________________
Centrul de Suport (Help Desk) a fost creat prin intermediul proiectului „Creșterea rezilienței și excelenței femeilor prin oportunități de angajare incluzive și prietenoase familiei” finanțat de Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și implementat de UN Women și UNFPA în Moldova, în parteneriat cu Ministerul Muncii și Protecției Sociale al Republicii Moldova și Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare.
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







