A fost realizat un sondaj de audienta a mass-media in UTA Gagauz-Yeri
Universul cercetarii a fost format din persoane de 15 ani si peste, rezidente in locuinte neinstitutionalizate din localitatile urbane si rurale ale UTAG. Culegerea datelor s-a efectuat pe parcursul a patru saptamani (plus o saptamana de rezerva), in fiecare zi din saptamana pentru tot acest interval de timp. Esantionul a cuprins 18 localitati (municipiul Comrat, doua localitati urbane - Vulcanesti si Ceadar-Lunga, precum si toate localitatile rurale cu peste 5.000 de locuitori si 11 localitati rurale care au sub 5.000 de locuitori). Esantionarea s-a facut pe cote de varsta si sex conform datelor obtinute de la Departamentul de Statistica.
Masurarea audientei s-a realizat pe baza metodei rememorarii audientei din ziua precedenta (Day After Recall), la care apeleaza cele mai multe din sistemele de masurare existente pe plan international. În vederea inregistrarii cat mai corecte, respondentii au fost asistati prin reconstituirea principalelor activitati desfasurate de ei in cursul acestei zile, in raport cu care au fost inregistrate intervalele de ascultare, vizionare sau publicatiile (citite, rasfoite).
Sondajul de audienta a mass-media din UTAG a fost realizat in cadrul proiectului "Perspectivele crearii mass-media profesioniste si rentabile in UTA Gagauz-Yeri", care a fost implementat de catre CIJ in perioada iulie - decembrie 2008, cu sustinerea financiara a Comitetului Helsinki pentru Drepturile Omului din Suedia si a Misiunii OSCE in Moldova. În cadrul aceluiasi proiect s-au mai desfasurat programe de instruire, consultanta si stagii pentru reprezentantii mass-media din UTAG.
Studiul integral (in limbile romana si rusa) poate fi gasit pe pagina web a CIJ, rubrica Cercetare si publicatii.
Pentru relatii: tel. (022) 21 36 52, 22 75 39, e-mail: coordonator@ijc.md. Persoana de contact: Maria Praporscic, coordonator de programe CIJ.