Seminar Elemente noi in Force Majeure (Impedimentul justificator)

În data de 7 Decembrie, începând cu ora 10:00 și pînă la ora 13:00, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova vă invită să participați la seminarul cu tema: “Elemente noi în Force Majeure (Impedimentul justificator)”

Reamintim că pe 11 septembrie 2020, Parlamentul Republicii Moldova a adoptat modificări la Legea cu privire la Camera de Comerț și Industrie prin care Camerei i se atribuie funcția de a emite aviz de atestare. Prin această lege, s-a asigurat ajustarea cadrului legal cu prevederile Codului Civil, care a substituit conceptul de „forța majoră” cu cel al unui „impediment care justifică neexecutarea obligației”.

La data 26.11.2021 a fost modificat Regulamentul  cu privire la eliberea avizului justificator de executare a obligației contractuale, în contextul digitalizării serviilor CCI.

Ce vei afla?

  • Ce înseamnă și care sunt beneficiile avizului de atestare;
  • Utilizarea clauzei de Forță Majoră (Impedimentul justificator) în contractele internaționale și interne;
  • Cum îl poți obține, actele necesare și greșeli comise;
  • Care sunt pașii întreprinși de solicitant;
  • Aspectele practice la momentul surveniri Forței Majore(Impedimentul justificator);
  • Procedura digitalizată cu privire la Avizul de atestare  a impedimentului justificator;
  • Întrebări şi răspunsuri.

În cadrul webinarelor va fi oferită asistența informațională necesară pentru realizarea măsurilor de ordin legislativ şi tehnic relevant constatării situației de impediment justificator şi de obținere a avizului ce atestă impedimentul justificator (intervenit în contractele comerciale) în relațiile dintre subiecții activității de întreprinzător.

La final se va elibera certificat de participare de către Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM).

Expert: Lefter Dumitru, Director Centrul de Mediere al CCI a RM

Silvia Dolghi, Șef-Secție Juridice CCI a RM

Limba de lucru: română

Agenda seminarului

Atenție!

Durata de instruire – 1 zile (3 ore academice):

Mod de desfășurare: Seminarul va fi susținut în regim ONLINE, pe platforma ZOOM, care nu necesită crearea unui cont.

Participanții vor avea nevoie de un laptop sau tabletă, conectat la Internet și dotat cu sistemul de operare MINIM WINDOWS 7, placă de sunet integrat şi browserul Chrome. În cazul în care accesul la un calculator nu este posibil, întâlnirea poate fi accesată online şi de pe telefon, cu condiția de a descărca şi instala aplicația din timp.

Pentru informații și condiții de înscriere transmiteţi un mesaj la adresa de e-mail: irina.covalenco@chamber.md sau la numerele de contact: 022 233286, 069 80 01 12 .

Articol adaugat de: Inesa Iordatii