Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Specialist/specialistă în aspecte sociale
Proiectul Inițiativa pentru dezvoltarea infrastructurii publice durabile prin renovări de eficiență energetică (INSPIREE)
Anunț de angajare pentru funcția de specialist/specialistă
în aspecte sociale
- Context
UCIPE implementează, în perioada 2025-2030, Proiectul „Inițiativa pentru dezvoltarea infrastructurii publice durabile prin renovări de eficiență energetică”, care are ca obiectiv de a îmbunătăți securitatea energetică a Republicii Moldova și calitatea serviciilor publice prin renovarea eficientă energetică a clădirilor publice.
Pentru realizarea acestui proiect, Republica Moldova a contractat un împrumut de 30 milioane de euro din partea Agenției Franceze pentru Dezvoltare (AFD), Grant acordat în valoare de 38,7 milioane de euro din partea Ministerul German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ) prin intermediul Băncii Germane de Dezvoltare KfW. De asemenea, Contribuția Guvernului Republicii Moldova în valoare de 4,3 milioane EUR.
Durata de implementare a Proiectului este de 5 ani (2025 – 2030).
Pentru mai multe detalii despre proiect, accesați pagina UCIPE: https://ucipe.gov.md/ro/proiecte/initiativa-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-publice-durabile-prin-renovari-de-eficienta
- Scopul funcției
Scopul funcției de Specialist/specialistă în aspecte sociale este de a asigura implementarea și monitorizarea măsurilor și acțiunilor necesare în vedere gestionării potențialelor riscuri și impacturi sociale ale Proiectului.
- Atribuțiile funcției
Atribuțiile de bază:
- Gestionarea aspectelor sociale din cadrul Proiectului în conformitate cu standardele Finanțatorilor legile și reglementările naționale în vigoare;
- Pregătirea, implementarea, administrarea și menținerea Proiectul în conformitate cu practicile financiare și tehnice sigure, în conformitate cu standardele de mediu și sociale și în mod prioritar în conformitate cu viziunea Proiectului convenită între Agenția de implementare a Proiectului și KfW;
- Colaborare cu echipa de Proiect în revizuirea/actualizarea și aprobarea documentelor Proiectului - aferente aspectelor sociale pentru a asigura respectarea politicilor de salvgardare ale Finanțatorilor;
- Colaborare cu echipa de asistență tehnică (AT) selectată pentru consultanță și suport la implementarea Proiectului;
- Colaborare cu echipa de supraveghere tehnică angajată în cadrul Proiectului;
- Colaborarea cu echipele de implementare ale beneficiarilor, contractorilor, consultanților pentru a asigura că activitățile acestora, aferente aspectelor sociale ale Proiectului – la toate etapele de implementare, sunt în concordanță cu termenii contractuali și cerințele Finanțatorilor;
- Revizuirea Planurilor de Management Social elaborate de către Contractori;
- Monitorizarea implementării Planului de Management Social și de Mediu, Planului de Implicare a Părților Interesate și elaborarea rapoartelor periodice către Finanțatori;
- Elaborarea rapoartelor anuale privind aspectele sociale în conformitate cu cerințele și formatul Finanțatorilor;
- Acordarea suportului necesar Specialistului Monitorizare, Evaluare și Raportare în elaborarea rapoartelor trimestriale și anuale, în particular la capitolul aspectelor sociale;
- Elaborarea capitolului cu privire la aspectele sociale pentru documentele de licitație și Cererile de Ofertă (CdO);
- Acordarea suportului necesar în evaluarea ofertelor de licitație, în particular în ceea ce privește aspectele sociale;
- Participarea în cadrul Misiunilor de lucru ale Finanțatorilor, acordarea suportului necesar în organizarea ședințelor, discuțiilor și deplasărilor, la necesitate;
- Elaborarea și difuzarea materialelor informaționale aferente aspectelor sociale pe durata implementării Proiectului;
- Structurarea și arhivarea documentației aferente aspectelor sociale din cadrul Proiectului în mod corespunzător (în format electronic și pe suport de hârtie), în conformitate cu cerințele Finanțatorilor și Guvernului Republicii Moldova și a regulamentului intern UCIPE.
- Calificări și experiență necesară:
- Diplomă universitară în sociologie, educație, științe sociale, jurnalism și comunicare, management public sau administrație publică, ori în alte domenii conexe.
- Cunoștințe demonstrate privind bunele practici și/sau procedurile Băncii Mondiale și/sau ale altor Instituții Financiare Internaționale în materie de măsuri de protecție socială, evaluare și analiză socială, participare eficientă a părților interesate și sisteme de soluționare a reclamațiilor, precum și cunoașterea cadrului legal și de reglementare privind managementul social.
- Minimum cinci (5) ani de experiență în domeniul protecției sociale în proiecte de dezvoltare finanțate de Banca Mondială sau alte Instituții Financiare Internaționale. Experiența în proiecte din sectorul energetic constituie un avantaj.
- Experiență practică dovedită în domeniul egalității de gen și echității sociale; experiența în soluționarea conflictelor reprezintă un avantaj.
- Cunoașterea fluentă a limbilor română și engleză; cunoașterea limbii ruse constituie un
- avantaj.
- Nivel de raportare
Specialistul/specialista în aspecte sociale va raporta către Angajator și Coordonatorul de Proiect, va elabora și transmite acestora, la solicitare, rapoarte lunare interne, rapoarte trimestriale, semestriale și anuale pentru finanțatori și va îndeplini oricare alte activități la indicația Angajatorului și Coordonatorului de Proiect în conformitate cu prevederile Donatorilor.
Rapoartele/livrabilele vor fi elaborate în limba română sau engleză, conform necesității/solicitării, în format electronic sau pe suport de hârtie.
- Condiții de muncă
UCIPE va oferi Salariatului un loc de muncă în birou echipat corespunzător, computer și echipamente de birou, facilități de comunicare (inclusiv acces la Internet), consumabile și articole de papetărie necesare pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale.
Salariatul va beneficia de suport continuu din partea UCIPE în realizarea responsabilităților atribuite. Salariatul va avea acces la documentele interne necesare, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare a Republicii Moldova.
Tipul contractului: Contract individual de muncă;
Durata contractului: decembrie 2030;
Programul de muncă: 8 ore pe zi, 5 zile pe săptămână;
Termen limită pentru aplicare: 12 septembrie 2025
Aplicanții vor fi contactați pentru interviu doar în cazul în care îndeplinesc criteriile de selecție.
- ODIHR is hiring Long-Term Observer Assistant in Rezina for the Election Observation Mission to Moldova (EOM/MLD)
- Angajăm asistent/ă socială pentru Centrul de Plasament din Micleușeni
- ODIHR is hiring Long-Term Observer Assistant in Ungheni for the Election Observation Mission to Moldova (EOM/MLD)
- Societatea de Cruce Roșie din Moldova angajează Coordonator/oare PGI/CEA și Safeguarding
- GIZ - Advisor on anti-corruption in the education sector
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md