Anunț de post vacant: Pedagog(ă) social(ă) în cadrul Serviciului de suport pentru tineri



Anunț de post vacant: Pedagog(ă) social(ă) în cadrul Serviciului de suport pentru tineri

AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Pedagog(ă) social(ă) în cadrul Serviciului de suport pentru tineri.

POZIȚIE: full-time.

LOCUL DE MUNCĂ: oficiul AO AVE Copiii (mun. Chișinău).

OBIECTIVELE POSTULUI

Sub supravegherea Specialistului principal în asistență socială/ Coordonator al Serviciului de suport pentru tineri, Pedagogul social:

  • dezvoltă abilități de viață independentă la tinerii ieșiți/ în proces de ieșire din îngrijire alternativă,
  • facilitează dezvoltarea capacităților profesioniștilor care lucrează cu tinerii aflați/ ieșiți din îngrijire alternativă.

SARCINI/ ATRIBUȚII DE BAZĂ

Pedagogul social

a) Planifică operațional activitățile relative postului și le implementează eficient; Monitorizează termenele și face toate demersurile necesare pentru ajustarea acestora; Previne întârzierile și adresează toate provocările în acest sens;

b) Asigură Managementul de caz a minim 70 de beneficiari (tineri ieșiți din îngrijire alternativă);

c) Oferă (individual și/ sau în grup) servicii de informare, consiliere etc. beneficiarilor-elevi în învățământul profesional-tehnic și studenți în învățământul universitar, în funcție de necesitățile individuale identificate ale acestora;

d) Planifică (împreună cu autoritățile tutelare teritoriale partenere), organizează și livrează ateliere de instruire pentru reprezentanții serviciilor de îngrijire alternativă, pentru personalul serviciilor de îngrijire alternativă, minim câte 1 sesiune de instruire (cu durată de ½ zi), anual, în minim 11 raioane, cu privire la pregătirea beneficiarilor către ieșirea din îngrijire;

e) Planifică (împreună cu managementul instituțiilor de învățământ profesional-tehnic), organizează și livrează, pentru personalul din sistemul de învățământ profesional-tehnic, minim câte 1 sesiune de instruire (cu durată de ½ zi), anual, în minim 10 instituții de învățământ profesional-tehnic, cu privire la asistența elevilor ieșiți din îngrijire alternativă;

f) Participă la conceptualizarea participativă a digitalizării workshop-urilor de instruire;

g) Contribuie la elaborarea documentelor interne de activitate a Serviciului de suport pentru tineri ieșiți din îngrijire alternativă;

h) Participă la ședințele trimestriale (sau cele organizate la necesitate) de coordonare și advocacy cu autoritățile tutelare teritoriale și școlile profesionale partenere;

i) Facilitează și coordonează instituirea și dezvoltarea în autoritățile tutelare teritoriale partenere a Serviciului de suport pentru tineri ieșiți din îngrijire alternativă;

j) Elaborează Rapoarte lunare, semestriale și anuale de activitate, precum și participă la elaborarea Rapoartelor periodice pentru donatori și altele relative postului;

  1. k) Execută orice alte dispoziții ale Directorului Executiv în realizarea strategiilor Asociației.

Data începerii activităţii: imediat

Studii și CALIFICĂRI NECESARE PENTRU OCUPAREA POTULUI:

Pregătire și instruire necesare

                        Studii (obligatoriu): superioare de licență în domeniul educației, asistenței sociale sau psihologiei și/ sau studii de master în asistență socială/ educație;

                        Studii (avantaje): formare adițională în drepturile copilului; Managementul de caz în protecția copilului și în Protecția copilului și/ sau în Prevenirea și combaterea violenței față de copii; Comunicare cu adolescenții;

            Experiență necesară executării sarcinilor și responsabilităților postului

Minimum 2 ani în poziție similară;

                        Minimum 3 ani în asistența socială a copiilor aflați în situație de risc, inclusiv Management de caz;

                        Minimum 1 an în gestiune electronică a dosarelor de management de caz în protecția copilului;

            Cunoștințe specializate

Legislație (minim)

                                    Cunoașterea și mânuirea profundă a Convenției ONU cu privire la Drepturile copilului, Liniilor directoare ONU cu privire la îngrijirea alternativă, Comentariul General nr.14 (2013) privind dreptul copilului de a avea ca primă considerație interesele sale superioare;

                                    Cunoașterea și mânuirea profundă a prevederilor Legii 140/2013 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți și a HG 270/2014 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor privind mecanismul intersectorial de cooperare pentru identificarea, evaluarea, referirea, asistență şi monitorizarea copiilor victime şi potențiale victime ale violenței, neglijării, exploatării şi traficului; a Managementului de caz în domeniul protecției copilului;

                                    Cunoașterea cadrului de funcționare a domeniului de asistență socială, inclusiv servicii și prestații sociale, proceduri de acces la servicii și prestații sociale pentru copii în situație de risc și familii vulnerabile, precum și copii rămași temporar/ rămași fără ocrotire părintească;                                                           Limbi străine

Nivel avansat de comunicare scrisă și verbală în Română și Rusă;

                                    Nivel de bază de comunicare scrisă și verbală în Engleză (avantaje);

                                    Cunoașterea unei alte limbi este un avantaj;

                        Competențe digitale și/ sau tehnice

Pachetul Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint) la nivel intermediar;

                                    Abilități avansate de navigare în Internet și de mânuire a cutiilor poștale electronice.

COMPETENȚE PROFESIONALE ȘI CALITĂȚI PERSONALE ASOCIATE POSTULUI:

Competențe personale: lucru eficient sub presiune; proactivitate; adaptabilitate și flexibilitate; reziliență.

Competențe de comunicare scrisă și verbală: redactare de evaluări inițiale și complexe în cadrul Managementului de caz; redactare de prezentări cu privire la activitatea desfășurată; redactarea de scrisori/ adresări/ răspunsuri/ note informative cu privire la cazurile din gestiune; analiza datelor (colectarea datelor și data clearing, modelarea datelor și prezentarea datelor etc.); redactare de rapoarte de activitate; negociere; empatie; ascultare activă.

Competențe organizaționale: planificarea și managementul timpului; prioritizarea sarcinilor de lucru pentru atingerea obiectivelor funcției; responsabilitate; punctualitate; inițiativă; lucru în echipă; stabilire de relații de toleranță, calm, perseverență.

Competențe de leadership: soluționare de probleme (obiectivitate și luare de decizii înțelepte în situații dificile, flexibilitate, creativitate, gândire critică, analiză, cercetare, evaluare); oferire și primire de feedback (comunicare excelență scrisă și verbală, empatie, ascultare activă); rezolvarea conflictelor (ascultare activă, inteligență emoțională, profesionalism, răbdare).

CONDIŢII: ContraCt INDIVIDUAL de MUNCĂ cu perioadă determinată (6 luni, cu posibilitate de prelungire) și perioadă de probă

Cerinţe DE aplicare:

Data limită pentru depunerea dosarului: 29 iulie 2024, ora 00:00.

Conținutul dosarului candidatului: CV completat în format Europass http://europass.cedefop.europa.eu și scrisoarea de motivare vor fi depuse la adresa electronică office@avecopiii.md cu indicare la Tematica mesajului ”Concurs de post – Pedagog social”.

 

Pentru informații suplimentare contactați: mob. 060655773 (A.Comerzan), 069882227 (L. Fliurța).

                                                                                 

Doar persoanele dosarele cărora vor fi preselectate pentru interviu, vor fi contactate.