CIVIC.MD CIVIC.MD

Administrare Cont

  • Creaţi un cont
  • Ați uitat login-ul?
  • V-ați uitat parola?
  • Solicitări de Asistență

Email de contact:

support@portal.civic.md

 


CIVIC.MD CIVIC.MD
  • Portal
  • Știri
    • Știri sociale
    • Povești de Succes
    • Interviuri
    • Responsabilitate Socială Corporativă
  • Anunțuri
    • Angajări
    • Granturi
    • Achiziții
    • Burse și Stagii
    • Instruiri
    • Voluntariat
    • Concursuri
    • Evenimente
    • Cauze sociale
    • Arhiva
  • Resurse
  • Organizații
    • Organizații necomerciale
    • Instituții Publice
    • Institutii de Invatamant
    • Organizații Străine
    • Comerciale
  • Servicii
    • Pachete de Promovare/Abonamente
    • Bannere Publicitare
    • Buletine Electronice
  • Ajutor
  • Căutare
  1. Sunteți aici:  
  2. Știri
  3. Știri sociale
  4. CJI lansează un nou studiu național de audiență a mass-mediei
S.R.L. PROACTIVE CONSULTING


Acest spațiu publicitar este liber


Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Știri sociale

Detalii
05/12/2018

CJI lansează un nou studiu național de audiență a mass-mediei

Posturile de televiziune sunt cele mai utilizate surse de informare, urmate de rețelele de socializare, care sunt accesate mai des decât site-urile de știri sau cele de nișă. Posturile de radio sunt ascultate mai rar, în principal în prima jumătate a zilei, iar ziarele sunt mai cunoscute și mai des citite de către participanți, în comparație cu revistele. Acestea sunt principalele concluzii ale Studiului național de audiență a mass-media, realizat în perioada 17 octombrie – 11 noiembrie 2018 de compania sociologică Magenta Consulting, la comanda Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI). Studiul a inclus date despre audiența posturilor TV și radio, precum și a presei scrise și online din Republica Moldova, la nivelul localităților urbane și rurale.

Conform datelor sondajului, posturile de televiziune sunt în continuare în topul preferințelor consumatorilor de media, 86% din respondenți afirmând că au privit televizorul în ziua precedentă intervievării.  53% dintre respondenți accesează internetul în fiecare zi sau  de câteva ori pe săptămână. În același timp,  68% dintre aceștia accesează o dată pe săptămână și mai des rețeaua de socializare Facebook, iar 66% - Odnoklassniki. Din totalul persoanelor intervievate, 33% au ascultat radioul pe parcursul zilei anterioare, iar 21% au afirmat că citesc ziare mai des decât o dată pe săptămână. 10% dintre participanții la sondaj citesc cu regularitate cel puțin o revistă autohtonă.

Cele mai vizionate posturi de televiziune la nivel național sunt Prime TV, Moldova 1 și Jurnal TV, iar cele mai ascultate posturi radio – Radio Noroc, Radio Moldova și Radio Plai. În ceea ce privește site-urile de știri, de cele mai multe ori respondenți accesează mai des decât o dată pe săptămână site-urile  www.protv.md, www.jurnaltv.md și www.publika.md. Din presa scrisă, ziarele Komsomolskaia Pravda, Makler și Argumentî i Faktî și, respectiv, revistele VIP Magazin, Aquarelle și Agricultura Moldovei sunt cele mai cunoscute în rândul respondenților.
Eșantionul cercetării a inclus 1138 de persoane, cu o distribuție reprezentativă la nivel național și o marjă de eroare de ±2.5%. Pentru această cercetare s-a utilizat metoda Day After Recall (DAR), iar datele au fost colectate cu ajutorul tabletelor prin metoda CAPI (interviu față în față). Studiul poate fi accesat pe www.media-azi.md, la rubrica Publicații.

Studiul de audiență a fost realizat cu sprijinul financiar al Suediei.

Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) este prima organizație de media care acordă asistență jurnaliștilor şi instituțiilor media din Republica Moldova, având scopul de a contribui la consolidarea unei prese libere și viabile, prin intermediul proiectelor ce oferă instruire în domeniul jurnalismului și relațiilor cu publicul, campanii media, advocacy, cercetare și educație media.

  • Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)
  • Ambasada Suediei
Articol precedent: Jurnaliștii au aflat cum pot folosi podcastingul în activitatea de zi cu zi, dar și în ambuteiaje Precedent Articolul următor: Forumul tinerilor activi. Ediția II Următor

Newsletterul oportunităților tale

buletinul informativ include lista articolelelor adăugate pe parcursul săptămânii

Vezi Exemplu Buletin

S.R.L. PROACTIVE CONSULTING

Asociatia Obsteasca Viata fara leucemie

Top organizatii

  • Delegația Uniunii Europene (UE)
  • Ambasada SUA
  • Asociația Promo-LEX
  • Fundatia Soros-Moldova
  • Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)
  • Asociatia Presei Independente (API)
  • Fundatia Est-Europeană
  • OSCE Mission to Moldova
  • IDIS Viitorul
  • Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)
Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente


 
  • Despre Portal
  • Contacte
  • Confidențialitate
  • Întrebări frecvente
  • Creare cont
  • Resetare Parola
  • Reset user
  • Susține
  • Servicii de Promovare
  • Newsletter
  • Publicitate

2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS 

Email: support@portal.civic.md