Prima ediţie a concursului naţional anual în domeniul Responsabilităţii Social Corporative organizat pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii



Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) în parteneriat cu Orange Moldova şi Moldova-Agroindbank (membri ai Reţelei Pactului Global Moldova (RPGM)) şi Organizaţia pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM)  a lansat Concursului Naţional anual  „IMM – model de responsabilitate socială”.

Concursul s-a adresează întreprinderilor micro, mici şi mijlocii care, în mod voluntar, integrează preocupările de ordin social şi de ocrotire a mediului în cadrul activităţilor de afaceri.

Participanţii la concurs au fost premiaţi de către membrii Reţelei Pactul Global Moldova conform realizărilor obţinute în anul 2009 în următoarele domenii:

1. Premiul pentru integrare socială şi sprijinul acordat comunităţii a fost acordat  întreprinderii Bevera-Nord SRL, oraşul Soroca. Bevera-Nord este o intreprindere mică din domeniul industriei uşare, care participă activ la viaţa comunitară din localitatea sa. În anul 2009, Bevera Nord a participat la sponzorizarea familiilor social vulnerabile, a participat la amenajarea terenurilor de joacă pentru copii, a facilitat obţinerea lengeriei de pat şi echipamentelor pentru ospătarie pentru copii orfani de la şcoala profesională din Zguruţa. De asemenea, Bevera-Nord este implicată în confecţionarea îmbrăcămintei pentru elevii orfani din diferite gimnazii internate din diferite regiuni ale ţării. Bevera-Nord este un exemplu potrivit cum poţi combina scopurile comerciale cu cele sociale, promovînd un exemplu de Responsabilitate Socială Corporativă demn de urmat, în care toţi sunt câştigători: şi businessul şi societatea.

2. Premiul pentru protecţia mediului înconjurător s-a decernat comaniei DOST SA (or. Ceadir-Lunga) pentru utilizarea deşeurilor de construcţie la fabricarea materialelor noi. Acest exemplu combină interesul comercial prin asigurarea cu materie primă pentru producerea materialelor finisate, la fel cum şi reducerea impactului asupra mediului înconjurător prin procesul de re-utilizare desfăşurat în cadrul companiei. Felicitări şi continuaţi să cautaţi soluţii şi modele de a dezvolta Responsabilitate Socială Corporativă în cadrul îndreprinderii.

3. Premiul pentru respectarea condiţiilor de muncă a angajaţilor – a fost oferit întreprinderii Berhord SRL (or. Chisinau, Director Iosip Andrei) din domeniul de comercializare şi producere a echipamentelor industriale. Berhord SRL demarează programe speciale de motivare şi menţinere a angajaţilor prin oferirea prânzurilor şi abonamentelor sportive către tot colectivul. Berhord conlucreaza cu Universitatea Tehnică din Moldova pentru atragerea şi încadrarea în cîmpul munici a tinerilor specialişti. Vârsta medie a angajaţilor Berhord este de circa 30 de ani.

4. Premiul special (Grand Prix) pentru reuşite a fost inmanat întreprinderii Plaiul Bîrlădean SRL, în persoana dnei Tatiana Pavliuc, Director. Întreprinderea activează în s. Bîrlădeni, r-nul Ocniţa. Plaiul Birladean a constriut şi dat în exploatare un cămin de 70 de locuri pentru angajaţii săi din diferite regiuni ale ţării care activează la întrepărindere. Întreprinderea asigură 3 mese pentru lucrători motivîndu-le şi ridincîndu-le productivitatea. De asemenea, Plaiul Bîrlădean a amenajat şi reconstruit ambulatorul medical din satul Birladeni. Acesta acordă servicii  medicale şi de profilaxie sătenilor şi angajaţilor. Fiind îndreprindere agricolă, Plaiul Bîrlădean a implimentat cerinţele standardului GlobalGAP care prevede masuri foarte stringente de asigurare a protecţiei mediului în procesele de producere. Încă, un exemplu elocvent de model de Responsabilitate Socială Corporativă la nivel de intreprinderi mici şi mijlocii.

Întreprinderile Mici şi Mijlocii concurente au fost evaluate conform Formularului de aplicare prezentate comisiei de evaluare compusă din membrii Reţelei Pactul Global Moldova.

Partenerul General al Concursulu:  Orange S.A. Partener al concursului:  Moldova-Agroindbank.  Partener media:  Jurnal Trust Media.