Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
BNM angajează economist/ă principal/ă responsabil/ă de raportarea financiară
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.

Scopul funcției vacante:
- Elaborarea/monitorizarea și raportarea situațiilor financiare ale BNM, monitorizarea indicatorilor, partea narativă și analitică; analiza financiară a indicatorilor financiari ai BNM aferenți raportării financiare IFRS; elaborarea/modificarea/completarea/avizarea actelor normative interne, externe și altor documente aferente activității secției.
Obiectivele postului:
- Eficiență sporită prin distribuirea optimă a resurselor de timp și cele la nivel de sistem informațional;
- Respectarea prevederilor IFRS și cadrului legal în vigoare;
- Dezvoltare profesională continuă;
- Creșterea calității activității.
Cerințe minime obligatorii:
- Studii superioare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare;
- Experienţă de minim 1 an în domeniul contabil sau financiar-bancar;
- Cunoștințe aferente actelor normative și legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar, în special IFRS;
- Cunoştințe aferente principiilor, proceselor și standardelor pentru analiză și raportare;
- Cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator și cunoașterea avansată aplicațiilor MS Word, Excel și Power Point;
- Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și a limbii engleze (nivel intermediar);
- Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, perseverență, capacitatea de a rezolva probleme, planificare, comunicare, analiză, gestionare eficientă a timpului, spirit de inițiativă, învățare și dezvoltare continuă;
- Alte abilități și atitudini:
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- Candidatul trebuie să posede abilitatea de comunicare scrisă și orală, capacitatea de a expune clar și concis constatările, concluziile și recomandările (fixarea exactă și calitativă a informației);
- Capacități analitice - abilitatea de a consolida, analiza, interpreta și prezenta raportări și /sau previziuni;
- Abilitatea de a planifica, implementa și administra informaţii financiare și sisteme de control;
- Orientare spre acțiune și rezultat;
- Atitudine pozitivă, constructivă.
Principalele atribuții funcţionale:
- Gestionează partea de analiză financiară prin realizarea de analize, evaluări, calcule de indicatori, evoluții, sectoare, etc.
- Efectuează lunar analiza situației financiare a BNM, identifică, calculează și analizează indicatorii relevanți situației financiare efectuate;
- Dezvoltă metodologia privind generarea /perfectarea rapoartelor financiare;
- Perfectează Situaţiile Financiare ale Băncii Naţionale a Moldovei în conformitate cu actele normative interne şi cu IFRS;
- Pregăteşte şi totalizează informaţia necesară pentru desfăşurarea auditului extern a Situaţiilor financiare ale BNM în volumul şi termenele stabilite;
- Verifică cheltuielile legate de solicitările de deplasare ale angajaților BNM peste hotarele RM;
- Alte funcții și atribuții ce ţin de activitatea Secţiei buget şi rapoarte manageriale la indicaţia conducerii subdiviziunii, conducerii Departamentului sau a conducerii BNM.
Termen-limită:
- 2 noiembrie 2025.
Pentru participarea la concurs, completați formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md, care să conțină copia actului de identitate și a diplomelor de studii superioare. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți dosarul de aplicare și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 143 sau 022-822-245.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Bibliografie:
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr.548-XIII din 21.07.1995 cu modificările și completările ulterioare (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, nr.297-300, art.544 din 30.10.2015).
- Legea contabilității și raportării financiare nr. 287 din 15.12.2017.
- Standardele internaționale de raportare financiară (IFRS).
- HG nr. 10/2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaților entităților din RM.
Documente necesare pentru a fi prezentate la aplicarea pentru postul vacant
Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.
Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).
Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.
Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.
- GIZ - Communication and PR Specialist
- Capacity Building Officer, Short-Term (NPSA-9), Capacity Building for Climate Action Project - UNDP Moldova
- Psiholog AO IFIS
- AO Moștenitorii angajează Mediator Comunitar pentru raioanele Glodeni, Florești, Rîșcani, Drochia și Sîngerei
- ECC Moldova: Concurs pentru selectarea unui expert în vederea elaborării ghidurilor destinate consumatorilor și profesioniștilor
Angajări pe Telegram
Nu pierdeți niciun anunț de angajare postat pe site! Urmăriți Canalul dedicat pe Telegram:

Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md






