CIVIC.MD CIVIC.MD

Administrare Cont

  • Creaţi un cont
  • Ați uitat login-ul?
  • V-ați uitat parola?
  • Solicitări de Asistență

Email de contact:

support@portal.civic.md

 


CIVIC.MD CIVIC.MD
  • Portal
  • Știri
    • Știri sociale
    • Povești de Succes
    • Interviuri
    • Responsabilitate Socială Corporativă
  • Anunțuri
    • Angajări
    • Granturi
    • Achiziții
    • Burse și Stagii
    • Instruiri
    • Voluntariat
    • Concursuri
    • Evenimente
    • Cauze sociale
    • Arhiva
  • Resurse
  • Organizații
    • Organizații necomerciale
    • Instituții Publice
    • Institutii de Invatamant
    • Organizații Străine
    • Comerciale
  • Servicii
    • Pachete de Promovare/Abonamente
    • Bannere Publicitare
    • Buletine Electronice
  • Ajutor
  • Căutare
  1. Sunteți aici:  
  2. Știri
  3. Știri sociale
  4. Lansarea sistemului informaţional automatizat „Registrul electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA”
S.R.L. PROACTIVE CONSULTING


CIVIC.MD


Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Știri sociale

Detalii
13/08/2013

Lansarea sistemului informaţional automatizat „Registrul electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA”

Chişinău, 13 august 2013 – Şeful Inspectoratului Fiscal Principal  de Stat, Ion Prisăcaru, asistat de către Administratorul IS „Fiscservinform”, Vitalie Coceban, a relatat astăzi despre lansarea unui nou produs electronic - sistemul informaţional automatizat  „Registrul electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA” , care are drept scop evidenţa cererilor şi deciziilor de restituire şi monitorizare a termenilor de soluţionare a acestora.

În cadrul conferinţei de presă, şeful IFPS Ion Prisăcaru a menţionat că acest sistem a fost creat pentru a se asigura o evidenţă cât mai eficace a procesului de procesare a cererilor de restituire TVA, totodată având posibilitatea  de a genera rapoarte de totalizare şi statistice privind restituirea TVA. Aceasta presupune că  se vor exclude în totalitate cazurile în care cererile de restituire a TVA erau ascunse şi uitate în sertar, undeva, la vreo structură a SFS, ceea ce lăsa portiţa deschisă  pentru acţiuni de corupere şi mituire. Acest nou serviciu electronic ne va permite, a menţionat Ion Prisăcaru, să monitorizăm în regim on-line când a fost depusă cererea de restituire a TVA şi la ce etapă se află acţiunea, dacă va fi efectuat, de către SFS, un control de rigoare, sau cererea se acceptă fără de verificări suplimentare. Peste o scurtă perioadă de timp (circa o lună) de acest serviciu vor beneficia toţi contribuabilii.

În acelaşi context, Administratorul IS „Fiscservinform”, Vitalie Coceban, a specificat că prin lansarea noului serviciu electronic, IFPS va face mai eficientă deservirea contribuabililor, va asigura perfecţionarea permanentă a procedurilor de administrare fiscală, va lărgi spectrul de servicii şi va spori calitatea lor, iar toate acestea vor asigura creşterea considerabilă şi permanentă a volumelor colectărilor  la bugetele de toate nivelurile. În acelaşi timp, implementarea noilor servicii electronice reprezintă şi un instrument modern de promovare a transparenţei şi politicii de parteneriat între societate şi SFS.

La acelaşi subiect, Ion Prisăcaru a relevat ataşamentul IFPS pentru implementarea tehnologiilor IT este demonstrat şi prin lansarea, pe parcursul ultimilor două luni, a mai multor servicii electronice, precum „Verificarea bonului de casă emis de maşina de casă şi control de la unitatea de schimb valutar”, care este accesibil pe portalul serviciilor fiscale electronice,  a serviciului „Comanda on-line a formularelor tipizate de documente primare cu regim special”. Precum astăzi, bunăoară, alături de lansarea Registrului electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA, Serviciul Fiscal de stat invită deja  contribuabilii interesați să se înregistreze pentru testarea unui nou serviciu electronic - „e-Factura”.

Urmărind reformarea şi modernizarea SFS, a mai specificat Şeful IFPS, Ion Prisăcaru, conducerea IFPS îşi exprimă convingerea că aplicarea la scară largă a tehnologiilor informaţionale va face posibilă atingerea obiectivelor de guvernare şi de realizare calitativă a reformelor din cadrul serviciului nostru. Se mai doreşte micşorarea cheltuielilor contribuabililor şi intensificarea comunicării dintre conducerea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat şi plătitorii de impozite, societatea civilă, instituţiile statului. Indiscutabil, lansarea unor asemenea servicii electronice va  servi drept premisă pentru descurajarea corupţiei atât din serviciul fiscal, cât şi la scara întregii societăţi. Păşind în pas cu timpul, IFPS pune accentele pe implementarea tehnologiilor informaţionale, pe popularizarea principiului conformării benevole a contribuabililor şi sporirea acumulărilor de taxe în bugetul ţării, şi acţionează potrivit moto-ului – „Funcţionarul fiscal – în serviciul contribuabilului”.

Serviciul de presă al IFPS

Articol precedent: Un nou ghid în promovarea educației incluzive Precedent Articolul următor: Amplica te învață să îți creezi un site / blog la training Următor

Newsletterul oportunităților tale

buletinul informativ include lista articolelelor adăugate pe parcursul săptămânii


S.R.L. PROACTIVE CONSULTING

Asociatia Obsteasca Viata fara leucemie

Top organizatii

  • Delegația Uniunii Europene (UE)
  • Ambasada SUA
  • Asociația Promo-LEX
  • Fundatia Soros-Moldova
  • Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)
  • Asociatia Presei Independente (API)
  • Fundatia Est-Europeană
  • OSCE Mission to Moldova
  • IDIS Viitorul
  • Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)
CLUBUL INTERNAȚIONAL AL FEMEILOR DIN MOLDOVA
Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente


 
  • Despre Portal
  • Contacte
  • Confidențialitate
  • Întrebări frecvente
  • Creare cont
  • Resetare Parola
  • Reset user
  • Susține
  • Servicii de Promovare
  • Newsletter
  • Publicitate

2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS 

Email: support@portal.civic.md