Elevii școlii profesionale din Răzeni au fost informați despre ,,Înțelegerea dizabilității”



Elevii școlii profesionale din Răzeni au fost informați despre ,,Înțelegerea dizabilității”

 

În data de 17 septembrie 2014 echipa Asociației ”MOTIVAȚIE” din Moldova a fost în vizită la Școala profesională Răzeni cu scopul organizării seminarului „Înțelegerea Dizabilității”. Elevii şi profesorii au fost informaţi despre ce este dizabilitatea, tipurile și particularităţile dizabilităţii, drepturile unei persoane cu dizabilităţi, particularităţile comunicării şi interacţiunii, aspecte de acces fizic pentru o persoană cu dizabilităţi într-o instituție de învățământ, etc.

1

Sesiunea de instruire a durat 3 ore și a adunat în sala polivalentă a școlii peste 50 de tineri elevi și întreg corpul didactic. Grupul de specialiști ai Asociației „MOTIVAȚIE” din Moldova, care au moderat seminarul, a fost însoțit de un grup de beneficiari cu dizabilități fizice, care în perioada 15 - 26 septembrie participă la trainingul de motivare pentru continuarea studiilor și angajare în câmpul muncii, desfășurat în centrele Asociației cu sediul în Vadul lui Vodă.

2

Sesiunea de instruire face parte dintr-o serie de seminare organizate în mai multe școli profesionale cu scopul de a contribui la crearea unui mediu agreabil și prietenos pentru tinerii cu dizabilități admiși la studii profesionale.

Considerăm că aceste activităţi vor facilita şi vor promova încadrarea la studii profesionale a tinerilor cu dizabilităţi, vor facilita menţinerea tinerilor cu dizabilităţi la studii profesionale şi angajarea ulterioară în câmpul muncii a acestora”, a menționat Emilian Ion, responsabil din partea Asociației pentru organizarea seminarului.

3

Această sesiune de informare și instruire a fost defășurată  de Asociația „MOTIVAȚIE” din Moldova în cadrul proiectului „Suport în continuarea studiilor și angajarea în câmpul muncii a persoanelor cu dizabilități”, cu suportul financiar al ,,Reprezentanței SOIR Moldova, în colaborare cu Școala profesională Răzeni.