BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert principal control și evaluare riscuri



Obiectivele postului:

Identificarea și evaluarea dacă banca are un sistem corespunzător de evaluare a riscurilor, care include politici prudente, procese și acțiuni de identificare, măsurare, evaluare, monitorizare, raportare și control al acestora.

Cerințe minime obligatorii:

1) Studii şi experiență:

Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); În cazul unei note de studii generale mai mici de 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență de minim 5 ani în domeniul bancar. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective;
Experienţă profesională de cel puțin 3 ani în domeniul financiar – bancar.·        

Cunoaşterea principiilor unei supravegheri bancare eficiente;
Cunoştinţe generale cu privire la efectuarea controlului la băncile licențiate;
Cunoaşterea limbii engleze, la nivel, cel puţin, intermediar (citit/scris/vorbit);
Competente digitale MS Office.

2) Competente comportamentale:

  • Gândire ordonată, tact şi pricepere în munca cu oamenii, perseverenţă, rezistenţă la efort şi stres, adaptabilitate la situaţii noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
  • Capacitate de management a echipei;


Principalele atribuții ale postului:

1.  De regulă, este șef de control în cadrul băncilor mari și medii, sau responsabil de un compartiment aferent unui risc;
2.  Generalizează rezultatele evaluării băncii, stabilește nivelurile de risc şi efectul lor asupra solidității băncii;
3.  Contribuie/participă la examinarea aspectelor care necesită expertiză aferent riscurilor;
4.  Acordă suport celorlalți angajați, precum și asigură instruirea (transferul cunoștințelor) noilor angajați responsabili de evaluarea riscurilor.

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală
    ·         Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală
    ·         Mediu de muncă modern și prietenos
    ·         Flexibilitate în programul de muncă
    ·         Pachet salarial competitiv
    ·         Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști

Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 07 martie 2023.

! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 158.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

BIBLIOGRAFIA

          Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
·         Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
·         Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM  nr.146 din 7 iunie 2017;
·         Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
·         Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP).

Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos

https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0