Regulament Concurs de desene pentru tineri ”3R: Reduce. Reuse. Recycle”



În contextul sporirii unui trai sustenabil și informării despre necesitatea de a recicla, AVI Moldova, în parteneriat cu Kaufland Moldova inițiază a doua ediție a campaniei de sporire a conștientizării cu privire la problemele de mediu - “Implicare prin reciclare”. 

Cover 2 final 

În această campanie ne propunem să atragem atenția asupra problemelor de mediu din Chișinău, Ungheni și Orhei prin reciclarea separată a hârtiei. 

Concursul ”Implicare prin reciclare” se desfășoară cu intenția că picturile și gândurile exprimate de tineri ne vor face mai responsabili față de viitor, vor inspira și vor conduce la acțiuni concrete pentru schimbarea modului de viață prezent și conservarea mediului înconjurător, a pământului și a naturii. 
Și pentru că realizarea obiectivelor mari se face prin pași mai mici, dar siguri, concursul se axează pe încurajarea colectării separate a hârtiei pentru reciclarea ei ulterioară.
Fiecare dintre noi poate reduce utilizarea de hârtie, de exemplu, prin folosirea dispozitivelor electronice pentru luarea notițelor  (1R: reducere), prin reutilizarea hârtiei mai vechi sau a celei care nu a fost integral folosită (2R: reutilizare), dar și prin reciclarea hârtiei deja utilizate (3R: reciclare). 

Fiecare tonă de hârtie reciclată salvează 22 copaci. Colectarea și reciclarea acesteia ar însemna un Chișinău mai verde și mai curat. Deoarece viața este alcătuită din alegeri mici făcute în fiecare zi, dorim să motivăm locuitorii orașelor Chișinău, Orhei și Ungheni să aleagă natura. Doar așa vom face diferența în viața noastră, a familiei și a prietenilor noștri.

Cuvinte cheie care vor ajuta în conceptualizarea desenului:
Sortare, Reciclare, Reducere, Reutilizare, Implicare, Comunitate, Implicare

Obiectivele concursului:

  1. Promovarea conceptului „eco together” - punând accent pe importanța unirii forțelor de la mari la mici, pentru a contribui la rezervarea mediului.
  2. Sporirea gradului de conștientizare a problemelor de mediu din Chișinău.
  3. Sensibilizarea și motivarea societății de a face o schimbare în modul de viață, spre un trai mai prietenos mediului.

Criterii de eligibilitate:

Orice tânăr cu vârsta cuprinsă între 6 și 16 ani din or. Chișinău, Ungheni și Orhei.

Cerințe specifice:

  • Desenul trebuie să fie minim de mărimea unei foi A4, și mai mare.
  • Nu există nici o limitare în tehnica de executare a lucrării. Acestea pot fi în acuarelă, ulei, creioane colorate, cerneală și altele.
  • Este permisă o singură lucrare per persoană.
  • Fiecare lucrare va fi însoțită de o mică descriere, istorie personală, istorie de succes, motivarea participării la concurs sau gânduri proprii despre mediu și natură (textul nu va excede 100 de cuvinte).
  • Se va menționa informația despre autor (Nume, Prenume, orașul și instituția de învățământ).
  • Se va aborda cel puțin unul din cuvintele cheie (Sortare, Reduce, Reutilizează, Reciclează).
  • Libertatea de gândire, originalitatea și creativitatea sunt încurajate!

Lucrările care se vor asemăna cu operele de artă existente și lucrările determinate de Juriu ca susceptibile de a încălca drepturile de autor nu vor fi eligibile.

Criterii de apreciere:

  1. Originalitatea lucrării;
  2. Acuratețea și gradul de complexitate din punct de vedere tehnic;
  3. Unitatea compoziției, legătura dintre artă și tehnică;
  4. Mesajul transmis prin intermediul lucrării;
  5. Creativitatea textului descriptiv;

Cum aplicăm?

Toate lucrările vor fi scanate, sau fotografiate și vor fi expediate la adresa de email: evs@avimd.org până pe 23 octombrie 2022, ora 23:59. 

Scrisoarea va fi însoțită de:

  • Numele, Prenumele aplicantului;
  • Vârsta;
  • Orașul în care locuiește
  • Instituția în care învață;
  • Titlul și scurta descriere a lucrării.
  • Date de contact: e-mail și telefon. 

Juriul concursului va selecta 5 desene pentru expoziția finală care se va desfășura în magazinele Kaufland din orașele Chișinău, Orhei și Ungheni. Fiecare locuitor al orașului va putea să voteze pentru un desen din 5.
Câștigătorul urmează a fi anunțat la finalul lunii noiembrie.