URMA ta. Prima revista pentru comunicatori din Moldova
In cele 16 pagini, revista prezinta produse si abordari noi in comunicare, realizate cu ideea ca mai putin inseamna, de fapt, mai mult, iar mai simplu inseamna mai reusit, dupa cum afirma in Argument-ul publicatiei creatorii revistei Aurelia Guzun & Igor Guzun. Identitatea vizuala si designul revistei apartin pictorului Lica Sainciuc.
Subiecte incluse in cuprins:
Comunicarea cifrelor: Cifrele ofera autoritate si exactitate unui subiect. Prea multe cifre insa plictisesc. Tratati cu rezerva orice statistici: ele spun, de exemplu, ca un cetatean are un san si un testicul?
Inputs, outputs, outcomes pe intelesul tuturor. Evaluarea unui proiect creste intr-un copac. Pe cate persoane nu ati vazut cutremurandu-se la gandul ca trebuie sa pregateasca planul de evaluare al unui proiect.
Outputs, outcomes si apoi urmeaza tot chinul traducerii lor in romana, unde parca nu este nici o diferenta intre ele. Pentru simplificare, putem sa utilizam metafora proiectului ca un copac care face fructe, un mar, sa zicem?
Anca Gaidos, Senior trainer, Curs postuniversitar de dezvoltare comunitara, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca.
Un ziar in sapte zile. Ghid pentru tinerii care creeaza ziare scolare. Primul produs comun URMA ta si Centrul Media pentru Tineri. Cititul acestei carti o sa le ia copiilor si tineri putin timp ? poate cateva minute.
Crearea unui ziar, dupa pasii descrisi aici, ar putea sa dureze cateva zile. Satisfactiile insa vor fi mai mari: copiii si tinerii vor castiga pricepere, incredere si respect.
Strategia de comunicare: cinci pasi de fackut. Primul lucru pe care trebuie sa-l faca un comunicator, angajat pentru a promova un program sau un proiect, este strategia. Omul a inceput sa se gandeasca la strategie acum aproximativ sase mii de ani (plus-minus cateva istorii integrate). Omul isi aplica gandirea pentru sensibilizarea publicului la realizarea misiunii Mai mult vanat?
Doru Ciocanu, consultant in comunicare
UNICEF este peste tot din cauza copiilor. Suntem peste tot, pentru ca cei pentru care producem materiale de comunicare sunt peste tot? Abtibildurile, afisele si panourile pe care le-ati vazut sunt doar varful aisbergului? O brosura nu schimba nimic in viata copiilor Moldovei? Comunicarea inter-personala este cheia succesului.
Interviu cu Violeta Cojocaru, coordonator pentru comunicare UNICEF Moldova.
Umanizarea Obiectivelor de Dezvoltare ale Mileniului. Subiectele dezvoltarii sunt greu de explicat. Nu este usor sa exprimi intr-o propozitie deciziile Summit-ului Mileniului din anul 2000. Solutia acestei provocari este comunicarea. Natiunile Unite au ales o abordare din perspectiva umana? Imaginile repetate in toate produsele media ale campaniei au mai multe sanse sa fie retinute de public.
Ludmila Tiganu, Coordonator pentru comunicare, PNUD Moldova
Cititul pe fata, privitul pe dos. Fata si intreaga noastra fiinta devin poligonul pe care experimentam trairi dintre cele mai intime? in vazul tuturor. Eternul conflict intre ceea ce suntem si ceea ce pretindem a fi. Dar, atentie: aici corpul ne poate fi atat aliat, cat si inamic.
Ana Chirsanov, psiholog consultant
Enciclopedia P.Guitz, de Lica Sainciuc. Este o enciclopedie pentru cei care umbla deocamdata sub masa. Explica simplu lucruri complicate. Este prima enciclopedia pentru copii din Moldova, cu desene facute la calculator. Invata copiii sa-si puna intrebari.
Sculptorul Ioan Grecu in patru dimensiuni. Dimensiune fizica: A realizat 66 de lucrari. O lucrare i-a fost furata in Chisinau si una a disparut la intoarcerea din Wiesbaden. Dimensiune artistica: Prefera ritmurile asimetrice, deformatiile si stilizarile.
Utilizeaza intr-un mod neasteptat materialele pentru a da viata ideilor. Dimensiune sociala: Adept al conceptului de culturalizare a spatiului urban. Dimensiune spatiala: Crede ca vizita la atelier este o experienta de comunicare, nu doar o vizita.
URMA
ta,
Agentie de consultanta si training in comunicare,
Str. Puskin, 22, b. 243,
Casa Presei, Chisinau, MD-2012
Tel./fax: 234.692 (s)
0693.77577, 0693.65566 (m)
E-mail: urma.ta@gmail.com