CIVIC.MD CIVIC.MD

Administrare Cont

  • Creaţi un cont
  • Ați uitat login-ul?
  • V-ați uitat parola?
  • Solicitări de Asistență

Email de contact:

support@portal.civic.md

 


CIVIC.MD CIVIC.MD
  • Portal
  • Știri
    • Știri sociale
    • Povești de Succes
    • Interviuri
    • Responsabilitate Socială Corporativă
  • Anunțuri
    • Angajări
    • Granturi
    • Achiziții
    • Burse și Stagii
    • Instruiri
    • Voluntariat
    • Concursuri
    • Evenimente
    • Cauze sociale
    • Arhiva
  • Resurse
  • Organizații
    • Organizații necomerciale
    • Instituții Publice
    • Institutii de Invatamant
    • Organizații Străine
    • Comerciale
  • Servicii
    • Abonamente
    • Bannere Publicitare
    • Buletine Electronice
  • Ajutor
  • Căutare
  1. Sunteți aici:  
  2. Știri
  3. Știri sociale
  4. Doar 4% dintre moldoveni donează bani pentru ONG-uri, studiu
Nius-Prof SRL



Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Știri sociale

Detalii
01/03/2011

Doar 4% dintre moldoveni donează bani pentru ONG-uri, studiu

Donaţiile către ONG-uri sunt practic de zece ori mai mici decât donaţiile pentru biserică şi cerşetori. Doar 4% din populaţia Republicii Moldova donează bani pentru organizaţiile nonguvernamentale, arată un studiu efectuat de către Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC, la comanda EveryChild Moldova, transmite Info-Prim Neo.

Directorul IMAS, Doru Petruţi, a declarat la o conferinţă de presă că cel mai frecvent se fac donaţii în bani (66%), alimente (31%), îmbrăcăminte sau încălţăminte (25%). Suma medie oferită de un donator în ultimele 12 luni a fost de aproximativ 600 de lei. Probabilitatea de a găsi un donator este mai ridicată în rândul femeilor, cu venituri mai ridicate, de etnie moldovenească.

Potrivit studiului, donatorul moldovean e mai degrabă unul care preferă să-şi vadă faţă-n-faţă beneficiarul şi, deocamdată, este destul de departe de o atitudine deschisă pentru ONG-urile care ar putea face o strângere de fonduri la modul profesionist.

Studiul, de asemenea, a făcut şi câteva portrete ale non-donatorilor. Din primul tip fac parte persoanele care consideră că plata la zi a impozitelor şi a taxelor exclude necesitatea altor donaţii. Alt tip sunt persoanele cu venituri foarte mici, care nu au ce oferi. Cel de-al treilea tip sunt persoanele care fac legătură între donaţii şi o eventuală lipsă de încredere în ONG-uri.

Opt din 10 respondenţi nu au putut da o definiţie conceptului de ONG şi nu au putut menţiona spontan numele vreunei organizaţii non-guvernamentale. 1/3 din respondenţi consideră că aceste organizaţii spală bani şi doar 2% consideră că ONG-urile au, într-adevăr, un impact în diminuarea fenomenului corupţiei sau în protecţia consumatorului. De asemenea, doar 4% dintre intervievaţi au declarat că sunt membri ai unor organizaţii sau au făcut muncă de voluntariat în ultimele 12 luni.

„Avem o populaţie care nu are încredere, îi este frică să se asocieze, îi este frică să rişte, nu cunoaşte avantajele capitalului social şi ce ar putea face prin asociere şi implicare activă în spaţiul social. Deocamdată, lipsa de vizibilitate şi de informaţie pe acest domeniu îi afectează pe foarte mulţi şi este greu să ne aşteptăm la donatori în condiţiile în care domeniul este necunoscut”, a declarat în concluzie Doru Petruţi.

Managerul în comunicare, Advocacy şi Fundraising EveryChild Moldova, Anatol Mămăligă, a declarat că organizaţia va elabora o strategie de comunicare şi un program de instruire pentru ONG-urile din raioanele Cahul, Ungheni, Făleşti şi Călăraşi, acolo unde organizaţia dezvoltă programe de protecţie socială a copilului şi familiei.

„Rezultatele studiului au pus multe semne de întrebare. Ne-am aşteptat ca societatea să fie predispusă să facă donaţii mai mari pentru biserică, dar nu ne-am aşteptat că acest decalaj să fie atât de mare. ONG-urile din Moldova până în acest moment s-au deprins să beneficieze de granturile donatorilor externi şi acum a venit timpul să ne gândim cum să fim cât mai aproape de potenţialii donatori din Republica Moldova”, a declarat Anatol Mămăligă.

Studiul a fost efectuat în perioada 22 octombrie-4 decembrie în 60 de localităţi, fiind intervievaţi 800 de oameni. Studiul are o marjă de 3%.

  • doru petruti despre donatorii pentru onguri.mp3 (214 KB)

 

http://info-prim.md

Articol precedent: “Copiii au dreptul la joacă - cu Ludobusul spre o copilărie perfectă” Precedent Articolul următor: Echipa Fondului pentru Tineri Ialoveni are noi membri Următor

Nius-Prof SRL

Cele mai active în ultima lună

  • Asociația Obștească „Eco-Răzeni” 7
  • Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) 5
  • Uniunea Europeană 5
  • Ambasada Suediei 4
  • Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) 4
Civic Digital Solutions
Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente


 
  • Despre Portal
  • Contacte
  • Confidențialitate
  • Întrebări frecvente
  • Creare cont
  • Resetare Parola
  • Reset user
  • Susține
  • Abonamente
  • Newsletter

2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS 

Email: support@portal.civic.md