Ofițer pe PGI/CEA



Societatea de Cruce Roșie din Moldova  (urmează SCRM) reprezinţă o asociaţie obştească care, in corelaţie cu autorităţile administraţiei publice, realizează funcţii auxiliare în domeniul umanitar în baza Convenţiilor de la Geneva din 1949 şi a Protocoalelor adiţionale la acestea din 1977. Misiunea Societății de Cruce Roșie din Moldova este de a preveni și atenua suferința umană și de a proteja demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, convingeri religioase sau politice. Actualmente SCRM se află într-o perioadă de dezvoltare intensă și, datorită partenerilor Societății, suntem implicați în mai multe proiecte umanitare. În scopul realizării proiectelor suntem în căutare de noi talente.

Denumirea postului: Specialist/ă pe calitate a programului și implicare în comunitate

Loc de muncă: Republica Moldova, Chișinău, s. Centru

Program de lucru: Full-time 5/2, orele 9.00 – 17.30, pauza de masa 30 min

Experiență: minim 1 an în domeniu

Termenul contractului: determinat,  cu posibila extindere

Poziția este responsabilă:

  • pentru susținerea Societății de Cruce Roșie din Moldova (SCRM) în instituționalizarea și integrarea implicării și responsabilității comunității (CEA) și protecției, genului și incluziunii (PGI) în întreaga organizație. PGI și CEA sunt esențiale pentru activitatea sa, deoarece contribuie la asigurarea faptului că toți oamenii sunt în siguranță, respectați și capabili să participe și să beneficieze de asistența umanitară și recuperarea acesteia, indiferent de mediul sau circumstanțele lor;
  • pe colaborare cu personalul SCRM și voluntarii de la toate nivelurile pentru a dezvolta și implementa planuri și abordări tematice, oferind formare și consolidarea capacităților, precum și dezvoltarea și lansarea resurselor și instrumentelor.

Despre PGI și CEA:

PGI (protecție, gen și incluziune) - un mod de lucru pentru a aborda cauzele, riscurile și consecințele violenței, discriminării și excluziunii într-un mod integrat, asigurându-se că principiile demnității, accesului, participării și siguranței sunt respectate în toate intervențiile sectoriale.

CEA (Community Engagement and Accountability) este un mod de lucru pentru a se asigura că comunitățile sunt implicate activ în proiectarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea tuturor activităților sale.

Responsabilități cheie:

  • Elaborarea și implementarea abordării pentru avansarea dezvoltării și integrării PGI și CEA în cadrul SCRM;
  • Îndrumarea și conducerea dezvoltării și adaptării instrumentelor și resurselor legate de PGI și CEA prin colaborarea cu departamentele și filialele SCRM;
  • Organizarea și desfășurarea inițiativelor de formare și consolidare a capacităților pentru personal și voluntari, promovând cunoașterea și înțelegerea standardelor și metodologiilor minime PGI și CEA;
  • Monitorizarea și evaluarea impactului inițiativelor PGI și CEA pentru a asigura eficacitatea acestora și pentru a identifica domeniile care necesită îmbunătățiri;
  • Sprijinirea filialelor SCRM pentru a efectua evaluări și analize ale nevoilor pentru a identifica vulnerabilitățile, riscurile și lacunele pentru a consolida intervențiile;
  • Conducerea și sprijinirea integrării standardelor și principiilor IGP și CEA în proiectarea și implementarea proiectelor / programelor cu filialele SCRM și în domenii tematice, cum ar fi sănătatea, numerarul, managementul dezastrelor, protecția copilului, incluziunea persoanelor cu dizabilități, discriminarea bazată pe identitate și violența;
  • Elaborarea de rapoarte și documentație privind activitățile, realizările și lecțiile învățate pentru comunicarea internă și externă;
  • Sprijinirea filialelor SCRM pentru sistematizarea consultărilor comunitare și participarea la întâlnirile comunității pentru identificarea nevoilor, colectarea de informații, identificarea lacunelor în materie de protecție, gen și incluziune și pentru a dezvolta intervenții specifice;
  • Consolidarea instrumentelor și procedurilor pentru mecanismul de feedback al comunității în cadrul SCRM, pentru a asigura crearea unui mecanism eficient și de încredere care poate colecta, analiza, răspunde, acționa și trimite feedback furnizorilor de servicii revelatoare.
  • Sprijinirea filialelor SCRM și a domeniilor tematice în consolidarea accesului comunităților țintă la serviciile umanitare SCRM.
  • Îndrumarea și sprijinirea cartografierii serviciilor de referire la nivel național și raional;
  • Alte sarcini relevante funcției.

Cerinte: - studii superioare în comunicare/științe sociale sau alt domeniu relevant (drept, relații internaționale, management ș.a.),

  • experiență profesională în domeniul umanitar sau servicii de asistență socială;
  • experiență în proiectarea și implementarea abordărilor participative comunitare, inclusiv mecanisme de feed-back comunitar, instrumente de comunicare cu comunitățile (radio, social media, mobilizare socială) va constitui avantaj;
  • comunicarea fluentă în limbile engleză și română; o bună cunoaștere a limbii ucrainene și/sau ruse va constitui un avantaj;
  • aptitudini: abilități interpersonale de comunicare, capabile să construiască relații cu oamenii de la toate nivelurile organizației și cu partenerii și organizațiile externe; de a lucra independent și ca parte a unei echipe, de management și perfecționare, mobilitate;

Vă rugăm să trimiteți CV-ul și o scrisoare de intenție care să descrie motivația și experiența relevantă la hr.office@redcross.md până pe data de 16.08.2024, cu indicarea în subiect a denumirii poziției vacante. Doar candidații selectați vor fi contactați pentru etapele ulterioare ale procesului de recrutare. Dacă sunteți pasionat de a conduce schimbări pozitive prin practici incluzive și implicarea comunității și îndepliniți cerințele prezentate mai sus, vă încurajăm să aplicați pentru această oportunitate interesantă la Societatea de Cruce Roșie din Moldova.