Știri sociale
- Detalii
Comunicarea activă cu cetățenii - terapie împotriva corupției
În perioada 3-5 septembrie 2013, Asociația pentru Comunicarea Eficientă a Legii a participat la seminarul ”Prevenirea corupției și protecționismului în rândurile inspectorilor muncii”, organizat de către conducerea Inspectoratului de Stat al Muncii. Necesitatea organizării evenimentului a fost dictată de reținerea, în iulie 2013, de către oamenii legii a unui inspector al muncii bănuit de extorcarea a 700 de euro pentru muşamalizarea unui accident de muncă, soldat cu deces. La eveniment au fost invitați reprezentanții CNA și Procuraturii Anticorupție, Ion Prutianu și Vsevolod Ivanov, care au reflectat aspectele legislative ale problemei.
În cadrul evenimentului, Evelina Parasca, președinta Asociației pentru Comunicarea Eficientă a Legii, a susținut lecția ”Comunicarea activă cu cetățenii - terapie împotriva corupției”. Accentul a fost pus pe necesitatea remodelării modului de comunicare a funcționarilor publici cu cetățenii care să faciliteze dialogul dintre cel două entități, contribuind astfel la sporirea încrederii cetățenilor în capacitatea instituțiilor statului de ale soluționa intresele legitime. Inspectorilor muncii le-au fost explicate obiectivele forte ale comunicării funcționarilor publici cu cetățenii, și anume, ”a explica bine cetățenilor legile din domeniul dreptului muncii” și ”a educa responsabilitatea cetățeanului pentru respectarea legislației”. De asemeni, ei au fost familiarizați cu elementele și tehnicile ascultării active și empatiei ca abilități sociale indispensabile activității lor. Iar la finalul lecției, inspectorii muncii le-a fost prezentat un exemplu de gestionare corectă a reclamațiilor cetățenilor cu recomandarea de a-l utiliza în practică, ceea ce ar aduce un plus de valoare și imagine Inspectoratului de Stat al Muncii.
”Sunt salutabile efortul și dorința conducerii Inspectoratului de Stat al Muncii de prevenire a fenomenului corupției în rândurile angajaților săi. O aplecare a urechii funcționarilor către așteptările cetățenilor de a fi ascultați, de a fi înțeleși și de a fi ajutați să-și soluționeze problemele pe cale legală ar contribui la creșterea încrederii oamenilor în autoritățile publice, iar această încredere ar da un impuls dorinței de respectare a legilor țării, așa cum se întâmplă în țările scandinave, unde respectul față de legi este o atitudine interiorizată a fiecărui cetățean. Atunci când Republica Moldova va atinge asemenea nivel de conștiință, fenomenul corupției în masă va dispărea.”, - a menționat Evelina Parasca.
Asociaţia pentru Comunicarea Eficientă a Legii a fost creată în scopul promovării culturii comunicării funcţionarilor de stat cu cetăţenii, în vederea facilitării însuşirii de către cetăţeni a legislaţiei Republicii Moldova, precum şi dezvoltarea calităţii de cetăţean responsabil. Sloganul nostru este “Toată lumea trebuie să cunoască legea - toată lumea trebuie să respecte legea”.
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









