Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție: Consultant/ă principal/ă (C 10), Direcția drepturile copilului
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Scopul general al funcţiei:
Contribuire la asigurarea exercitării atribuțiilor legale ale Avocatului Poporului pentru drepturile copilului, prin asistarea acestuia în procesul protecție și promovării a drepturilor copilului.
Sarcinile de bază:
- Participarea la elaborarea/propunerea politicilor pentru implementarea Convenției ONU cu privire la drepturile copilului și a drepturilor consacrate de aceasta, conform planului de acțiuni al Direcției;
- Avizarea actelor normative ce vizează implementării la nivel național a prevederilor Convenției ONU cu privire la drepturile copilului, conform planului de acţiuni al Direcției;
- Examinarea primară și complexă a cererilor și a sesizărilor din oficiu privind drepturile copilului, ocrotirea mamei, copiilor şi a tinerilor, conform procedurii standardizate;
- Realizarea analizei sistemice a cererilor examinate cu identificarea problemelor de sistem, efectelor și cauzelor acestora;
- Participarea la elaborarea Raportului anual, rapoartelor tematice și speciale privind respectarea drepturilor şi libertăţilor copilului în Republica Moldova;
- Elaborarea matricei indicatorilor de monitorizare și evaluare a nivelului de realizare a drepturilor copilului;
- Realizarea activităților de promovare a Convenției ONU cu privire la drepturile copilului și a drepturilor consacrate de aceasta, conform planului de acțiuni al Direcției.
Salarizare: conform Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Codul funcției A2109, clasa inițială de salarizare 75, coeficientul 4,70 – salariul de bază 11750,0 lei (se adaugă sporul în valoare fixă 1300 lei, plus creștere în funcție de vechime, sporuri pentru performanțe profesionale, premii unice ).
Program de muncă: 8 ore/zi, luni-vineri, posibil deplasări în teritoriu și peste hotare.
- Cerințe generale și specifice față de candidați
2.1. Cerințe generale, conform Legii nr. 158/2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă - studii superioare de licență, ciclul I (nivelul 6 ISCED) sau echivalente în domeniul drept, pedagogiei, psihologiei, asistenței sociale, științelor sociale sau alte domenii relevante;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit. a) şi b) din
Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
2.2. Cerințe specifice, conform Clasificatorului unic al funcțiilor publice și ale fișei postului:
- Experiență profesională, minimum 1,5 an în domeniu;
Cunoștințe:
- standardele internaționale și regionale în domeniu drepturilor omului;
- sistemul internațional și regional de protecție a drepturilor omului;
- abordarea bazată pe drepturile omului (ABDO);
- o limbă de circulație internațională (nivelul B1).
Abilități:
- analiză și sinteză;
- înțelegere a problemelor sistemice;
- întocmire de note/ rapoarte;
- operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.
3. Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante
Acte normative în domeniul serviciului public
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
Acte normative în domeniul autorității publice
- Legea nr. 52/2014 cu privire la Avocatul Poporului (Ombudsmanul)
Principii instituționale și acte normative în domeniul de specialitate:
Convenția Internațională privind drepturile copilului
Codul familiei RM
Legea nr. 370/2023 privind drepturile copilului
Legea nr. 140/2013 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți
Legea nr. 45/2007 cu privire la prevenirea și combaterea violenței în familie
Surse de informare:
1. www.legis.md (cadrul normativ al Republicii Moldova);
2. www.ombudsman.md (pagina-web a Oficiului Avocatului Poporului).
3. https://www.unicef.org/moldova/
4. Lista documentelor care trebuie prezentate personal/ prin poştă/ prin e-mail
- formularul de participare completat, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ;
- copia buletinului de identitate;
- copiile actelor de studii și ale certificatelor de absolvire a stagiilor de formare/ dezvoltare profesională continuă;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă/ certificate cu privire la activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
- certificatul medical;
- cazier judiciar;
- documente care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data-limită pentru depunerea documentelor solicitate:
02 mai 2024
Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor, 11/3
Date de contact: 022 23 48 00, 060002646
e-mail: eleonora.codjebas@ombudsman.md
Persoana de contact: Codjebaș Eleonora
Documentele necesare pentru participare la concurs pot fi completate, după cum urmează:
Formularul de participare (pe pagina oficială a autorității: www.ombudsman.md
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ,în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Instituția Publică Centrul Național pentru Energie Durabilă anunță concurs pentru ocuparea funcției vacante de specialist principal în cadrul Fondului pentru Eficiență Energetică în sectorul Rezidențial din Moldova
- UCIPE (Proiectul PEEM) Inginer/ingineră mecanic, instalații HVAC
- BNM angajează economist/ă principal/ă responsabil/ă de reglementarea activității entităților din sectoarele AEÎ, OCN, BIC
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs de angajare pentru suplinirea postului vacant de Șef/șefă în cadrul Direcției adopție și incluziune, marketing și comunicare
- BNM angajează Șef/ă adjunct/ă de direcție în cadrul Direcției Achiziții și Management Contracte
Angajări pe Telegram
Nu pierdeți niciun anunț de angajare postat pe site! Urmăriți Canalul dedicat pe Telegram:

Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md





