Asociația obștească CCF Moldova - Copil, Comunitate, Familie anunță concurs pentru selectarea unui mentor pentru sprijinirea incluziunii copiilor cu CES, dizabilități și statut de refugiat în școli
Termeni de referință
Mentor pentru sprijinirea incluziunii copiilor cu CES, dizabilități și statut de refugiat în școli
1. Context
În cadrul eforturilor de promovare a incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES), dizabilități și statut de refugiat în școlile din Republica Moldova, proiectul ,,Împuternicirea copiilor, părinților, profesorilor și comunităților pentru a promova educația incluzivă în Republica Moldova”, finanțat de UNICEF Moldova își propune să consolideze parteneriatele dintre școală și părinți, să promoveze atitudinile și comportamentele incluzive în comunități și să îmbunătățească reprezentarea incluziunii copiilor în mass-media.
Perioada de implementare: iulie 2025 – iunie 2026
Tipul angajării: normă redusă (50%)
Durata contractului: august 2025 - iunie 2026
Proiectul urmărește promovarea incluziunii sociale și educaționale a copiilor cu dizabilități, cerințe educaționale speciale (CES) și a copiilor refugiați în 27 de școli din 9 raioane. Obiectivele intervenției vizează consolidarea parteneriatelor între școală și părinți, promovarea atitudinilor incluzive și consolidarea capacității media în reflectarea corectă a incluziunii. În acest context, mentorul va avea un rol esențial în sprijinirea și ghidarea profesioniștilor implicați în activitățile proiectului.
Pentru a sprijini implementarea eficientă a acestor obiective, se lansează procesul de selecție a unui mentor dedicat, cu expertiză în educație incluzivă, care va oferi sprijin tehnic și profesional cadrelor didactice, specialiștilor și echipelor locale implicate în activitățile proiectului.
2. Obiectivul poziției
Oferirea de mentorat și sprijin tehnic pentru profesioniștii implicați în consolidarea parteneriatelor dintre școală și părinți, promovarea practicilor incluzive și implementarea activităților de schimbare socială și comportamentală.
3. Responsabilități principale
Mentorul va avea următoarele atribuții:
- Oferirea de mentorat individual și de grup pentru profesioniști din 9 școli (3 raioane / municipii) în implementarea strategiilor incluzive.
- Facilitarea organizării consultărilor dintre părinți și școală pentru îmbunătățirea comunicării și a implicării.
- Sprijinirea procesului de testare și ajustare a cursurilor de formare.
- Participarea la sesiunile de formare și oferirea de feedback pentru îmbunătățirea materialelor.
- Sprijinirea școlilor în vederea implementării unui program de lecții de educație incluzivă pentru elevii de la 3 trepte școlare în perioada desfășurării Lunii Educației Incluzive.
- Sprijinirea specialiștilor mentorați în vederea desfășurării, în cele 9 școli a activităților de sensibilizare și comunicare pentru schimbarea comportamentului, în cadrul campaniei „Învățăm împreună”.
- Colaborarea cu echipele locale și cu serviciile teritoriale de asistență psihopedagogică.
- Documentarea bunelor practici și a provocărilor înregistrate pe parcursul procesului de mentorat în procesul de realizare a obiectivelor și atingere a tuturor rezultatelor.
- Colaborarea cu echipa de comunicare în vederea colectării conținuturilor relevante și a elaborării produselor de comunicare și sensibilizare.
4. Calificări și experiență
- Studii universitare în științele educației, psihologie, psihopedagogie sau domenii relevante.
- Experiență anterioară de min. 4 ani în mentorat, coaching sau formare profesională în domeniul educației incluzive.
- Cunoștințe privind incluziunea copiilor cu CES, dizabilități și statut de refugiat.
- Abilități excelente de comunicare, empatie și lucru în echipă.
- Abilități digitale în utilizarea software de birou (Word, Excel, PowerPoint etc.)
- Capacitate de analiză și documentare a progresului și provocărilor.
5. Durata și locația activității
Mentoratul se va desfășura pe o perioadă de maxim 11 luni, în cele 9 școli din 3 raioane/municipii selectate. Activitățile se vor desfășura în format fizic și online, în funcție de necesități.
6. Supervizare și raportare
Mentorul va raporta direct coordonatorului de proiect și va colabora strâns cu echipele de implementare locale, cu directorii instituțiilor școlare și cu reprezentanții serviciilor de asistență psihopedagogică.
7. Modalitate de aplicare
Persoanele interesate pot depune următoarele documente până pe data de 20 iulie:
- CV-ul cu indicarea datelor de contact a 2 persoane de referință (colaborare în ultimii 3 ani)
- Scrisoare de intenție (maxim 1 pagină);
- Copia diplomei de studii relevante;
- Alte anexe care pot face dovada experienței în domeniu
Actele vor fi trimise pe adresa de mail – diana.panainte@ccfmoldova.org lorina.ghitu@ccfmoldova.org
Pentru mai multe detalii va rugam să ne contactați la numărul de telefon – 069362920
Doar persoanele pre-selectate vor fi invitate la interviu.
8. Dispoziții finale
CCF Moldova este semnatară a Politicii de Protecție a Copilului și Politicii de Prevenire a Exploatării și Abuzului Sexual și declară toleranță zero față de orice formă de violență.
Angajații CCF Moldova vor semna ambele politici și își vor asuma angajamentul de respectare a acestora.