CIVIC.MD CIVIC.MD

Administrare Cont

  • Creaţi un cont
  • Ați uitat login-ul?
  • V-ați uitat parola?
  • Solicitări de Asistență

Email de contact:

support@portal.civic.md

 


CIVIC.MD CIVIC.MD
  • Portal
  • Știri
    • Știri sociale
    • Povești de Succes
    • Interviuri
    • Responsabilitate Socială Corporativă
  • Anunțuri
    • Angajări
    • Granturi
    • Achiziții
    • Burse și Stagii
    • Instruiri
    • Voluntariat
    • Concursuri
    • Evenimente
    • Cauze sociale
    • Arhiva
  • Resurse
  • Organizații
    • Organizații necomerciale
    • Instituții Publice
    • Institutii de Invatamant
    • Organizații Străine
    • Comerciale
  • Servicii
    • Pachete de Promovare/Abonamente
    • Bannere Publicitare
    • Buletine Electronice
  • Ajutor
  • Căutare
  1. Sunteți aici:  
  2. Anunțuri
  3. Angajări
  4. BNM angajează Economist principal, responsabil de controlul financiar

Acest spațiu publicitar este liber


Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Anunțuri de Angajare

Detalii
Categorie: Angajări
19/12/2025

BNM angajează Economist principal, responsabil de controlul financiar

Scopul funcției vacante:

  • Efectuarea controlului financiar preventiv, zilnic, asupra tuturor plăților, cheltuielilor și veniturilor, conform documentelor primare, prezentate de către subdiviziunile BNM și actelor normative interne și externe în vigoare, privind legalitatea şi eficienţa acestora, care consemnează toate operaţiunile economice şi financiare ale BNM şi care servesc drept bază pentru înregistrare în registrele contabile, precum şi asigurarea unui sistem de control financiar intern adecvat.  Elaborarea/modificarea/completarea/avizarea actelor normative interne, externe și altor documente aferente activității secției. Participarea în cadrul comisiilor și/sau grupurilor de lucru. Alte activități conexe aferente activității secției.

Cerințe minime obligatorii:

  • Studii superioare în domeniul evidenţei contabile, audit, financiar-bancar sau economie, cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obţinute în Republica Moldova), în cazul unui calificativ mai mic de 8, condiţia se consideră a fi intrunită dacă candidatul are o experienţă în domeniul solicitat de minim 3 ani (se va adăuga adiţional 2 ani de experienţă la cerinţa minim obligatorie privind experienţa indicată la p.2). Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective.
  • Experiență nu mai puțin de 1 an în domeniul evidenței contabile, audit financiar/intern sau financiar-bancar.
  • Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile, audit sau financiar-bancar.
  • Cunoștințe în domeniul achizițiilor de bunuri, servicii și lucrări și controlul executării acestor achiziții.
  • Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point.
  • Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române (avansat/fluent) și limbii engleze (nivel introductiv/elementar).
  • Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, perseverență, capacitatea de a rezolva probleme, planificare, comunicare, analiză, gestionare eficientă a timpului, spirit de inițiativă, învățare și dezvoltare continuă.
  • Candidatul trebuie să posede abilitatea de comunicare scrisă și orală, capacitatea de a expune clar și concis constatările, concluziile și recomandările (fixarea exactă și calitativă a informației);
      - capacități analitice - abilitatea de a consolida, analiza, interpreta și prezenta raportări și/sau previziuni;
      - abilitatea de a planifica, implementa și administra informaţii financiare și sisteme de control;
      - orientare spre acțiune și rezultat;
      - atitudine pozitivă, constructivă.

Principalele atribuții funcționale:

  • Efectuează controlul financiar preventiv asupra operațiunilor economice și financiare de care este responsabil, privind legalitatea și eficiența acestora, conform documentelor primare inițiate de către subdiviziunile BNM și actelor normative interne și externe în vigoare, care reglementează principiile metodologice ale evidenței contabile și controlului financiar intern.
  • Verifică și asigură  legalitatea înregistrărilor contabile privind operațiunile de achiziționare a bunurilor, de executare a lucrărilor și  prestare servicii.
  • Verifică și asigură legalitatea mișcarii activelor - înregistrarea în curs de execuție a imobilizărilor, darea în exploatare și modernizarea imobilizărilor corporale şi necorporale, amortizarea acestora, darea în exploatare a OMVSD; precum și casarea acestora.
  • Verifică și asigură legalitatea reflectării cheltuielilor cu materialele consumabile - eliberarea  bunurilor materiale  din  stoc în gestiune/la cheltuieli, conform normelor aprobate și la necesitate.
  • Verifică și asigură controlul financiar intern adecvat în domeniul cheltuielilor operaționale, veniturilor operaționale, de gestionare a  rezervelor valutare (altele decât cheltuielile monetar- valutare), diverse calcule conform legislației (TVA, impozit pe venit, taxe și proceduri vamale, etc.).
  • Face recomandări, vine cu idei despre îmbunătăţirea proceselor de activitate.
  • Corespondența cu subdiviziunile BNM, precum și cu alte persoane fizice și juridice în aspecte ce țin de activitatea secției.
  • Îndeplinește alte sarcini la solicitarea conducerii subdiviziunii.

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală;
  • Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
  • Mediu de muncă modern și prietenos;
  • Procese de activitate digitalizate;
  • Flexibilitate în programul de muncă;
  • Pachet salarial competitiv;
  • Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termen-limită:

  • 13 ianuarie 2026.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.

Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

Bibliografie:

  • Legea nr. 548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei, cu modificările ulterioare;
  • Leg
  • ea contabilității și raportării financiare nr. 287/2017.

economist principal DBFC control fin 1



Articol precedent: BNM angajează Expert principal, pe durată determinată, al Direcţiei administrarea sistemelor de plăţi Precedent Articolul următor: BNM angajează Expert principal responsabil de reglementarea evidenței contabile în BNM Următor
  • Agenția de Guvernare Electronică relansează concursul de angajare pentru suplinirea postului vacant de analist/analistă sisteme informaționale (încasări plăți MPay)
  • IDLO Moldova Seeks Monitoring & Reporting Associate
  • BNM angajează Economist/ă principal/ă, responsabil/ă de reglementarea prudențială a entităților din sectorul asigurărilor/reasigurărilor
  • Agenția de Guvernare Electronică relansează concursul de angajare pentru suplinirea postului vacant de specialist în securitatea sistemelor informatice
  • Consultanți care să ofere instruire continuă pentru EMD privind protecția copiilor aflați în risc de a comite infracțiuni și/sau în conflict cu legea

Newsletterul oportunităților tale

buletinul informativ include lista articolelelor adăugate pe parcursul săptămânii

Vezi Exemplu Buletin

Angajări pe Telegram

Nu pierdeți niciun anunț de angajare postat pe site! Urmăriți Canalul dedicat pe Telegram:

CIVIC.MD

Canal Telegram

Top organizatii

  • Delegația Uniunii Europene (UE)
  • Ambasada SUA
  • Asociația Promo-LEX
  • Fundatia Soros-Moldova
  • Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI)
  • Asociatia Presei Independente (API)
  • Fundatia Est-Europeană
  • OSCE Mission to Moldova
  • IDIS Viitorul
  • Școala de Jurnalism din Moldova
Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente


 
  • Despre Portal
  • Contacte
  • Confidențialitate
  • Întrebări frecvente
  • Creare cont
  • Resetare Parola
  • Reset user
  • Susține
  • Servicii de Promovare
  • Newsletter
  • Publicitate

2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS 

Email: support@portal.civic.md