Concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție: Consultant/ă principal/ă (C 10), Direcția drepturile copilului
Scopul general al funcţiei:
Contribuire la asigurarea exercitării atribuțiilor legale ale Avocatului Poporului pentru drepturile copilului, prin asistarea acestuia în procesul protecție și promovării a drepturilor copilului.
Sarcinile de bază:
- Participarea la elaborarea/propunerea politicilor pentru implementarea Convenției ONU cu privire la drepturile copilului și a drepturilor consacrate de aceasta, conform planului de acțiuni al Direcției;
- Avizarea actelor normative ce vizează implementării la nivel național a prevederilor Convenției ONU cu privire la drepturile copilului, conform planului de acţiuni al Direcției;
- Examinarea primară și complexă a cererilor și a sesizărilor din oficiu privind drepturile copilului, ocrotirea mamei, copiilor şi a tinerilor, conform procedurii standardizate;
- Realizarea analizei sistemice a cererilor examinate cu identificarea problemelor de sistem, efectelor și cauzelor acestora;
- Participarea la elaborarea Raportului anual, rapoartelor tematice și speciale privind respectarea drepturilor şi libertăţilor copilului în Republica Moldova;
- Elaborarea matricei indicatorilor de monitorizare și evaluare a nivelului de realizare a drepturilor copilului;
- Realizarea activităților de promovare a Convenției ONU cu privire la drepturile copilului și a drepturilor consacrate de aceasta, conform planului de acțiuni al Direcției.
Salarizare: conform Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Codul funcției A2109, clasa inițială de salarizare 75, coeficientul 4,70 – salariul de bază 11750,0 lei (se adaugă sporul în valoare fixă 1300 lei, plus creștere în funcție de vechime, sporuri pentru performanțe profesionale, premii unice ).
Program de muncă: 8 ore/zi, luni-vineri, posibil deplasări în teritoriu și peste hotare.
- Cerințe generale și specifice față de candidați
2.1. Cerințe generale, conform Legii nr. 158/2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă - studii superioare de licență, ciclul I (nivelul 6 ISCED) sau echivalente în domeniul drept, pedagogiei, psihologiei, asistenței sociale, științelor sociale sau alte domenii relevante;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit. a) şi b) din
Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
2.2. Cerințe specifice, conform Clasificatorului unic al funcțiilor publice și ale fișei postului:
- Experiență profesională, minimum 1,5 an în domeniu;
Cunoștințe:
- standardele internaționale și regionale în domeniu drepturilor omului;
- sistemul internațional și regional de protecție a drepturilor omului;
- abordarea bazată pe drepturile omului (ABDO);
- o limbă de circulație internațională (nivelul B1).
Abilități:
- analiză și sinteză;
- înțelegere a problemelor sistemice;
- întocmire de note/ rapoarte;
- operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.
3. Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante
Acte normative în domeniul serviciului public
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
Acte normative în domeniul autorității publice
- Legea nr. 52/2014 cu privire la Avocatul Poporului (Ombudsmanul)
Principii instituționale și acte normative în domeniul de specialitate:
Convenția Internațională privind drepturile copilului
Codul familiei RM
Legea nr. 370/2023 privind drepturile copilului
Legea nr. 140/2013 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți
Legea nr. 45/2007 cu privire la prevenirea și combaterea violenței în familie
Surse de informare:
1. www.legis.md (cadrul normativ al Republicii Moldova);
2. www.ombudsman.md (pagina-web a Oficiului Avocatului Poporului).
3. https://www.unicef.org/moldova/
4. Lista documentelor care trebuie prezentate personal/ prin poştă/ prin e-mail
- formularul de participare completat, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ;
- copia buletinului de identitate;
- copiile actelor de studii și ale certificatelor de absolvire a stagiilor de formare/ dezvoltare profesională continuă;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă/ certificate cu privire la activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
- certificatul medical;
- cazier judiciar;
- documente care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data-limită pentru depunerea documentelor solicitate:
02 mai 2024
Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor, 11/3
Date de contact: 022 23 48 00, 060002646
e-mail: eleonora.codjebas@ombudsman.md
Persoana de contact: Codjebaș Eleonora
Documentele necesare pentru participare la concurs pot fi completate, după cum urmează:
Formularul de participare (pe pagina oficială a autorității: www.ombudsman.md
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ,în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.