AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Asistent(ă) social(ă) la Centrul de plasament temporar pentru persoane strămutate de pe teritoriul altor state din s. Cărpineni, str. Gagarin 7, r. Hîncești.
ANUNȚ DE POST VACANT
AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Asistent(ă) social(ă) la Centrul de plasament temporar pentru persoane strămutate de pe teritoriul altor state din s. Cărpineni, str. Gagarin 7, r. Hîncești.
POZIȚIE: full-time
OBIECTIVELE POSTULUI:
Sub supravegherea specialistului principal în protecția copilului, Asistentul social/ Asistenta socială gestionează cazurile copiilor și familiilor refugiați din Ucraina și din Palestina, plasați în Centrul de plasament temporar pentru persoane strămutate de pe teritoriul altor state, din s. Cărpineni, str. Gagarin 7, r. Hîncești.
SARCINI/ ATRIBUȚII DE BAZĂ
Asistentul social/asistenta socială
- înregistrează în Registru pentru Sesizări, toate sesizările identificate pe cazurile de violență, neglijare, exploatare și trafic față de copii precum și autosesizările pe cazurile similare;
- înregistrează în Primero CPIMS+ datele tuturor copiilor refugiați, din Centru;
- înregistrează imediat datele tuturor persoanelor cazate în Centru, în Sistemul electronic unificat de evidență a beneficiarilor și a suportului oferit de AVE Copiii;
- evaluează necesitățile cazurilor din gestiune, planifică asistența necesară în cooperare cu autoritățile locale competente și se asigură de livrarea acesteia la timp;
- organizează procurări pentru cazurile din gestiune și livrează asistență către beneficiari;
- monitorizează cazurile, inclusiv dar nelimitat prin revizuire periodică în funcție de gravitatea problemei și în coordonare cu specialistul principal în protecția copilului decide închiderea acestora;
- oferă asistență informațională, morală și juridică beneficiarilor din Centru;
- planifică activitățile relative postului și le implementează eficient; monitorizează termenele și face toate demersurile necesare pentru ajustarea acestora; previne întârzierile și adresează toate provocările în acest sens;
- monitorizează folosirea de către beneficiar a asistenței primite;
- informează beneficiarii din Centru despre conținutul Regulamentului Centrului și normele de conduită, despre regulile de securitate în Centru și pe teritoriu acestuia ;
- facilitează accesul beneficiarilor la serviciile de asistență medicală;
- sensibilizează beneficiarii cu privire la respectarea regulilor de igienă personală, de menținere a curățeniei în camere, pe hol și în curtea Centrului;
- facilitează contactul beneficiarilor cu organizații guvernamentale și nonguvernamentale;
- oferă suport în soluționarea conflictelor dintre locatari;
- asigură și coordonează livrarea activităților cu copii și adulți, de către diverși prestatori;
- oferă suport la organizarea deplasărilor beneficiarilor la cinema, expoziții, diferite evenimente culturale;
- participă la elaborarea de rapoarte bi-lunare, lunare, trimestriale, semestriale și anuale;
- participă la ședințele organizate de managementul superior;
- execută orice alte dispoziții date de Directorului Executiv în realizarea strategiilor Asociației;
Data începerii activităţii: IMEDIAT
Studii și CALIFICĂRI NECESARE PENTRU OCUPAREA POTULUI:
Pregătire și instruire necesare
Studii superioare de licență în domeniul asistenței sociale sau educație și/ sau studii de master în asistență socială;
Avantaje Formare în Managementul de caz în protecția copilului și în Protecția copilului și/ sau în Prevenirea și combaterea violenței față de copii.
Experiență necesară executării sarcinilor și responsabilităților postului
Minim 5 ani în asistența socială a copiilor aflați în situație de risc și de Management de caz în protecția copilului;
Minimum 2 ani în management de baze de date și/ sau de gestiune electronică a dosarelor de management de caz în protecția copilului;
Cunoștințe specializate
Legislație: Convenția ONU cu privire la Drepturile copilului, Liniile directoare ONU cu privire la îngrijirea alternativă, Comentariul General nr.14 (2013) privind dreptul copilului de a avea ca primă considerație interesele sale superioare, Comentariul General nr.6 (2005) cu privire la tratamentul copiilor neînsoțiți și separați în afara țării lor de origine; Legea 140/2013 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți, HG 270/2014 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor privind mecanismul intersectorial de cooperare pentru identificarea, evaluarea, referirea, asistența și monitorizarea copiilor victime și potențiale victime ale violenței, neglijării, exploatării și traficului;
Cunoașterea și aplicarea corespunzătoare a procedurilor Managementului de caz în domeniul protecției copilului;
Cunoașterea cadrului de funcționare a domeniului de asistență socială, inclusiv servicii și prestații sociale, proceduri de acces la servicii și prestații sociale pentru copii în situație de risc și familii vulnerabile;
Cunoștințe limbi străine: Nivel avansat de comunicare scrisă și verbală în Română și Rusă;
Nivel de bază de comunicare scrisă și verbală în Engleză;
Cunoașterea unei alte limbi este un avantaj;
Competențe digitale și/ sau tehnice: Pachetul Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint) la nivel intermediar;
Abilități avansate de navigare în Internet și de mânuire a cutiilor poștale electronice.
COMPETENȚE PROFESIONALE ȘI CALITĂȚI PERSONALE ASOCIATE POSTULUI:
Competențe personale: lucru eficient sub presiune; proactivitate; adaptabilitate și flexibilitate; reziliență
Competențe de comunicare scrisă și verbală: redactarea de rapoarte de evaluare inițială și complexă în Managementul de caz; redactare de prezentări cu privire la activitatea desfășurată; redactarea de scrisori/ adresări/ răspunsuri/ note informative cu privire la cazurile din gestiune; analiza datelor (colectarea datelor și data clearing, modelarea datelor și prezentarea datelor etc.); redactare de rapoarte de activitate; negociere; empatie; ascultare activă
Competențe organizaționale: planificarea și managementul timpului; prioritizarea sarcinilor de lucru pentru atingerea obiectivelor funcției
Competențe de leadership: soluționare de probleme (obiectivitate și luare de decizii înțelepte în situații dificile, flexibilitate, creativitate, gândire critică, analiză, cercetare, evaluare); oferire și primire de feedback (comunicare excelență scrisă și verbală, empatie, ascultare activă); rezolvarea conflictelor (ascultare activă, inteligență emoțională, profesionalism, răbdare);
CONDIŢII: ContraCt INDIVIDUAL de MUNCĂ cu perioadă determinată (3 luni, cu posibilitate de prelungire)
Cerinţe DE aplicare:
Data limită pentru depunerea dosarului: 21 octombrie 2024, ora 00:00.
Conținutul dosarului candidatului:
CV completat în format Europass http://europass.cedefop.europa.eu și scrisoarea de motivare vor fi depuse la adresa electronică office@avecopiii.md cu indicare la Tematica mesajului ”Concurs de post – Asistent social”.
Pentru informații suplimentare contactați: +37360311044 – Constanța Gaideu
Doar persoanele dosarele cărora vor fi preselectate pentru interviu, vor fi contactate.