Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
People in Need este în căutarea unui Expert în Bugetare Participativă
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Termeni de referință
Expert în Bugetare Participativă
Data începerii: 01 septembrie 2025
Durata contractului: 15 octombrie 2025
Tip contract: Contract de servicii
Loc de serviciu: Chișinău cu călătorii în 3 localități (Chișinău, Bălți, Cahul)
Fundal:
People in Need (PIN) este o organizație neguvernamentală cehă care oferă suport și asistență pentru dezvoltare în timp ce lucrează pentru apărarea drepturilor omului și a libertății democratice. Este una dintre cele mai mari organizații de ajutor și dezvoltare din Europa de Est și a administrat proiecte în 37 de țări în ultimii 30 de ani.
Din 2009 înainte, PIN a adăugat programe de dezvoltare în activitatea sa în Moldova, construind o viziune și practici care mențin oamenii și comunitățile în centrul activității noastre. De-a lungul prezenței sale în țară, PIN a contribuit la dezvoltarea următoarelor sectoare: incluziune și protecție socială, mijloace de trai durabile și mediu, societate civilă și bună guvernare.
Vezi aici pentru mai multe informații despre PIN: www.peopleinneed.net.
Domeniul de activitate:
Expertul în Bugetare Participativă va fi responsabil pentru furnizarea de sprijin tehnic și strategic în următoarele domenii:
- Elaborarea planurilor de acțiune la nivel municipal, procesele de bugetare participativă vor fi inițiate în trei municipii (Chișinău, Bălți, Cahul) pentru a promova incluziunea și luarea deciziilor de colaborare;
- Îndrumarea formulării și implementării planurilor de dezvoltare comunitară și bugetare participativă.
- Asigurarea integrării sustenabilității și incluziunii în toate procesele de planificare.
- Este estimat ca pentru a îndeplini sarcinile, expertul va lucra 10 zile. Remunerația va fi calculată pe baza zilelor în care expertul va lucra pentru a îndeplini sarcinile solicitate.
Sarcina principale:
- Contribuirea la organizarea meselor rotunde prin implicarea părților interesate relevante: angajații municipalităților (municipiul Chișinău, municipiul Bălți, municipiul Cahul), lucrătorii serviciilor sociale (Agenția Teritorială de Asistență Socială (ATAS)), reprezentanți ai societății civile, indirect: refugiați și imigranți;
|
Activități |
Rezultate |
Timp așteptat |
|
Elaborarea a 3 planuri de acțiune pentru fiecare municipiu (Chișinău, Bălți, Cahul) pentru a aborda lacunele legislative și în furnizarea serviciilor la nivel local. |
- Dezvoltarea metodologiei și planificării bugetării participative - Procesele de bugetare participativă sunt inițiate la nivel local. - 6 sesiuni pentru aproximativ 30 de participanți fiecare. - 3 planuri strategice elaborate pentru 3 ani; |
30 septembrie 2025 |
|
Reportarea |
- Elaborarea raportului final privind rezultatele finale și impactul, precum și a procesului-verbal al ședințelor. |
10 octombrie 2025 |
Criterii de calificare:
Candidații interesați trebuie să respecte următoarele:
- Licență universitară în management, politici publice, științe sociale, relații internaționale, studii de dezvoltare, administrație publică sau alte domenii legate de activitatea proiectului.
- Experiență profesională de cel puțin 5 ani în sectorul serviciilor sociale.
- Se cere fluență în limba romana si rusa.
- Datele de contact a cel puțin două referințe profesionale.
- Depunerea pachetului de documentație pentru cerere.
- Vă rugăm să rețineți că vor fi contactați doar candidații selectați.
Criterii de evaluare:
Pentru a selecta expertul care oferă cel mai bun raport calitate-preț, propunerile vor fi evaluate folosind metoda „cel mai mic preț și calitate”. Raportul ponderat între criteriile tehnice și financiare se stabilește după cum urmează:
- Greutatea evaluării tehnice – 60%
- Ponderea ofertei financiare – 40%
Criteriile de calitate vor fi evaluate folosind un sistem de punctaj ponderat, după cum este prezentat mai jos:
|
Criterii |
Punctajul |
Puncte maxime obținute |
|
Evaluare tehnică |
||
|
Licență universitară în management, politici publice, științe sociale, relații internaționale, administrație publică sau alte domenii legate de activitatea proiectului. |
diplomă de licență – 5 puncte Master sau Doctorat – 10 puncte |
10 |
|
Experiență profesională de cel puțin 5 ani în sectorul serviciilor sociale. |
5 ani – 5 puncte, fiecare an suplimentar de experiență – 3 puncte, până la maximum 20 puncte. |
20 |
|
Experiență în dezvoltarea și furnizarea de servicii participative, inclusiv planuri comunitare și bugetare participativă. |
Da – 20 puncte, nu – 0 puncte; |
20 |
|
Experiență de lucru cu/pentru organizații internaționale |
Da – 10 puncte – nu 0 puncte |
10 |
|
Punctajul tehnic total maxim |
60 |
|
Pragul tehnic minim: Nivelul minim de competență pentru evaluarea tehnică este ca solicitanții să atingă cel puțin 70% din maximum 60 de puncte posibile la evaluarea tehnică. Doar ofertele cu punctaj tehnic de cel puțin 42 de puncte se califică pentru evaluarea financiară.
Vă rugăm să rețineți că bugetul alocat în cadrul proiectului pentru această acțiune este limitat, prin urmare, dacă oferta financiară depășește linia bugetară, PIN își rezervă dreptul de a respinge propunerile de candidatură.
Cererile incomplete nu vor fi luate în considerare.
|
Financiar |
|
|
Evaluarea ofertelor financiare depuse se va face pe baza următoarei formule: S = Fmin / F * 40 S – punctaj primit la evaluarea financiară; Fmin–cea mai mică ofertă financiară dintre toate ofertele depuse calificate în runda de evaluare tehnică; F – oferta financiara luata in considerare. |
40 |
|
Scorul financiar total maxim |
40 |
Aplicație:
- Candidații interesați trebuie să depună următoarea documentație:
- Oferta tehnica:
- O scrisoare de intenție care subliniază caracterul adecvat pentru acest rol.
- Un CV detaliat care evidențiază experiența relevantă.
- Exemple de lucrări anterioare legate de bugetarea participativă și dezvoltare.
- Datele de contact a cel puțin două referințe profesionale.
- Oferta financiara (Prețul solicitat pentru volumul total de lucru ce urmează a fi efectuat, în MDL, cu toate taxele incluse).
- Termen limită extins de depunere al ofertelor: Dosarul de aplicare a candidaților trebuie expediat în format electronic la adresa: tender.moldova@peopleinneed.net cu următorul text în titlul mesajului: „Expert în planificare comunitară” până la 12.09.2025, ora 11:00.
***English below***
Terms of Reference
Participatory Budgeting Expert
Starting date: September 01, 2025
Contract duration: October 15, 2025
Contract type: Service Contract
Duty Station: Chisinau with travels to 3 localities (Chisinau, Balti, Cahul)
Background:
People in Need (PIN) is a Czech non-governmental organization that provides relief aid and development assistance while working to defend human rights and democratic freedom. It is one of the largest relief and development organizations in Eastern Europe and has administered projects in 37 countries over the past 30 years.
From 2009 onwards, PIN has added development programmes to its work in Moldova, building a vision and practices that keep people and communities at the focus of our work. Throughout its presence in the country, PIN has been contributing to the development of the following sectors: Social Inclusion and Protection, Sustainable Livelihood and Environment, Civil Society and Good Governance.
See here for more information about PIN: www.peopleinneed.net.
Scope of Work:
The Participatory Budgeting Expert will be responsible for providing technical and strategic support in the following areas:
- The development of action plans at the municipal level, participatory budgeting processes will be initiated in three municipalities (Chisinau, Balti, Cahul) to promote inclusiveness and collaborative decision-making;
- Guiding the formulation and implementation of community development and participatory budgeting plans.
- Ensuring the integration of sustainability and inclusiveness in all planning processes.
- The expert is estimated to work 10 days to deliver the tasks. The remuneration will be calculated based on the days that experts work to deliver the tasks.
Main Task:
- Contribute to the organization of the round tables by involving relevant stakeholders: employees of municipalities (Chisinau municipality, Balti municipality, Cahul municipality), social service workers (Territorial Agency for Social Assistance (ATAS)), civil society service providers, indirectly: refugees and migrants;
|
Activities |
Results |
Expected time |
|
Develop 3 action plans for each municipality (Chișinău, Bălți, Cahul) to address legal and service delivery gaps at the local level |
- Development of participatory budgeting methodology and planning - Participatory budgeting processes are initiated at the local level. - 6 sessions for approx. 30 participants each. - 3 strategic plans developed for 3 years; |
September 30, 2025 |
|
Reporting |
- Producing final report on final results and impact, and meeting minutes. |
October 10, 2025 |
Qualification criteria:
Interested candidates should follow the following:
- University degree in management, public policy, social sciences, international relations, development studies, public administration, or other fields related to the project activity.
- At least 5 years of professional experience in the social services sector.
- Fluency in Romanian and Russian is required.
- Contact details of at least two professional references.
- Submission of the application documentation package.
- Note that only shortlisted candidates will be contacted
Selection Criteria
In order to select the expert offering the best value for money, the proposals will be evaluated using the “lowest price and quality” method. The weighted ratio between the technical and financial criteria is established as follows:
- Technical evaluation weighting – 60%
- Financial offer weighting – 40%
The quality criteria will be evaluated using a weighted scoring system, as presented below:
|
Criteria |
Scoring |
Maximum Points Obtainable |
|
Technical evaluation |
||
|
University degree in management, public policy, social sciences, international relations, development studies, public administration, or other fields related to the work of the project. |
Bachelor’s degree – 5 pts Master’s degree or PHD – 10 pts |
10 |
|
At least 5 years of professional experience in the social services sector. |
5 years – 5 pts., each additional year of experience – 3 pts.., up to a maximum of 20 pts. |
20 |
|
Experience in the development and delivery of participatory services, including community plans and participatory budgeting |
Yes – 20 pts., no– 0 pts; |
20 |
|
Experience working with/for international organizations |
Yes – 10 pts- no 0 points |
10 |
|
Maximum Total Technical Scoring |
60 |
|
Minimum Technical Threshold: The minimum competency level for the technical evaluation is for Applicants to reach at least 70% out of a maximum possible 60 points on the technical evaluation. Only offers with a technical score of at least 42 points qualify for the financial evaluation.
Please note that the budget allocated in the project for this action is limited; therefore, if the financial offer exceeds the budget line, PIN reserves the right to reject the application proposals.
Incomplete applications will not be considered.
|
Financial |
|
|
Evaluation of submitted financial offers will be done based on the following formula: S = Fmin / F * 40 S – score received on financial evaluation; Fmin – the lowest financial offer out of all the submitted offers qualified over the technical evaluation round; F – financial offer under consideration. |
40 |
|
Maximum Total Financial Scoring |
40 |
Application:
- Interested candidates must submit the following documentation:
- Technical Offer:
o A cover letter outlining suitability for this role.
o A detailed CV highlighting relevant experience.
o Examples of previous work related to participatory budgeting and development.
o Contact details of at least two professional references.
- Financial Offer (Requested price for the total amount of work to be performed, in MDL, including all taxes).
- Extended deadline for submission of offers: The application file should be submitted in electronic format to: tender.moldova@peopleinneed.net with the text in the title of the message "Participatory Budgeting Expert" until 12.09.2025, 11:00.
- Data Analyst/eSocial Platform, Short-Term (NPSA-8), Digital Transformation - UNDP Moldova
- BNM angajează economist/ă principal/ă, responsabil/ă de supraveghere bancară continuă
- BNM angajează casier/ă superioar/ă, Grupul procesarea numerarului
- Proimagine angajează Șef(ă) Departament de Comunicare
- Keystone Moldova lansează concursul pentru contractarea serviciilor unui specialist ce va facilita 12 ateliere regionale
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









