Termen extins: Apel de participare: Sesiuni de consultări și mentorat pentru evaluarea și consolidarea strategiilor de dezvoltare și monetizare pentru mass-media independentă
Despre proiect:
„Susținem mass media independentă și publicarea conținutului de calitate în Moldova'' este un proiect implementat în perioada 2024 - 2026 de către ERIM în parteneriat cu proiectul media „Cu Sens” și finanțat de către Uniunea Europeană. Proiectul își propune să sprijine jurnaliștii și mass-media independentă, pentru ca aceștia să continue să ofere informații de calitate publicului său și să promoveze, astfel, valorile democratice în Republica Moldova.
Equal Rights and Independent Media (IREX Europe, care își desfășoară activitatea sub numele de ERIM), este o organizație non-profit cu sediul în Lyon, Franța care promovează drepturile omului și libertățile fundamentale. ERIM oferă cetățenilor posibilitatea de a avea acces mai ușor la informații corecte și obiective și de avea o atitudine critică în raport cu sursele de informare în masă cu care interacționează zi de zi. Mai multe despre ERIM aici.
Despre Independent Media House (IMH):
IMH este o organizație non-profit care vinde publicitate și oferă suport organizațiilor media independente pentru a atinge sustenabilitatea financiară. Colaborăm cu 28 de organizații media și mai mult de 100 de agenți care plasează publicitate.
OPORTUNITĂȚI DISPONIBILE
Această activitate își propune să consolideze sustenabilitatea financiară a jurnaliștilor și instituțiilor mass media independente prin dezvoltarea unei strategii de marketing și monetizare cu diverse surse de finanțare.
Aplicanții selectați vor beneficia de consultări cu IMH, care este unica agenție care conectează mass-media independentă și agenții economici pentru plasarea publicității din Moldova, și următoarele instruiri:
- Training pentru a înțelege mai bine piața media și cea a publicității. Identificarea direcțiilor strategice de dezvoltare;
- Implementarea metodelor de monetizare tradiționale precum și cele noi (programmatic, crowdfunding, digital subscription etc.). Integrarea în piața publicității;
- Instruiri în folosirea datelor în procesul decizional, dezvoltarea de produse media și a strategiei de business;
- Dezvoltarea unui sistem de vânzare ce ține cont de specificul canalului media.
CRITERII DE ELIGIBILITATE:
- Aplicantul(a) este un reprezentant al mass-mediei independente - jurnalist/ă, organizație mass-media;
- Organizația este o entitate înregistrată;
- Aplicantul(a) este activ în spațiul public de cel puțin doi ani;
- Aplicantul(a) nu a primit suport financiar din partea partidelor politice din țară sau din străinătate;
- Aplicantul(a) oferă publicului informații de calitate și promovează valorile democratice în Republica Moldova.
Participanți din afara Chișinăului sunt încurajați să aplice. Organizațiile politice sau religioase nu sunt eligibile.
CRITERII DE SELECȚIE
- Aplicantul(a) îndeplinește criteriile de eligibilitate indicate mai sus (15 puncte);
- Aplicantul(a) are nevoie să își dezvolte o strategie de monetizare (20 puncte);
- Aplicantul(a) media are o cotă semnificativă de audiență în teritoriul în care operează/difuzează (15 puncte).
DEPUNEREA APLICAȚIEI:
Formularul de aplicare poate fi trimis la adresa marian@imhmoldova.org și simr_grants@erim.ngo în română, engleză sau rusă, în format Word. Dacă formularul este în română sau rusă, vă rugăm să atașați o versiune tradusă în engleză (traducerea realizată cu Google translate este acceptabilă). Vă mulțumim.
Prima rundă de aplicații va fi evaluată în perioada 15-30 octombrie. Programul rundelor de selecție este accesibil mai jos :
15 - 30 noiembrie 2024
1-15 martie 2024
Dosarul trebuie să includă:
- Formularul de aplicare;
- Documentul de înregistrare emis de autoritățile relevante din Republica Moldova (pentru instituțiile mass-media).
ALTELE:
Pentru întrebări suplimentare, ne puteți contacta la adresa marian@imhmoldova.org.
Proiectul Susținem mass media independentă și publicarea conținutului de calitate în Moldova (SIMR) este implementat de către ERIM (IREX Europe) în parteneriat cu proiectul media „Cu Sens” și finanțat de Uniunea Europeană.