Concurs de selectare a unui/unei specialist/ specialiste în comunicare pentru realizarea unei campanii online de prevenire a violenței în bază de gen prin încurajarea implicării taților în creșterea și educarea copiilor



 TERMENI DE REFERINȚĂ 

Concurs de selectare a unui/unei specialist/ specialiste în comunicare pentru realizarea unei campanii online de prevenire a violenței în bază de gen prin încurajarea implicării taților în creșterea și educarea copiilor

  1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md.  

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului a lansat în aprilie 2024 Cluburile taților în raioanele Fălești, Ialoveni, Căușeni, Ștefan Vodă și municipiul Chișinău. Cluburile taților sunt comunități  create pentru a permite taților și tinerilor să socializeze, să împărtășească experiențe și să se susțină reciproc. Obiectivul general al acestei inițiative este de a promova drepturi și oportunități egale pentru femei și bărbați prin schimbarea stereotipurilor și percepțiilor despre gen și prin încurajarea bărbaților de a participa activ în îngrijirea și creșterea copiilor.

În acest context, CIDDC își propune să realizeze o campanie de comunicare online pentru a sensibiliza opinia publică cu privire la beneficiile implicării taților  în viața de familie și combaterea stereotipurilor legate de rolurile de gen tradiționale și promovarea unor modele de succes și bune practici documentate în cadrul Cluburilor taților.

Această campanie de sensibilizare face parte din proiectul „Împreună împotriva stereotipurilor de gen și a violenței în bază de gen” (etapa a doua), finanțat de Uniunea Europeană și implementat în comun de UN Women și UNFPA, în parteneriat cu Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului.

  1. SARCINI ȘI LIVRABILE 

Specialistul/ specialista selectat/ă va avea următoarele sarcini și responsabilități:  

  • Elaborarea conceptului campaniei și consultarea lui cu echipa proiectului;
  • Realizarea unei analize aprofundate a contextului local și a nevoilor grupului țintă, pentru a identifica cele mai eficiente mesaje și canale de comunicare;
  • Dezvoltarea unei strategii comprehensive pentru campania online, incluzând definirea publicului țintă, obiective specifice, mesaje cheie, și tehnici de implementare;
  • Producerea de materiale informaționale și educative, cum ar fi articole, infografice, videoclipuri și postări pe rețelele sociale, care să fie atractive și să contribuie la atingerea obiectivelor campaniei;
  • Coordonarea implementării campaniei, monitorizarea performanței acesteia și ajustarea strategiilor în funcție de rezultate;
  • Evaluarea impactului campaniei și elaborarea unui raport final care să includă lecțiile învățate și recomandările pentru campanii viitoare;
  • Respectarea cerințelor menționate în acești Termeni de Referință în timp util și la cele mai înalte standarde. 
  1. CALIFICĂRI ȘI ABILITĂȚI

Cerinţe faţă de candidat/-ă: 

  • Minimum 3 ani de experiență în domeniul comunicării pe rețele sociale și a realizării campaniilor de sensibilizare;
  • Înțelegere profundă a problematicii violenței în bază de gen și a implicării taților în educația copiilor;
  • Excelente abilități de scriere și comunicare vizuală, capacitatea de a adapta mesajele la diverse platforme online;
  • Abilități de realizare a diverse produse de comunicare, precum articole, istorii umane ce pot fi atât în format text, cât și video;
  • Abilitatea de a lucra independent, de a respecta termenele limită și de a gestiona mai multe sarcini simultan.

Termenele limită pentru livrabilele cheie vor fi stabilite împreună cu specialistul selectat, acesta însă nu trebuie să depășească 30 noiembrie 2024.

  1. DOSARUL APLICANTULUI ȘI PROCEDURA DE SELECTARE

Toate dosarele trebuie să conțină:  

  • CV-ul actualizat, incluzând date privind experiența în domeniu; 
  • O viziune asupra campaniei cu ilustrarea elementelor cheie;
  • Oferta financiară, în lei moldovenești, care să indice prețul NET pentru realizarea campaniei și a materialelor informaționale și educațive.

Selectarea specialistului/ specialistei se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor și activităților CIDDC, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecție a copilului; specialistul/ specialista selectat/-ă vor semna o declarație prin care se vor angaja să respecte prevederile acesteia.   

Selectarea se va realiza în baza următoarelor criterii:   

  • Respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului; 
  • Respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință; 
  • Experiența specialistului/ specialistei în prestarea serviciilor solicitate; 
  • Strategia specialistului/ specialistei asupra executării sarcinilor propuse. 

Dosarul va fi prezentat în format electronic la adresa de email: iulia.drozdov@ciddc.md  cu mențiunea  „Specialist/specialistă în campanie online de prevenire a violenței în bază de gen”, până la data de 27 august 2024, ora 18:00.  

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.  

Pentru informații adiționale, nu ezitați să ne scrieți la adresa iulia.drozdov@ciddc.md  sau suna la numărul de telefon: +373 79129313.  

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord că datele dvs. personale vor fi utilizate în procesul de recrutare.