Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
UCIPE (Proiectul PEEM) Specialist Aspecte Sociale și Implicarea Părților Interesate

Proiectul Eficiența Energetică în Republica Moldova
Anunț de angajare
pentru funcția de Specialist Aspecte Sociale și Implicarea Părților Interesate
- Context
Unitatea consolidată pentru implementarea și monitorizarea proiectelor în domeniul energeticii (UCIPE) implementează, în perioada 2022-2027, Proiectul „Eficiența Energetică în Republica Moldova”, care are ca obiectiv îmbunătățirea performanței energetice a clădirilor publice din țară, cu un accent deosebit pe reabilitarea energetică a clădirilor guvernamentale și a instituțiilor publice. Printre obiectivele principale se numără reducerea consumului de energie, promovarea surselor de energie regenerabilă și creșterea confortului interior al clădirilor.
Pentru realizarea acestui proiect, Republica Moldova a contractat un împrumut de 30 milioane de euro din partea Băncii Europene de Investiții (BEI) și un alt împrumut în valoare de 30 milioane de euro din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). De asemenea, urmează să fie semnat un acord de grant cu BEI, în valoare de 12,4 milioane de euro, oferit prin Platforma de Investiții pentru Vecinătate a Comisiei Europene.
Durata de implementare a Proiectului este de 5 ani (2022 – 2027).
Pentru mai multe detalii despre proiect, accesați pagina UCIPE: https://ucipe.gov.md/ro/proiecte/proiectul-eficienta-energetica-republica-moldova-peem
Scopul funcției: va fi responsabil pentru evaluarea impactului și riscurilor sociale, precum și pentru analiza oportunităților și promovarea sustenabilității sociale. Totodată, Specialistul Aspecte Sociale va fi responsabil de gestionarea impactului social la nivel de proiect, pentru a aborda problemele legate de sustenabilitate și protecția socială.
- Atribuțiile funcției
Atribuțiile de bază:
- Gestionarea aspectelor sociale în cadrul Proiectului, în conformitate cu standardele si politicile de protecție ale BERD (Banca Europeana pentru Reconstrucție si Dezvoltare) si BEI (Banca Europeană de Investiții), legislația și reglementările naționale în vigoare;
- Colaborarea cu personalul tehnic, în special cu Specialistul în Mediu, Sănătate și Securitate în Muncă și Specialistul MER (Monitoring, Evaluation and Reporting – Monitorizare, Evaluare și Raportare), pentru a asigura realizarea activităților și acțiunilor necesare pentru implementarea următoarelor documente: :
- Plan de Acțiune de Mediu și Social (eng. ESAP - Environmental and Social Action Plan),
- Plan de Implicare a Părților Interesate (eng. SEP - Stakeholder Engagement Plan), inclusiv asigurarea funcționării și gestionarea Mecanismului de soluționare a Reclamațiilor (eng. GRM – Grievance Redress Mechanism),
- Plan de Management al Forței de Muncă (eng. LMP - Labour Management Plan),
- Elaborarea și includerea cerințelor privind aspectele sociale în documentația de licitație pentru pachetele de achiziție din cadrul proiectului;
- Oferirea suportului necesar în evaluarea ofertelor, în mod specific a aspectelor sociale stabilite în documentația de licitație;
- Asigurarea realizării cerințelor sociale stabilite în documentația de licitație și monitorizarea implementării acestora de către toate părțile interesate identificate;
- Asigurarea implicării tuturor părților interesate identificate în SEP pe durata implementării proiectului, în dependență de necesitățile de implementare ale proiectului și rolul atribuit în implementare.
- Pentru implementarea ESAP și SEP, colaborarea cu Specialistul în Mediu, Sănătate și Securitate pentru organizarea/desfășurarea consultărilor publice, seminarelor de instruire și altor programe de informare în cazul actualizărilor de documente și privind cerințele sociale din cadrul proiectului. Documentarea evenimentelor de implicare a părților interesate, pentru ulterioara raportare (procese verbale, liste de participare, evidențe foto etc.).
- Revizuirea CEMP-urilor (Contractor’s Environmental Management Plans – Planurile de Management de Mediu ale Contractorilor) si Planul de Sănătate si Securitate la locul de munca elaborate de Contractor;
- Monitorizarea implementării măsurilor sociale la nivel de șantier, inclusiv asigurarea instruirilor și semnarea codurilor de conduită de către lucrătorii implicați în lucrări și în implementarea subproiectelor.
- Identificarea potențialului impact social în timpul implementării Proiectului, pentru a evita posibile conflicte și pentru a asigura implementarea sistematică a procedurilor de protecție BERD;
- Acordarea de suport contractorilor, consultanților sau agențiilor de proiectare (după caz) implicate în implementarea Proiectului privind implementarea aspectelor sociale;
- Asigurarea implicării cetățenilor și a părților interesate și a egalității de gen în implementarea Proiectului și asigurarea funcționării GRM pentru primirea, înregistrarea și soluționarea reclamațiilor, nemulțumirilor și preocupărilor publicului referitoare la activitățile legate de Proiect, inclusiv implementarea măsurilor de protecție și aspectelor sociale;
- Menținerea registrului de reclamații și sugestii recepționate în cadrul proiectului, atât la nivel de proiect cât și la nivel de subproiecte, recepționate de către inctituțiile beneficiare sau contractori.
- Asigurarea funcționării mecanismului de reclamații pentru lucrătorii proiectului. Menținerea registrului de reclamații și sugestii din partea lucrătorilor.
- Colaborarea cu membrii comunității, elaborarea materialelor in conlucrare cu specialistul in comunicare si informare public.
- Elaborarea rapoartelor periodice către BEI și BERD;
- Participarea la misiunile BEI, BERD și ale altor IFI-uri (International Financial Institutions – Instituții Financiare Internaționale), oferind suportul necesar în organizarea întâlnirilor, discuțiilor și vizitelor la fața locului, după caz;
- Structurarea și arhivarea corespunzătoare a documentației legate de aspectele sociale din cadrul Proiectului (în format electronic și pe hârtie), în conformitate cu cerințele BEI, BERD și UE (Uniunea Europeană) și ale Regulamentelor Interne MEPIU/UCIPE (Moldovan Energy Projects Implementation Unit / Unitatea de Implementare a Proiectelor în Domeniul Energeticii din Moldova);
- Alte sarcini atribuite de către Coordonatorul de Proiect al UIP / Directorul UCIPE.
- Calificări și cerințe
Specialistul/ specialista în aspecte sociale și implicarea părților interesate, care va fi responsabil(ă) pentru activitățile menționate mai sus, va întruni următoarele calificări:
• Studii:
- Diplomă de licență în științe sociale, politici publice, sociologie, drept, administrație publică, dezvoltare internațională, protecție socială, mediu & dezvoltare, sau alte domenii relevante pentru gestionarea aspectelor sociale în proiecte de infrastructură.
• Experiență profesională:
- Minimum 5 ani de experiență profesională în domeniul aspectelor sociale, dezvoltării comunitare, relațiilor cu comunitatea, protecției sociale, consultării publice sau implementării proiectelor finanțate de instituții financiare internaționale (IFI).
- Cel puțin 3 ani de experiență directă în:
- evaluarea impactului social,
- gestionarea procesului de soluționare a plângerilor și a mecanismelor GRM,
- elaborarea sau implementarea planurilor sociale (SEP, LMP, ESAP),
- evaluarea conformității sociale în cadrul proiectelor de infrastructură.
- Experiență în colaborarea cu autorități publice locale, comunități, organizații societale și diverse grupuri de părți interesate.
- Experiență anterioară în proiecte finanțate de BEI, BERD, Banca Mondială sau alte IFI – constituie un avantaj major.
• Competențe lingvistice:
- Cunoașterea limbii române la nivel avansat (scris și vorbit).
- Cunoașterea limbii engleze constituie un avantaj important, având în vedere comunicarea cu finanțatorii internaționali.
• Abilități profesionale:
- Capacitatea de a comunica clar și eficient cu diverse grupuri sociale, inclusiv comunități locale, autorități publice, contractori și instituții medicale.
- Abilitatea de a explica într-un mod accesibil aspecte sociale complexe și cerințele IFI pentru non-specialiști.
- Abilități de facilitare și moderare a consultărilor publice, discuțiilor comunitare și întâlnirilor cu părțile interesate.
- Abilități de gestionare a conflictelor și de mediere între diferite grupuri sociale.
- Abilități de analiză și evaluare a riscurilor sociale și de formulare a recomandărilor pentru minimizarea impactului social negativ.
- Capacitatea de a lucra eficient într-o echipă multidisciplinară (inginerie, mediu, ESS, MER, management de proiect).
• Abilități tehnice:
- Competențe solide de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint).
- Experiență în gestionarea arhivelor electronice și a documentelor de proiect.
- Cunoașterea instrumentelor digitale de monitorizare, raportare și evidență a plângerilor constituie un avantaj.
- Nivel de raportare
Specialistul eficiență energetică va raporta către Directorul UCIPE și Coordonatorul de Proiect, va elabora și transmite acestora, la solicitare, rapoarte lunare interne, rapoarte necesare, aferente Proiectului și va îndeplini oricare alte activități la indicația Directorului UCIPE și Coordonatorului de Proiect în conformitate cu prevederile Contractului de finanțare BEI, Acordului de împrumut BERD și Acordului de grant BEI.
Rapoartele/livrabilele vor fi elaborate în limba română sau engleză, conform necesității/solicitării, în format electronic sau pe suport de hârtie.
- Condiții de muncă
UCIPE va oferi Salariatului un loc de muncă în birou echipat corespunzător, computer și echipamente de birou, facilități de comunicare (inclusiv acces la Internet), consumabile și articole de papetărie necesare pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale.
Salariatul va beneficia de suport continuu din partea UCIPE în realizarea responsabilităților atribuite. Salariatul va avea acces la documentele interne necesare, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare a Republicii Moldova.
Tipul contractului: Contract individual de muncă;
Durata contractului: 31 decembrie 2027;
Programul de muncă: 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână;
- Procedura de aplicare
Persoanele interesate sunt invitate să transmită CV-ul și o scrisoare de intenție, în care să detaliate experiența relevantă pentru poziția de Specialist în Eficiență Energetică la adresa de email: info@ucipe.gov.md, cu subiectul: „Anunț funcție vacantă Specialist Aspecte Sociale Proiectul „Eficiența Energetică în Republica Moldova”
Aplicanții vor fi contactați pentru interviu doar în cazul în care îndeplinesc criteriile de selecție.
Termen limită pentru aplicare: 25 decembrie 2025
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs pentru suplinirea postului vacant de jurisconsult
- Media Show Grup angajează Manager Vânzări în domeniul organizării de evenimente
- CNTM lansează Apel Public de selectare a 2 Traineri specializați în strategiile de asigurare a stării de bine și combaterii burnout-ului
- IDLO Moldova Seeks Programme Coordinator
- Repetat: AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Specialist local în protecția copilului (Coordonator local) r-nul Cimișlia
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







