Asociația Media-Guard anunță concurs public pentru selectare expert/ă media



În perioada februarie 2024 - ianuarie 2025, Asociația Media-Guard implementează proiectul The roots of misinformation and the solutions: The Finnish success story and Moldovan best examples, susținut financiar de către Ambasada Finlandei la București.

Proiectul își propune să ajute societatea prin:

a) monitorizarea proprietarilor de mass-media și a modului în care aceștia servesc interesul public și/sau răspândesc dezinformarea; 

b) informarea comunității cu privire la criteriile de evaluare a mass-media care servesc interesului public sau distribuie dezinformare.

În acest sens, solicităm serviciile a trei experți/experte media, experimentați și calificați care să monitorizeze în total 12 portaluri web (fiecare expert/ă va fi responsabil de câte 4 portaluri), conform mai multor criterii de evaluare ce țin de dezinformare, etică, transparență (Metodologia și criteriile sunt deja elaborate). După efectuarea monitorizării, expertul/experta media va elabora și publica câte două articole despre cele patru portaluri monitorizate, care vor reflecta principalele concluzii ale evaluării, precum și un tutorial video despre monitorizarea portalurilor de știri.

Sarcinile pentru fiecare expert/expertă include următoarele activități:

  • monitorizarea a 4 portaluri web (câte unul pe lună) conform metodologiei și criteriilor de evaluare existente, 
  • elaborarea și redactarea a două articole despre portalurile monitorizate (un articol la două luni), 
  • realizarea unui tutorial video (3-5 min) despre monitorizarea portalurilor de știri.

Tip contract: contract prestări servicii.

Perioada prestării serviciului: februarie 2024 - ianuarie 2025, conform unui program/grafic coordonat și aprobat de către ambele părți.

Calificări și experiență:

  • abilități de cercetare și analiză în domeniul digital din baze deschise (identificarea proprietarilor de afaceri media, a surselor de finanțare, a conexiunilor cu entități politice sau de business); 
  • cunoașterea eticii mass-media și a responsabilităților mass-media de interes public.
  • experiență în domeniu de 3-5 ani. 
  • aptitudini analitice și de cercetare solide.
  • abilități excelente de scriere și de prezentare a concluziilor și recomandărilor.
  • diplomă în Jurnalism sau Științe ale Comunicării.

Depunerea dosarelor de participare:

Cererile de informații suplimentare dar și dosarele de participare la concurs trebuie  expediate la adresa de e-mail info@mediaguard.ngo și contabilitate.rdg@gmail.com cu titlul: Concurs expert/ă media monitorizare; 

Termenul limită de depunere a dosarelor de participare este 16 februarie 2024, ora 23.59. 

 Dosarul urmează să includă:

  1. CV-ul actualizat cu indicarea experienței relevante sarcinii (max. 2 pagini);
  2. Scrisoare de motivare
  3. Oferta financiară, în MDL (indicați, vă rog, net sau brut)

 Criterii de selecție:

Propunerile vor fi evaluate pe baza următoarelor criterii:

  1. Experiența și calificările relevante.
  2. Oferta cea mai avantajoasă, respectând indicatorul preț/calitate.

 

NB! Vor fi evaluate doar dosarele complete! La interviu vor fi invitate doar persoanele pre-selectate!

Persoana de contact: Aliona Cenușă, manageră financiară, contabilitate.rdg@gmail.com 

Notă: costul/remunerația pentru serviciul prestat se va achita în lei moldovenești (MDL) conform ratei de schimb a tranșei transferate de către donator.