Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
BNM angajează Arhivar - Bibliotecar/bibliotecară
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.

Obiectivele principale ale postului:
- Să asigure buna desfășurare a activităților care duc la îndeplinirea obiectivelor stabilite de Serviciul secretariat general (SSG);
- Să asigure achiziționarea în timp util a abonărilor anuale solicitate de subdiviziunile BNM, publicații periodice naționale și internaționale atât în format electronic cât și pe suport hârtie, conform Planului de achiziții și bugetului/devizului de cheltuieli anuale ale SSG;
- Să asigure îndeplinirea tuturor activităților specifice privind arhiva BNM;
- Să asigure un suport eficient pentru Șef arhivă prin îndeplinirea eficientă a atribuțiilor prevăzute în fișa de post, dar și a altor indicații și sarcini necesare, în limita competențelor subdiviziunii SSG.
Cerințe obligatorii:
- Studii superioare în domeniul filologie, relațiilor internaționale, politice și administrative, drept, limbi moderne, științe economice, sociale sau tehnice;
- Experiență profesională minimă necesară este de 1 an în domeniul secretariat, cancelarie, logistică;
- Competenţe digitale avansate și aplicarea tehnologiilor informaționale: Microsoft Office, produse și servicii web, etc.;
- Competenţe lingvistice: cunoaşterea limbii române nativ și ruse avansat.
Competențe și abilităţi:
- Gândire ordonată și constructivă, lucru în echipă, rezistenţă la efort şi stres, adaptabilitate la situaţii noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
- Capacitatea de a comunica cu o expunere clară, concis, verbal şi în scris constatările, concluziile şi recomandările.
- Lucru în echipă, negociere, comunicare eficientă.
Cerinţe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- Experienţă specifică în domeniul arhivistic;
- Cunoaşterea limbii engleze și cunoașterea altor limbi străine de circulație internațională constituie un avantaj;
- Experiența în domeniul achizițiilor publice;
- Experiență profesională în domeniul secretariat, cancelarie, logistică.
Principalele atribuții:
- Efectează achizițiile necesare privind abonările anuale solicitate de subdiviziunile BNM, publicații periodice naționale și internaționale atât în format electronic cât și pe suport hârtie, precum și este responsabil de distribuirea acestora;
- Este responsabil de păstrarea documentelor din arhiva Băncii Naționale a Moldovei;
- Recepționează în baza Inventarului dosarelor predate în arhivă, dosarele pe suport hârtie, de la subdiviziunile BNM, spre păstrare permanentă/temporară și ține evidența strictă a acestora;
- Organizează și ordonează pe rafturi dosarele pe suport hârtie;
- Aranjează cărțile și alte materiale pe rafturile bibliotecii BNM, precum și oferă cărțile spre împrumut, angajaților BNM;
- Contribuie la selectarea şi efectuează achiziția privind procurarea literaturii de specialitate pentru angajații BNM.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este:
- 30 noiembrie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md, care să conțină copia actului de identitate și a diplomelor de studii superioare. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți dosarul de aplicare și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 143 sau 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografia:
- Legea nr.548 din 21.07.1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
- Legea nr.131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice;
- Regulamentul cu privire la achizițiile publice de valoare mică, aprobat prin HG nr. 870 din 14.12.2022;
- Lege nr. 880 din 22.01.1992 privind Fondul Arhivistic al Republicii Moldova;
- Regulamentul Fondului arhivistic de stat, aprobat prin HG nr. 352 din 27.05.1992;
- Legea cu privire la biblioteci nr.160 din 20.07.2017;
- Regulamentul privind gestionarea colectiilor de biblioteca, aprobat prin Ordinul ministrului culturii nr.196 din 03.10.2022.
Documente necesare pentru a fi prezentate la aplicarea pentru postul vacant
Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.
Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).
Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.
Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.
- BNM angajează Expert principal incluziune financiară
- BNM angajează economist/ă principal/ă responsabil/ă de reglementarea activității entităților din sectoarele AEÎ, OCN, BIC
- SKAT Moldova is looking for a Consultant/Specialist on Strengthened Policy for Decentralized Sanitation
- BNM angajează Economist principal responsabil de raportarea financiară
- Agenția de Guvernare Electronică relansează concursul de angajare pentru suplinirea postului vacant de analist/analistă de afaceri în domeniul tehnologiei informației
Angajări pe Telegram
Nu pierdeți niciun anunț de angajare postat pe site! Urmăriți Canalul dedicat pe Telegram:

Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md





