Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
BNM angajează expert/ă consultant/ă, Direcția audit operațional

Scopul auditului intern în cadrul BNM:
- A da asigurări independente, fără a se limita la acestea, în baza examinării obiective a probelor în cadrul misiunilor de audit, Consiliului de Supraveghere/Comitetului de Audit, Comitetului Executiv și părților terțe, privind caracterul adecvat și eficacitatea proceselor de guvernare, de gestionare a riscurilor și de control ale BNM.
Atribuțiile Direcției audit operațional, DAI:
- Desfășurarea misiunilor de audit, misiunilor Follow-up, misiuni ad-hoc în conformitate cu metodologia de audit în vigoare;
- Evaluarea eficacității și eficienței sistemelor de control intern, contribuind la îmbunătățirea lor;
- Emiterea rapoartelor, avizelor și recomandărilor de audit;
- Stabilirea universului de audit, evaluarea riscurilor și planificarea strategică şi anuală a activității de audit intern în cadrul BNM;
- Verificarea trimestrială și anuală a situațiilor financiare și executării bugetului BNM;
- Gestionarea procesului privind evaluarea internă/externă a funcției de audit intern;
- Elaborarea actelor normative şi metodologice aferente activității DAI;
- Examinarea și avizarea proiectelor de acte normative parvenite în adresa Departamentului ce țin de competența Direcției;
- Exercitarea altor activități de audit în conformitate cu prevederile normative interne.
Cerințe obligatorii:
- Studii superioare în domeniul economic, financiar și/sau de audit, cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara şi/sau instituțiile de învățământ respective;
- Experiență de minim 3 ani în domeniul financiar și/sau audit (alte domenii sunt binevenite în cazul în care sunt relevante îndeplinirii atribuțiilor BNM aferente funcției date);
- Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator şi cunoașterea avansată a aplicațiilor MS Word și Excel;
- Competențe lingvistice: cunoașterea limbii Române (fluent) și Engleză (nivelul B2 conform cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi);
- Competențe (corespunzătoare funcției): integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă și individual, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, perseverență, învățare și dezvoltare continuă;
- Abilități și atitudini: (i) comunicare eficientă în echipă și individual; (ii) gândire creativă, capacități analitice și de gândire critică; (iii) aptitudini de formulare eficientă a ideilor şi concluziilor în formă scrisă.
Cerinţe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- Experiență specifică în domeniul auditului intern;
- Cunoașterea generală a Standardelor Globale de Audit Intern;
- Cunoștințe privind Standardele Internaționale de Raportare Financiară.
- Practicile internaționale acceptate în domeniul gestiunii riscurilor (COSO, ISO 31000).
Principalele atribuții:
- Derularea misiunilor de audit, inclusiv în calitate de coordonator al misiunii de audit, prin evaluarea obiectivă a sistemului de control intern al BNM în scopul de a aduce plus valoare activităților instituției;
- Elaborarea rapoartelor de audit și formularea recomandărilor de minimizare a riscurilor asociate proceselor BNM;
- Participarea la procesul de planificare anuală a activității de audit și revizuirea periodică a riscurilor;
- Derularea misiunilor Follow-up (monitorizarea implementării recomandărilor de audit);
- Coordonarea procesului de verificare a situațiilor financiare şi executării bugetului BNM.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este:
- 30 noiembrie 2025.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md, care să conțină copia actului de identitate și a diplomelor de studii superioare. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți dosarul de aplicare și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 143 sau 022-822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografia:
- Legea nr. 548-XIII din 21.07.1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;
- Standardele Globale de Audit Intern (emise de Institutul Auditorilor Interni, SUA);
- Standardele Internațioanle de Raportare Financiară;
- Practicile internaționale acceptate în domeniul gestiunii riscurilor - standardul ISO 31000, COSO.
Documente necesare pentru a fi prezentate la aplicarea pentru postul vacant
Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.
Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).
Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.
Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.
- Job opportunity - EducationUSA Junior Advisor
- Extended Deadline - Programme Finance Associate (NPSA-7), Just Energy Transition Programme - UNDP Moldova
- BNM angajează jurisconsult/ă principal/ă responsabil/ă de legislație bancară
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs pentru suplinirea postului vacant de jurisconsult
- BNM angajează economist/ă coordonator/oare, responsabil/ă de control și evaluare riscuri
Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







