BNM anunță concurs pentru postul vacant de șef al direcţiei FinTech



BNM anunță concurs pentru postul vacant de șef al direcţiei FinTech

Scopul general al postului:

Gestionarea activităţii Direcției, astfel încât să fie întreprinse măsurile și acțiunile necesare în vederea identificării, analizei oportunității și promovării tehnologiilor financiare noi în domeniul serviciilor financiare și de plată, circumscrise atribuțiilor de bază ale BNM, în mod controlat, în vederea creșterii nivelului de accesibilitate a serviciilor respective pentru consumatorii finali și participanții la piața financiară și de plăți, urmărind  totodată și identificarea potențialelor riscuri și a măsurilor de gestionare a acestora.

Cerințe minime obligatorii:

1. Studii superioare absolvite cu examen de licență sau studii de master (pentru absolvenții sistemului Bologna), în domeniul economic-financiar, bancar, legal, tehnologic; pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective;  

2. Experiență de muncă de minim 5 ani în domeniul dezvoltării produselor, marketing, economic-financiar, bancar, tehnologic;

3. Experiență managerială sau de gestiune a unei echipe în sectorul de plăți, digital sau tehnologii financiare și experiență de gestiune a inițiativelor ce implică o arie largă de părți interesate;

4. Cunoașterea legislației Republicii Moldova aferentă domeniului piețelor financiare și de plată;

5. Cunoștințe tehnice în materie de infrastructură tehnologică și legislație relevantă pentru sectorul financiar tradițional, pentru companii de tehnologii financiare și pentru tehnologii noi (cripto-active, stablecoins);

6. Cunoașterea evoluțiilor și schimbărilor tehnologice în sectorul financiar, a noilor modele de afaceri, a aplicațiilor, a proceselor și produselor din domeniul tehnologiilor financiare;

7. Competențe digitale avansate;

8. Competențe lingvistice: cunoașterea limbii române și engleze la nivel avansat;

9. Competențe individuale: integritate, responsabilitate, profesionalism, planificare și organizare, capacitatea de a lua decizii, viziune, gândire strategică, leadership, flexibilitate și disponibilitate la schimbare;

10. Alte abilități și atitudini: capacitatea de a comunica eficient, în scris și verbal, diplomație, creativitate, spirit de inițiativă, tendință de dezvoltare profesională continuă.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

1. Certificări internaționale notabile în domeniul financiar sau tehnologic.

Principalele atribuții funcționale:

1. Reprezentarea Băncii Naționale ca punct de contact dedicat companiilor de Fintech, pentru a oferi îndrumări și interpretări ale cadrului de reglementare în legătură cu soluțiile inovatoare în domeniul serviciilor financiare și de plată;

2. Definitivarea unei strategii publice a Băncii Naționale în domeniul plăților retail, împreună cu o foaie de parcurs pentru implementare care va include toate părțile implicate în realizarea strategiei;

3. Cooperarea cu diverși parteneri și părți interesate relevante în ceea ce privește apariția modelelor noi de afaceri în domeniul serviciilor financiare și de plată;

4. Orientarea și educarea potențialilor participanți pe piața financiară și de plăți în ceea ce privește conformitatea produselor și serviciilor inovatoare cu cerințele legale în vigoare;

5. Identificarea inovațiilor globale și regionale din sectorul financiar, aplicabile în Republica Moldova și identificarea oportunităților de aplicare prin prisma atribuțiilor BNM, cu înaintarea rezultatelor către membrii Comitetului executiv și subdiviziuni, conform ariei de competență;

6. Determinarea poziției instituționale asupra tehnologiilor noi, oportunităților tehnologice și riscurilor ce le implică, cu prezentarea acesteia către membrii Comitetului executiv și subdiviziuni, conform ariei de competență;

7. Cooperarea cu organismele internaționale specializate în domeniul Fintech și transfer de bune practici în domeniul inovației tehnologice financiare.

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală;
  • Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
  • Mediu de muncă modern și prietenos;
  • Procese de activitate digitalizate;
  • Flexibilitate în programul de muncă;
  • Pachet salarial competitiv;
  • Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 22 iulie 2024.

! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 158 sau 022-822-245.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

Recomandăm consultarea bibliografiei de mai jos, înainte de înscrierea în concurs.

Bibliografie:

1.         Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei;

2.         Legea nr.114/2012 cu privire la serviciile de plată și moneda electronică.

 

Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos

https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0