CIVIC.MD CIVIC.MD

Administrare Cont

  • Creaţi un cont
  • Ați uitat login-ul?
  • V-ați uitat parola?
  • Solicitări de Asistență

Email de contact:

support@portal.civic.md

 


CIVIC.MD CIVIC.MD
  • Portal
  • Știri
    • Știri sociale
    • Povești de Succes
    • Interviuri
    • Responsabilitate Socială Corporativă
  • Anunțuri
    • Angajări
    • Granturi
    • Achiziții
    • Burse și Stagii
    • Instruiri
    • Voluntariat
    • Concursuri
    • Evenimente
    • Cauze sociale
    • Arhiva
  • Resurse
  • Organizații
    • Organizații necomerciale
    • Instituții Publice
    • Institutii de Invatamant
    • Organizații Străine
    • Comerciale
  • Servicii
    • Abonamente
    • Bannere Publicitare
  • Ajutor
  • Căutare
  1. Sunteți aici:  
  2. Știri
  3. Știri sociale
  4. Unde au fost femeile în această campanie electorală? Analiza CPD arată o marginalizare profundă în media
SC. Summit Events


Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Știri sociale

Detalii
24/09/2025

Unde au fost femeile în această campanie electorală? Analiza CPD arată o marginalizare profundă în media

Noua analiză a Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) arată că bărbații candidați domină dezbaterile electorale, știrile și talk-show-urile, în timp ce femeile au fost vizibil marginalizate, având o prezență redusă și participând preponderent la posturi TV cu audiență scăzută și la ore de emisie nepopulare. Doar 28,6% dintre participanții la dezbateri au fost femei, deși acestea au reprezentat o parte semnificativă din listele electorale.

|1

 

Analiza a inclus patru categorii de conținut mediatic difuzat în perioada 25 august- 14 septembrie 2025: dezbateri electorale, spoturi de campanie, talk-show-uri și știri. Monitorizarea s-a desfășurat pe 10 posturi de televiziune, urmărind măsura în care a fost asigurată o reprezentare echilibrată de gen: Exclusiv TV, Jurnal TV, Moldova 1, N4, Next TV, One TV, Pro TV Chisinau, R Live, TV8, Vocea Basarabiei TV.

Principalele concluzii ale studiului:                                                                            

  • Prezență redusă în dezbateri: Doar 28,6% dintre participanții la dezbateri au fost femei, deși acestea au reprezentat o parte semnificativă din listele electorale. Adițional, durata totală a intervențiilor femeilor în dezbateri a constituit 37%.
  • Marginalizare în știri: Din cele 796 de intervenții a candidaților și candidatelor, femeile apar în 44% dintre știrile difuzate, preponderent în roluri secundare- 55,9%, pe când bărbații se regăsesc majoritate în roluri principale ale emisiilor de știri- 67,7%. Adițional, constatăm că știrile  în care femeile sunt în prim-plan au fost difuzate pe posturi de televiziune cu audiență relativ scăzută și la ore cu audiență joasă. 
  • Talk-show-urile politice au oferit femeilor o vizibilitate și mai redusă: Din cele 85 de emisiuni monitorizate, doar 35,5% dintre invitații principali și 25% dintre invitații secundari au fost femei. Acestea au participat la talk-show-uri difuzate de posturi TV cu audiență redusă și la ore de emisie nepopulare.
  • Reprezentare inegală în spoturi electorale: Bărbații candidați au apărut în peste o treime din totalul spoturilor, în timp ce femeile au avut o pondere de 30%, fiind adesea incluse în spoturi mixte, unde bărbații au predominat. Partide precum BE ”Alternativa”, PP ”PAS” și BE ”Patriotic” au avut o reprezentare mai echilibrată a femeilor în spoturile lor.

Aceste constatări subliniază că femeile candidate sunt adesea excluse din spațiile unde se conturează agendele politice și unde se modelează percepțiile publice. O astfel de situație afectează în mod direct vizibilitatea și șansele electorale ale femeilor.

Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) monitorizează alegerile din perspectiva egalității de gen de peste 15 ani, contribuind la crearea de politici publice și campanii de informare menite să reducă prejudecățile și să încurajeze participarea egală a femeilor și bărbaților în viața politică. CPD este membru activ al Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte și contribuie la promovarea incluziunii în procesele electorale. 

Articolul următor: Raport preliminar de evaluare prin prisma dimensiunii de dizabilitate a paginilor web ale concurecților electorali AP 2025 Următor

SC. Summit Events

Cele mai active în ultima lună

  • Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) 11
  • Societatea de Cruce Roșie Moldova 10
  • Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) 10
  • Asociația Obștească „Eco-Răzeni” 7
  • Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) 6
Nius-Prof SRL
Civic Digital Solutions
Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente


 
  • Despre Portal
  • Contacte
  • Confidențialitate
  • Întrebări frecvente
  • Creare cont
  • Resetare Parola
  • Reset user
  • Susține
  • Abonamente
  • Newsletter

2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS 

Email: support@portal.civic.md