BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert/ă consultant/ă în raportări
Obiectivele postului:
- Postul vacant face parte din Departamentul Raportări și statistică, Direcția gestionarea și dezvoltarea procesului de raportare, obiectivul principal fiind elaborarea și actualizare a taxonomiilor de raportare (XBRL) și rapoartelor de ieșire în cadrul aplicațiilor SIRBNM, acordarea suportului necesar utilizatorilor SIRBNM.
Scopul sau atribuțiile direcției:
- Gestionarea procesului de raportare la BNM, precum și dezvoltarea continuă a sistemelor de raportare și a cadrului normativ aferente domeniului de raportare.
Principalele atribuții ale postului:
- Elaborarea taxonomiilor XBRL, formulelor de validarea, testarea acestora;
- Participarea la implementarea/ajustarea modelelor de date bazate pe standardul XBRL;
- Actualizarea nomenclatoarelor și datelor de referință utilizate în cadrul SIRBNM;
- Crearea și modificarea, în cadrul SIRBNM, a rapoartelor conform solicitărilor subdiviziunilor BNM (nu presupune utilizarea limbajelor de programare);
- Acordarea suportului necesar utilizatorilor SIRBNM (interi și externi).
Cerințe obligatorii:
- Studii superioare în domeniul statistic sau tehnologiilor informaționale;
- Experiența profesională de minim 3 ani, în domeniul raportării / tehnologii informaționale (XML, xPath, xQuery);
- Cunoașterea standardului XBRL (specificații, taxonomii, etc) sau a limbajului XML, xPath și xQuerry;
- Vorbitor fluent al limbii române și cunoașterea limbii engleze (nivel mediu);
- Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, lucru în echipă, orientare către rezultate, credibilitate, capacitatea de a rezolva probleme, perseverență, învățare și dezvoltare continuă;
- Abilități de comunicare verbală și în scris, capacitate de analiză și sinteză a informației, capacitate de însușire rapidă a metodelor noi de lucru, bine organizat.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 08 decembrie 2023.
! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158 sau 022- 822-245.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent consultarea bibliografiei de mai jos până la concurs.
Bibliografie:
- Legea nr. 548/1995cu privire la Banca Națională a Moldovei;
- Instrucțiunea privind modul de prezentare a rapoartelor în formă electronică la Banca Națională a Moldovei, aprobată prin HCE al BNM nr. 245 /2019;
- Specificațiile Extensible Business Reporting Language (XBRL) 2.1, XBRL Dimensions 1.0, Formula 1.0, etc (https://specifications.xbrl.org/specifications.html) (informativ).
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos