Media = politică




Acum mulţi ani, tatăl meu investea împreună cu un jurnalist în primul săptămînal independent de limbă română. Atunci a apărut interesul meu pentru jurnalism. Aşteptam în fiecare vineri seara, să vină tata cu teancul de ziare. Citeam titlurile, citeam editorialele, Îmi plăceau cel mai tare articolele de investigaţie.

Ziarul ca afacere nu a durat foarte mult. Publicitate nu prea se dădea iar cheltuielile erau foarte mari, politicienii dadeau sunete si cereau socoteală, de ce un jurnalist a scris un material sau altul. În timp ce eu în secret îmi construiam planurile mele grandioase de imperiu media, tata a transmis partea lui şi a hotărît să se ocupe de alte afaceri. Ziarul a supravieţuit, probabil, datorită finanţărilor statului român şi a banilor veniţi în campanii electorale, care cît de cît umpleau paginile cu publicitate.

Acum ziarul s`a transformat în trust, cu investiţii, care niciodată nu se vor recupera din publicitate sau tiraje vîndute. De ce? Pentru că afacerile în media au două parţi, una vizibilă, cea a contractelor de publicitate şi una ascunsă: traficul de influenţă, favorizare politică în schimbul unor avantaje comerciale sub diferite forme, etc. E suficient să vezi ce se întîmplă în România, ca să ştim ce ne aşteaptă în Moldova.


Posted: 2009-12-13 05:14:10

Blogul lui Artur Gurau